Windows 10 Upgrade naar nieuwe versie 1903 geeft mogelijk problemen voor gebruikers met een te kleine ssd of emmc kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
heb hier een in VMWare draaiende Windows10 geupgraded naar versie 1903 build 18362.30 en vervolgens kreeg deze dan al een cumulatieve update KB4495666 die dan build 18362.53 aanbracht ..
de Windows.old is hier ruim 32.9GB op een schijf van 90GB


* zoals de titel het al vermeld zullen de systemen waar dat er een beduidend kleine ssd aanwezig is problemen ondervinden of zelfs niet kunnen upgraden naar versie 1903..
aan hen die zulke systemen gebruiken geef ik de raad om eerst alles over te zetten naar een andere locatie ..
hiermee bedoel ik dan ook de map Program files als ook de Download map en andere persoonlijke mappen zoals video's, muziek , foto's enz...
daarna dienen zij dan de Windows op te ruimen of desnoods te vernieuwen zonder behoud van persoonlijke bestanden ..
aangezien je deze eerder naar een andere locatie heb verhuist !

**er dient minimaal 32GB vrije ruimte aanwezig te zijn wil men zonder problemen kunnen upgraden ! !

**na de vernieuwing heeft men waarschijnlijk een Window.old en deze dient men te verwijderen ..
heeft men géén Windows.old dan zou er minstens 32GB vrije ruimte moeten aanwezig zijn wil men de upgrade kunnen doen !

**gebruikers met een SSD van amper 32GB vallen zo wie zo al af voor de upgrade..
deze dienen eerder voor een verse installatie te gaan willen ook zij versie 1903 gebruiken …
deze gebruikers dienen dan te wachten tot Microsoft tevens een vernieuwde Media Creation Tool 1903.exe beschikbaar stelt ..
om zodoende een installatie medium aan te maken het zijnde een usb stick van minstens een 8GB of een dvd.


240148
240147



bron : https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/minimum-hardware-requirements-overview#331-storage-device-size
 
Laatst bewerkt:
Qtex, er bestaat ook een toestelletje waar mee je je gegevens van je kleine SSD naar een grotere SSD kan zetten, je moet eigenlijk bijna niets doen
SATA-clone adapter of dockingstation
 
Het enige wat dit toestel doet is een externe verbinding maken met een harddisk er op aangesloten.
Wil je een clone, dan zal je best het programma Macrium Reflect gebruiken hiervoor. Dit natuurlijk in combinatie met Uw SATA adapter. Dan staan Uw gegevens op een externe schijf. Maar daarmee kan je niet extern opstarten. Je hebt enkel een perfecte clone van Uw SSD schijf
 
@mdc1756 ik denk dat jij niet echt een clone wilt hebben .. of is het wel degelijk de bedoeling om de te kleine ssd te vervangen door een grotere ssd ..
*dus graag een verduidelijking aangezien je nu al over de Ashampoo Back up pro begint ..
is het enkel met de bedoeling om je huidige ssd te behouden maar met de bedoeling om mappen te verplaatsen van locatie zodat er ruimte vrij komt op deze te kleine ssd .. graag een verduidelijking van hetgene jij wilt ...
 
Macrium kan je zowel Back-up of Clone mee nemen. Met een Macrium Clone, kan je zelfs met een volledige nieuwe schijf in Uw systeem alles terugzetten. Voordeel is dat je alle bestanden blijft zien. Hiermee bedoel ik dat je een bestand vanaf die clone ook kunt bewerken.
Stel je hebt van Uw kleine ssd een clone gemaakt naar een extern aangesloten grotere ssd. Die grotere ssd kan je dan in de plaats van die kleine ssd zetten en direct hiermee opstarten met behoud van alles.
 
ik zou graag een grotere SSD hebben, ik denk dat ik dan niet goed het verschil tussen een clone en een image begrijp,
je moet een image gebruiken als je systeem niet meer wil opstarten en je wil al je gemaakte gegevens terug zetten.
Maar als je die op een grotere SSD zet dan heb je nog geen besturingssysteem zeker, daar wil je naartoe nietwaar QTEX
 
Een clone of image is hetzelfde. Als je een clone maakt zoals hierboven op een grotere SSD heb je een perfect spiegelbeeld (image) van Uw schijf. Dit inclusief besturingssysteem.
Dus alleen de grote schijf in de plaats van de kleine plaatsen.
 
wellicht heb je hier iets aan ...

Clone a disk met Macrium Reflect Free

Macrium Reflect ™
is in staat om een schijf te klonen naar een andere.

Het is niet noodzakelijk dat de schijven hetzelfde zijn of zelfs van dezelfde grootte zijn .

Opmerking: Wees gewaarschuwd dat alle gegevens op de doelschijf worden gewist in het kloonings proces , gebruik bij voorkeur een nieuwe schijf.

1.Selecteer de schijf die u wilt klonen en klik op de 'Clone a disk ...

97ef7134fe-Ashampoo_Snap_2013.09.06_08h58m24s_001_.png


2.Wanneer het dialoogvenster kloon verschijnt..

klikt u op de "Selecteer een schijf te klonen naar ... 'schakel de sectie bestemming in.
Dit geeft de schijven weer die beschikbaar zijn om te worden gekloond .
Selecteer de schijf die u nodig heb zoals hier onder weergegeven:

97fa71c71f-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h08m55s_002_.png


In dit geval werd dus de MBR Disk 2 geselecteerd..

3.Nu klik-en-sleep je alle partities van de bron schijf die u nodig heeft om het doelvolume aan te maken .

Houd er rekening mee dat met het oog op Windows, alle partities (aangeduid door het Windows-symbool) te selecteren om gekopieerd te worden.


Verklaring :
Bron schijf = de HD die je wenst te klonen..
Doel schijf = de HD die je wenst te gebruiken .

98147e21cc-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h15m01s_003_.png


4. je kunt zelfs de Doel schijf groter instellen dan deze was voordien op de Bron schijf ..
Daar voor dien je via de optie 'Gekloonde Partition Properties', de schuifknop op de doel schijf de grootte aan te passen..

982a6278fd-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h21m47s_004_.png


In dit geval, kunt u de grootte slepen en neerzetten, selecteer de maximale of minimale grootte of houd de partitie hetzelfde formaat als het origineel.
Je zal bemerken dat de gecloonde versie een andere drive letter toegewezen kreeg ..
Dit is niets om je ongerust te maken ..
Van het moment je de Bron schijf heb los gekoppeld zal automatisch de letter veranderen naar de letter C welke Windows zich zelf ook toe eigend .
**Wanneer u klaar bent met het instellen van de partitie eigenschappen, klikt u op OK
5.Klik op Volgende en bekijk de samenvatting.
Selecteer Geavanceerde opties om je voorkeuren te veranderen..mocht u niet tevreden zijn .
6..Klik op Finish
7.. als het clonen gedaan is klik u op close


Hier een filmpje die ikzelf heb aangemaakt ...





[video=youtube;yDBX_s1UwW8]
 
merci, je kent min toestand hé Qtex,
ik heb 1 SSD en geen partities, dus moet ik toch werken met een docking station, want ik wil de hele ssd overzetten op een gewoon grotere ssd
als exe file heb ik dit gevonden ReflectDLHF
 
Laatst bewerkt:
heb je al zo een docking station in je bezit of dien je deze dan eerst nog aan te kopen … in dat geval kun je wellicht beter een verse installatie overwegen op de nieuwe ssd .
 
ik heb zo een docking station, maar dat was er nog een uit de tijd dat de ssd niet bestond, dus ik weet niet af dit gaat lukken
anders heb je gelijk
ik moet stoppen nu, je kent mijn toestand hé, ik lees je morgen wel
allemaal bedankt

goedenacht
 
ik heb zo een docking station, maar dat was er nog een uit de tijd dat de ssd niet bestond, dus ik weet niet af dit gaat lukken
anders heb je gelijk
ik moet stoppen nu, je kent mijn toestand hé, ik lees je morgen wel
allemaal bedankt

goedenacht

Ik heb al een clone gemaakt op SSD. Er is geen verschil bij een gewone drive.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan