Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,ik heb jullie hulp weer eens nodig:

Ik heb nl een USB stick van 32 gb,deze kan ik niet formateren,ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals HP Format Tool,maar ook daar gaat het niet mee.
Er staan ook nog programma's op dus deze wilde ik er af halen met Recuva,maar dan geeft hij aan dat de stick niet toegangkelijk is en dat de parameter onjuist is en dus de stick niet kan lezen.
Wanneer ik de stick wil openen krijg ik het bericht dat de stick eerst geformateerd dient te worden voordat ik hem kan gebruiken,maar als ik dan op formateren druk dan geeft hij aan dat hij het formateren niet kan voltooien.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,het formateren is nooit geen probleem geweest,ging altijd vanzelf.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?Ik heb in de vorige topic die ook over de usb stick ging alles geprobeerd maar niets hielp.Misschien is de usb stick wel naar z'n grootje,alhowel deze pas goed een jaar oud is.
Wie kan mij hier mee helpen?

Grts: Wim
 
heb ik ook als admin uitgevoerd,maar hij geeft alleen maar die fout aan,ik weet het zelf ook niet,ik denk dat hij kapot is.
Maar in ieder geval bedankt,misschien dat iemand anders nog een idee heeft?Hij geeft ook aan dat de parameter onjuist is. Wat is dat?
 
we gaan nog eens iets controleren ..
rechts klik op de stick ...kies eigenschappen ..selecteer de tap "Quotum" klik verder op Quotuminstellingen weergeven .
de onderstaande afbeelding geeft mijn quotum instellingen weer
( je zie dat er niets ingesteld is ) mocht dit bij u wel het geval zijn verrander je dit ..
Bekijk bijlage 9930
 
je krijgt dat scherm niet te zien omdat de stick destijds geformateerd is in fat32
m.a.w. de tap "beveiliging" en " Readyboost " als ook "Acronis recovery" heb je dan ook niet..
hiermee houd het dan op ....!

indien de stick destijds in NTFS werd geformateerd dan had je deze opties wel !
 
Maak eens een snelkoppeling op het bureaublad en op de regel: Geef locatie op van het item

cmd.exe /k convert X: /fs:ntfs


De letter X is het stationsletter van de usb stick. Is dit bijvoorbeeld schijf E dan wordt het natuurlijk : cmd.exe /k convert E: /fs:ntfs

Krijg je dan enige informatie te zien ?
 
je krijgt dat scherm niet te zien omdat de stick destijds geformateerd is in fat32
m.a.w. de tap "beveiliging" en " Readyboost " als ook "Acronis recovery" heb je dan ook niet..
hiermee houd het dan op ....!

indien de stick destijds in NTFS werd geformateerd dan had je deze opties wel !

Even nogmaals vermelden. Hetgeen er niet is, kan ook niet "tegenwerken". Heeft dus geen nut iets te formatteren/converteren naar NTFS om dan iets aan te passen. Quotum en permissions zijn enkel van toepassing op NTFS volumes. Maar FAT32 gaat van deze opties sowieso geen last hebben. Maw je kan geen permissions op een FAT32 volume wijzigen omdat die er gewoon niet zijn, en dus ook niet van toepassing zijn.
 
Rechtermuisklik op het bureaublad en dan zie je dit staan bij Nieuw.

Kopieer en plak de gehele regel er eens in die ik hierboven gegeven heb en kijk goed naar de melding. Zeker ook of je wel of niet kunt converteren.
 
Je zou op het bureaublad ongeveer zo'n pictogram moeten krijgen Image3.jpg
 
dan dien je dus op een lege plaats op je bureaublad met rechts aan te klikken en je selecteert nieuw ( snelkoppeling )
je geeft in de regel de volgende opdracht in cmd.exe /k convert H: /fs:ntfs
zie voorbeeld afbeelding :
Bekijk bijlage 9933
dan klik je op volgende.en op voltooien
daarop verkrijg je nu op je bureaublad een cmd snelkoppeling...
Bekijk bijlage 9934
dubbelklik hierop ...en de stick (althans hier toch ) word geformateerd naar NTFS
Bekijk bijlage 9935
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan