Hardware Kan PC usb sticks beschadigen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat om een nieuw gekochte Medion Windows 11 pc van 6 maanden oud.Sinds enkele weken doet zich het volgende voor :
-1 usb 3.0 stick wordt helemaal niet meer herkent door geen enkele usb-poort (ik hoor wel dat geluid als ik deze in een usb poort steek).
-1 usb 2.0 stick : idem
-1 usb 3.0 (splinternieuw) wordt enkel herkent in 1 usb poort.

De eerste twee sticks worden ook niet meer herkent in andere toestellen.

Dank
 
heb ook onlangs problemen gehad met sticks, met parted magic opnieuw geformateerd en de problemen waren opgelost.
de iso van parted magic op een stick zetten met rufus, opnieuw opstarten met stick erin! booten vanaf de stick. met één van de tools kan je de corrupte sticks bewerken dwz partitie verwijderen en opnieuw formateren.
 
als je de usb stick in de pc plaats ga eerst een kijken of hij te zien is in apparaten beheer

1662118073046.png



plaats een usb stick ik een pc en ga naar computerbeheer daar zou de usb stik moeten te zien zijn.
als hij te zien is kan je het volgende doen, bv openen. zie afbeelding

1662117943660.png
 
Altijd bij problemen met USB removable disks of sticks : alle entries die Windows heeft geregistreerd en die niet meer aktief zijn eens resetten met de programma : https://www.pctuts.be/resources/usbdeview.50/

Laat de stick eruit en start dit programma op.
Alles wat niet groen gemarkeerd staat in de lijst is niet aktief en gooi je eruit.
Daarna stick insteken.
Toetsenbord en muis vielen uit , daarna blauw scherm.
Reboot door Windows , alles terug bij het oude.Dus , met usb probleem.
 
Heb ook een Medion Windows Diagnose app gebruikt.Deze heeft de usb poorten getest : ze waren allemaal in orde.Hierbij moest ik telkens een stick in de poort steken waarna de melding kwam : usb-stick gevonden.Echter , ik kon deze nergens zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan