Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op een niet te oude met iets meer geheugen moet een beetje virtualisatie wel kunnen.Als ik een computer had met een steeds onveiliger wordende Windows zou ik hem gewoon blijven gebruiken. Het enige waar dan over nagedacht moet worden is het internetbankieren. Wat kan er voor de rest gebeuren?
Het meest voor de hand liggend lijkt mij echter een overstap naar Linux.
Windows is vaak al voorgeïnstalleerd op nieuwe computers/laptop. Linux is iets waar bewust voor gekozen moet worden en zal niet bij iedereen even bekend zijn.Linux (gratis) haalt na meer als 30 jaar een marktaandeel (desktopbesturingssystemen) van (ocharm) 4%, ChromeOS iets meer als 2%.
Windows (merendeels betalend) heeft een marktaandeel van meer dan 70%.
Een vraagje: waarom?
Hoe groot is de groep die de boel zelf gaat samenstellen procentueel op de gehele verkoop van desktops en laptops? Zaken zoals Mediamarkt, Coolblue, Bol en Paradigit verkopen toch voornamelijk reeds geïnstalleerde systemen. En natuurlijk zijn zaken zoals Alternate en Azerty ook populair en worden er ook heel veel onderdelen verkocht. Een deel zal zijn om bestaande computers op te waarderen, en deels ook om zelf een computer samen te stellen. Vooral game computers zullen daarbij ook van Windows worden voorzien.Als men in een pc-winkel een pc (desktop) besteld kan men die toch zelf configureren... onderdelen en besturingssysteem!
Ik snap wat je bedoelt, maar zoals jezelf wel zal weten zijn er tientallen Linux distro's te krijgen. Windows, apple en is er maar 1 of een paar mogelijkheden. Bij apple is het gewoon 1 en bij Windows heb je of home of pro. Education of een andere versie vind je meestal niet in een winkel. Dat zijn dan voor schoolse doeleinden of werk gerelateerde doeleinden en dat word dan door de IT sectie van school of werk gedaan. Dus is het eigenlijk onmogelijk om computers en laptops standaard te voorzien van een Linux distro. Er zijn te veel distro's dat het dan ook weer niet goed zou zijn. Want de ene wil Ubuntu, de ander Mint, nog iemand anders dan Kali. Dus onbegonnen werk.Komt de vraag naar voren wat als Linux wel al voor geïnstalleerd zou zijn?
Ik zou die Computer dan wel aanschaffen. maar das persoonlijk voor iedereen anders denk ik
Er zijn niet zoveel producenten van computers die een versie van Linux standaard voorinstalleren, maar Dell is er een van.wat als Linux wel al voor geïnstalleerd zou zijn?