Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Werk met Windows 10
Na systeemcrash terug de HP 2540 printer willen installeren via USB-kabel.
Bij het inpluggen van de USB-kabel zie je :"wacht tot de USB-verbinding gemaakt is"
Maar na enige tijd het volgende :"de verbinding van de printer via de USB-kabel is mislukt"
Heb via 3 verschillende USB-poorten geprobeerd, 2 op pc (2.0 en 3.0) en 1 via externe USB (3.0).
 
pffff....gaat m'n petje te boven nu.....
HP support assistent ingeschakeld en moet het volgende doen:
2 services handmatig zetten doch zijn NIET te vinden, zijn de volgende :
"functie host aanbieder ontdekking"
"functie publicatie hulpbron ontdekking"
en dan zoekt hij naar de printer, doch vind niets : "géén netwerkapparaat gevonden"
ook krijg ik de melding :"Active directory domain services" niet gevonden...
wordt hier serieus "Chinees" voor mij...
 
wens jij de printer dan draadloos te verbinden !
indien zo dien je tijdens de setup dit aan te geven maar er word je dan eerst wel vermeld om deze effe bedraad aan te sluiten via de usb kabel .. pas als deze dan de draadloze instellingen geconfigureerd heeft dien je de usb kabel te verwijderen ...
*de 2 services die je handmatig diende in te stellen hebben dan ook met de draadloze verbinding te maken .
mijn gedacht is om dus eerst eens alles te verwijderen betreffende deze printer maar dan ook alles .. en daarna een herinstal nadat je je systeem opnieuw heb opgestart en de controle nog eens heb gedaan of eer niets meer aanwezig is op de C wat met deze HP printer te maken heeft ....desnoods gebruik je unlocker om alles te verwijderen ..
 
ga naar

  • Klik op Configuratiescherm.
  • Klik op Hardware en geluiden.
  • Klik op Apparaatbeheer.
    4. klik op > afdrukwachtrijen daar ga je de driver van u printer zien staan klik er op en stuurprogramma bijwerken kies dan Automatisch naar bijwerkte stuurprogrammasoftware dan zal hij zelf naar de laatst versie zoeken en installeren als het dan niet is dan zou je een ander USB kabel een kunnen proberen en een andere USB poort
 
"Qtex"...probleem is dat wanneer ik de USB-kabel inplug steeds de vermelding krijg "verbinding mislukt".
Dit gebeurt ook als ik opteer voor verbinding met USB-kabel.
Alles is verwijderd en niets meer terug te vinden op de pc wat betreft de HP printer.
Kan men die services handmatig installeren? Zo ja, waar kan je die afhalen?

"Patje001"...reeds 3 diverse USB-poorten geprobeerd.
2 op de pc en 1 op externe hub.
 
nee die services worden pas actief bij het installeren van de draadloze verbinding ...en zijn bijgevolg nergens op te halen .
ook in taakbeheer dien je voor je een nieuwe setup start alles uit te zetten betreffende de HP printer immers kan het zijn dat daar nog iets actief is .
 
via wifi heb je geen USB kabel nodig

1. Druk de Draadloos-knop op de printer langer dan 3 seconden in om de WPS-drukknopmethodete starten. Het Draadloos-statuslampje begint te knipperen.

2. Druk op de WPS-drukknop op uw router.
Naamloos.png
3. daarna moet je via de pc u printer toevoegen
 
wat je eens kunt proberen een USB stick op de USB poort aan sluiten en kijken of hij die herkent zo niet is er iets mis met de driver van u USB poort

  • Klik op Configuratiescherm.
  • Klik op Hardware en geluiden.
  • Klik op Apparaatbeheer.
    4. klik op >
    universal serialbus-controllers daar heb je USB-hoofthub klik er op en stuurprogramma bijwerken kies dan Automatisch naar bijwerkte stuurprogrammasoftware dan zal hij zelf naar de laatst versie zoeken en installeren als het dit niet is weet ik het ook niet meer ik het dit wel eens mee gemaakt dat mijn USB paarten niet meer werkte dit was dan de oplossing
 
de melding betreffende " Active directory domain services niet beschikbaar " heeft dan weer met de printer te maken ...deze zou dus op niet actief staan !
controleer of de printer dan ook als de standaard printer ingesteld is ...waarschijnlijk dien je dan ook weer de poorten te controleren ..
ga via start>instellingen >apparaten >naar printers en scanners klik met links op de vermelde HP printer en kies beheren .
probeer eerst de probleemoplosser en zie wat deze te vermelden heeft .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan