Hardware Kan PC usb sticks beschadigen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat om een nieuw gekochte Medion Windows 11 pc van 6 maanden oud.Sinds enkele weken doet zich het volgende voor :
-1 usb 3.0 stick wordt helemaal niet meer herkent door geen enkele usb-poort (ik hoor wel dat geluid als ik deze in een usb poort steek).
-1 usb 2.0 stick : idem
-1 usb 3.0 (splinternieuw) wordt enkel herkent in 1 usb poort.

De eerste twee sticks worden ook niet meer herkent in andere toestellen.

Dank
 
deze link is nu nog 12 uur geldig ( tijd nu 22h00)


niet proberen is een gemiste kans ...

met parted magic is de kans groot dat je sticks herleven, dit is ook een live-linux distro, erg makkelijk maar ja ... oefening baart kunst.
op YouTube zijn er nochtans veel filmpjes te vinden over de bediening en opstarten ervan ....

S6
 
deze link is nu nog 12 uur geldig ( tijd nu 22h00)


niet proberen is een gemiste kans ...

met parted magic is de kans groot dat je sticks herleven, dit is ook een live-linux distro, erg makkelijk maar ja ... oefening baart kunst.
op YouTube zijn er nochtans veel filmpjes te vinden over de bediening en opstarten ervan ....

S6
Herkent geen enkele stick.Ik hoor wel dat geluid bij in en uithalen , maar dat is ook alles.Niets te zien in AOMEI.
 
Herkent geen enkele stick.Ik hoor wel dat geluid bij in en uithalen , maar dat is ook alles.Niets te zien in AOMEI.
kan je een scherm afbeelding plaatsen?

een spik splinter nieuwe ssd wordt bij het eerste gebruik ook niet herkend ... pas na het aanmaken van een nieuw volume (partitie) ...
 
Welke foutcode geeft het logboek in het systeem?


een schijfletter toekennen of formatteren van de usb stick kan ook helpen (zie #20)
 
kan je een scherm afbeelding plaatsen?

een spik splinter nieuwe ssd wordt bij het eerste gebruik ook niet herkend ... pas na het aanmaken van een nieuw volume (partitie) ...
Het is een nieuwe stick , maar al geformatteerd , en wat mp3's opgezet voor in auto.
2022-09-03 15_54_23-AOMEI Partitie Assistent Professionele Editie (Nederlands).png

Geen foutmeldingen :

2022-09-03 15_52_14-Apparaatbeheer.png


G is de stick
 
als niks werkt , dan f11 drukken tijdens het opstarten van je pc en een recovery doen van je systeem.
Maak wel eerst een backup van je waardevolle documenten!
Dat zal wrs niet meer werken, is wrs UEFI en protected.
Ofwel in bios eerst naar CM gaan (als t nog voorzien is).

Of start - aan/uit - shift indrukken +opnieuw starten, kom je in menu waar je opties kan kiezen, oa ook hersintalleren of recovern.
Je kan trouwens ook een "in place" herinstall waar alles, data+programma's, behouden blijven maar mogeljke ook sommige problemen, of een clean install met behoud van data vanuit een werkende windows starten.

Heb je toevallig een usb mannelijk naar vrouwelijk (verleng)kabel(tje)?
Probeer eens met kabel in pc, stick in kabel.
(Klinkt mss gek maar heb een paar sticks die zelfs in sommige nieuwe pcs niet goed werken, vermoed iets met contacten, kabeltje er tussen en werken prefect.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan