Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,ik heb jullie hulp weer eens nodig:

Ik heb nl een USB stick van 32 gb,deze kan ik niet formateren,ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals HP Format Tool,maar ook daar gaat het niet mee.
Er staan ook nog programma's op dus deze wilde ik er af halen met Recuva,maar dan geeft hij aan dat de stick niet toegangkelijk is en dat de parameter onjuist is en dus de stick niet kan lezen.
Wanneer ik de stick wil openen krijg ik het bericht dat de stick eerst geformateerd dient te worden voordat ik hem kan gebruiken,maar als ik dan op formateren druk dan geeft hij aan dat hij het formateren niet kan voltooien.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,het formateren is nooit geen probleem geweest,ging altijd vanzelf.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?Ik heb in de vorige topic die ook over de usb stick ging alles geprobeerd maar niets hielp.Misschien is de usb stick wel naar z'n grootje,alhowel deze pas goed een jaar oud is.
Wie kan mij hier mee helpen?

Grts: Wim
 
heb je de stick al eens met rechts aangeklikt ..om dan eigenschappen te selecteren van waar je dan naar de tap beveiliging ga ...
(de tap beveiliging is enkel te zien indien de stick eerder in NTFS werd geformateerd)
indien je in de beveiliging geraak , dien je het volledig beheer over de stick te krijgen .
 
Hallo qtex,ik heb de vorige topic over schrijfbeveiliging USB stick van j vaneerdewegh helemaal geprobeerd omdat er ontzettend veel overeenkomsten zijn met mijn probleem,maar dat allemaal mocht niet baten.
Dus vandaar dat ik een nieuw topic ben gestart.
 
je zei dat je het hp format tool heb gebruikt maar dat deze niet ging !
bedoel je dat het tool wel opstarte maar de stick niet kon formateren...
je dient het hp tool op te starten met admin rechten ....lukt het niet van de eerste keer ..probeer je het weer
( zelf al eens meegemaakt dat dit tool een usb stick pas kon formateren na een derde keer op te starten )
 
Hallo qtex,Inderdaad de tool startte net adminrechten wel op,maar als ik hem dan wilde formateren kreeg ik het bericht dat de stick tegen schrijven beveiligd was,dus gebeurd er niets.
 
ok ,ik heb eventjes het andere topic over schrijfbeveiliging USB stick van j vaneerdewegh nagelezen om je niet telkens dezelfde oplossing aan te bieden ..

wat ik nu denk is indien de stick ook herkent word via schijfbeheer ..
dan wijs je de stick een andere stastions letter toe....deze zal dan geformateerd worden .daarna rechts klik op de stick en je kiest eigenschappen ...
open de tap " extra" en kies om dit stastion te controleren op fouten ...
de fouten die dan gevonden worden , zullen ook hersteld worden ..
**de oorzaak ligt bij het niet juist verwijderen van deze stick !!
**nogthans trek ik hier gewoon elke externe opslag media gewoon los zonder deze eerst uit te werpen !
 
Heb het gedaan,een andere stationsletter toegewezen en daarna het commando gegeven om te formateren,ik kreeg toen de volgende tekst "Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat"
Dus dat gaat ook niet,ik heb zojuist ook een partitioneer programma(Acronis Disk Director Suite) gestart om het daar te proberen,maar daarin word hij niet gezien.
 
Als ik hem wil controleren op fouten komt het volgende bericht "Kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat de schijf niet geformateerd is,Wilt U de Schijf formateren?
Dan doe ik dat,en dan krijg ik het bericht "kan het formateren niet voltooien"

Dus dit gaat ook niet.
 
probeer deze tool eens ... Repair v2.9.1.8A let op ik ken deze zelf niet

dit word vermeld in het topic op een andere Engels talige forum welke ik zo goed mogelijk heb vertaalt...

""Het is wel even eng, je krijgt helemaal geen mogelijkheid om een stationsletter in te geven.
Maar in eerste instantie had ik de usb-stick nog niet ingeprikt en toen kreeg ik alleen maar een korte foutmelding:
USB Flash Disk not found!
Het programmaatje zoekt kennelijk alleen naar zulke sticks.
Toen kreeg ik meer vertrouwen en het werkt heel goed.
In een ommezien is de stick weer bruikbaar geworden.""
 
Als ik hem wil controleren op fouten komt het volgende bericht "Kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat de schijf niet geformateerd is,Wilt U de Schijf formateren?
Dan doe ik dat,en dan krijg ik het bericht "kan het formateren niet voltooien"

Dus dit gaat ook niet.

Dag Wim,
Zit er soms toevallig geen schuivertje op de USB stick waarmee deze tegen schrijven en formateren kan beveiligd worden, net zoals er schuivertjes zitten op diskettes.
Ik heb eerder de indruk dat de stick onbruikbaar (defect) is. Warom ik die indruk heb?

"Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat"
 
dan ben ik ten einde raad ...
de optie met de acronis disk director wilde ik je ook voor stellen maar je vermeld dat deze de stick zelf niet herkend ....
het programma dat ik u het laatste heb gelinkt die je tevens wel als admin uit te voeren , vermoed ik !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan