Opgelost kbc mobile en delijn app

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst en vooral mijn gsm is voor mij eigenlijk een hebbeding, dus wordt maar sporadisch gebruikt, ben dus wel noobish op dat gebied.
Door samenloop van omstandigheden zou ik kortelings de bus moeten nemen (wat ik al 20 j niet meer heb gedaan) dus dacht ik via kbc mobile een ticket aan te schaffen.
Alleen lukt me dat niet, buiten info verwerken gebeurt er niks. KBC hulp(kate) brengt geen soelaas...
Ik heb een nogal oudere LG Zero en draait op android 6. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. (hopelijk niet mijn vermoeden dat het de android versie is)
djw
 
Oplossing
Wat @J.W. is helemaal correct en volledig, kan je je voordeel mee doen maar ... het is gewoon NIET de manier om tickets van de Lijn aan te schaffen.
KBC Mobile is een banking app, géén online webshop : je kan er niets kopen, ook géén tickets.

Gebruik gewoon de app van De Lijn ! Die wordt gekoppeld met je smartphone --> ISP provider. De prijs van het ticket komt op de faktuur van Telenet/Belgacom/ ... te staan.
Of je koppelt die met je bankrekening waarna je met Bancontact kan betalen (zie antwoord hogerop) - aan jou de keuze.

KBC Mobile en KBC Touch werken niet op alle softwareversies en alle devices. Wil je deze handige apps blijven gebruiken? Update je besturingssysteem​

Voor een Androidtoestel​

Android 6.0 en lager​

  1. Zorg voor een stabiele verbinding met wifi of 3G/4G.
  2. Ga vanuit het startscherm naar Apps.
  3. Tik bij Instellingen op Over het toestel of Toestel-info.
  4. Tik op Software update en vervolgens op Bijwerken. Je apparaat kijkt nu na of er updates beschikbaar zijn voor je. Als die er zijn, downloadt je toestel die software meteen.
  5. Tik op Installeren en wacht even geduldig tijdens het installatieproces.
  6. Gelukt! De software is nu geüpdatet op je toestel en je kunt terug aan de slag met KBC Mobile.

Android 7.0 en hoger​

  1. Zorg voor een stabiele verbinding met wifi of 3G/4G.
  2. Ga vanuit het startscherm naar Apps.
  3. Tik bij Instelling op Software update.
  4. Tik op Updates handmatig downloaden. Je apparaat kijkt nu na of er updates beschikbaar zijn voor je. Als die er zijn, downloadt je toestel die software meteen.
  5. Tik op Installeren en wacht even geduldig tijdens het installatieproces.
  6. Gelukt! De software is nu geüpdatet op je toestel en je kunt terug aan de slag met KBC Mobile.


Kun je de software niet updaten? Mogelijk is je toestel wat ouder en krijgt het geen updates meer van de fabrikant. Om gebruik te blijven maken van KBC Mobile, kun je een nieuw toestel aankopen.
 
Wat @J.W. is helemaal correct en volledig, kan je je voordeel mee doen maar ... het is gewoon NIET de manier om tickets van de Lijn aan te schaffen.
KBC Mobile is een banking app, géén online webshop : je kan er niets kopen, ook géén tickets.

Gebruik gewoon de app van De Lijn ! Die wordt gekoppeld met je smartphone --> ISP provider. De prijs van het ticket komt op de faktuur van Telenet/Belgacom/ ... te staan.
Of je koppelt die met je bankrekening waarna je met Bancontact kan betalen (zie antwoord hogerop) - aan jou de keuze.
 
Oplossing
Ik gebruik 4411 en dat werkt prima. Kan je ineens een 10 rittenkaart kopen aan 16€. De betaling gebeurd dan via je telefoonprovider als je het zo ingeeft bij installatie van de app. Wij hadden ook via de Belfius App tiketten aangekocht maar dit gaf meermaals problemen.
 
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb meer dan een uur aan de lijn gehangen met een eerste lijns technicus, en alles wat @J.W. voorstelt nog maar es herhaalt ook de app opnieuw geÏnstalleerd.....
Er is een rapport aangemaakt voor de hogere tech dienst omdat er niet meteen ergens een foutcode gemeld werd bij de monitoring. De nodige specs van mijn toestel werden ook genoteerd; maar tot hiertoe nog geen respons.
Android 6 is geen probleem tot nu toe.
@PhilipV ik moet je corrigeren ivm tickets. Onder extra diensten staan een aantal mogelijkheden zoals delijn, nmbs, mivb, deelfiets,......... en je kan wel degelijk via deze weg een ticket kopen. Wat uiteindelijk de bedoeling is, zo weinig mogelijk apps op mijn toestel.
Heb de app van de lijn geïnstalleerd en die werkt prima.
Hier mag een slotje op,
 
OK ... wat je zegt is geen tegenspraak met mijn post hoor ! De banking apps bieden meer en meer mogelijkheden aan die 'lijken' alsof je bij hen iets kan kopen, maar eigenlijk zijn ze enkel het betaalmedium en maken ze verbinding met de funktionaliteiten die de verkoper (in dit geval de Lijn) zelf aanbiedt. Dus in plaats van op een e-commerce site of in een app iets te kopen en dan te betalen via een verbinding met banking app wordt die ketting gewoon omgedraaid.

Ik zet er een slotje op ... fijn dat het opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan