Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,ik heb jullie hulp weer eens nodig:

Ik heb nl een USB stick van 32 gb,deze kan ik niet formateren,ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals HP Format Tool,maar ook daar gaat het niet mee.
Er staan ook nog programma's op dus deze wilde ik er af halen met Recuva,maar dan geeft hij aan dat de stick niet toegangkelijk is en dat de parameter onjuist is en dus de stick niet kan lezen.
Wanneer ik de stick wil openen krijg ik het bericht dat de stick eerst geformateerd dient te worden voordat ik hem kan gebruiken,maar als ik dan op formateren druk dan geeft hij aan dat hij het formateren niet kan voltooien.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,het formateren is nooit geen probleem geweest,ging altijd vanzelf.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?Ik heb in de vorige topic die ook over de usb stick ging alles geprobeerd maar niets hielp.Misschien is de usb stick wel naar z'n grootje,alhowel deze pas goed een jaar oud is.
Wie kan mij hier mee helpen?

Grts: Wim
 
Hallo qtex,heb het precies gedaan zoals je het hebt uitgelegd,maar als ik dan dubbelklik op de snelkoppeling krijg ik de volgende melding

"Convert is not available for RAW drives"

Misschien kun je er iets mee?
 
nu zijn we er ...de stick werd verwijderd terwijl deze bezig was met een bewerking ,daarom dat deze naar een RAW omgezet is ...
ik heb met opzet een usb stick in RAW omgezet
Bekijk bijlage 9938

deze heb ik in schijf beheer aangeklikt met rechts en deze stick ga ik nu formateren naar NTFS
wees geduldig dit heeft een 5 tal minuten geduurd ....
nadien was deze weer in NTFS geformateerd en bruikbaar..zoals je kan zien .
Bekijk bijlage 9940
 
Laatst bewerkt:
Hallo qtex,wanneer ik naar schijfbeheer ga en ik klik rechts staat er geen formateren bij,ik kan dan kiezen uit Nieuw eenvoudig volume,Eigenschappen en Help, en onder schijf 2 staat 29,97 gb Niet toegewezen,als ik hem dan een een nieuwe stationsletter wil geven en een nieuw volume aan wil maken dan krijg ik op het laatst de volgende tekst:

"Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O- apparaat"

Dat heb ik gisteren ook al geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Dus ik kan die USB stick niet actief krijgen,ik kan er geen nieuw volume mee aanmaken.Als dat zou gaan kan ik waarschijnlijk ook weer formateren,maar nu niet.
 
klik de stick in schijfbeheer eens aan met rechts en kies om deze te verwijderen(uitwerpen) maar je laat deze in geplugt in de usb poort zitten .
daarna als deze uitgeworpen is haal je deze effe uit de usb poort en je steekt hem er terug in ...
de stick moet terug herkend worden in computer maar ook in schijfbeheer ...indien zo formateer je deze nu .
 
Je opties zijn redelijk beperkt hier. Formatteren kan enkel wanneer er een geldige/compatible partitie aanwezig is.
Windows ziet dit als RAW omdat hij geen geldige/gekende partitie gegevens kan lezen/herkennen, wat neerkomt op "RAW" voor Windows. Volgens mij is die stick corrupt geraakt tijdens het verwijderen...
Je enigste optie is om deze te formatteren met een Low Level format. Maar aangezien Windows I/O fouten geeft vrees ik het ergste...
 
heb ik ook gedaan,maar ik krijg geen toegang,bij jouw staat daarnaast 14.93 gb NTFS,bij mij zou moeten staan 29,97 gb RAW,maar dat staat er niet,bij mij staat 29,97 gb en daaronder staat niet toegewezen
 
ga deze dan eens toe wijzen aan een nieuwe volume ...
3x heb ik de stick naar RAW gezet 3x kon ik deze na het terug inpluggen terug omzetten naar NTFS
 
ik begrijp qtex dat je er moedeloos van word,dat word ik ook,maar dat is het hem juist ik kan hem geen nieuw volume toewijzen want dan krijg ik als antwoord "Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat"
Dus ik weet ook niet wat ik eraan moet doen.
 
moedeloos nee hoor ..
mijn vraag eerder aan jouw is de stick heeft de letter H meegekregen zei je eerder ,wel geef deze eens een ander letter bijv: Q
indien mogelijk...als ook dat niet wilt lukken , dan houd het hier werkelijk op en is de stick gereed voor de vuilbak....
mocht je deze weggooien ,leg hem dan effe onder de hamer !
 
Laatst bewerkt:
ik heb onder tussen 4 verschillende sticks van een RAW partitie voorzien gehad
( eerst telkens wel de data die er aanwezig was veilig gesteld naar een externe opslag )
telkens kon ik de RAW stick bewerken d.w.z. formateren naar NTFS of naar Fat32 en dit gewoon in schijfbeheer onder windows...
ik moest wel meerdere keren de pc herstarten ( ik zeg meerdere keren omdat ik dus 4 sticks heb getest )
zoals de andere medewerkers al geuit hebben mogen we er dan van uitgaan dat de stick van u stuk is !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan