Beeld JPEG bestand herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een aantal jpg (jpeg)-bestanden die alleen een wit vierkant vertonen. Ze zijn dus corrupt. Is er een gratis programma waarmee ik eerst kan testen of die bestanden hersteld kunnen worden? Gratis omdat ik het met een probeerversie van een betaald programma getest heb dat echter alleen het resultaat wilde laten zien als ik het aan zou schaffen...
Hier zo'n voorbeeld:
1630498779745.png
 
Als het allemaal niet wil lukken kun je ook Powershell als administrator gebruiken.
Powershell is wat krachtiger dan de opdracht prompt.
Voor de opdracht sfc /scannow maakt het niets uit welke je kiest.

Wil je toch de opdrachtprompt gebruiken ga dan in de verkenner naar de Windows map op de C schijf en dan naar de map System32.
Zoek nu naar het bestand cmd klik daar met rechtermuisklik op en kies : Uitvoeren als administrator.
 
Als het allemaal niet wil lukken kun je ook Powershell als administrator gebruiken.
Powershell is wat krachtiger dan de opdracht prompt.
Voor de opdracht sfc /scannow maakt het niets uit welke je kiest.

Wil je toch de opdrachtprompt gebruiken ga dan in de verkenner naar de Windows map op de C schijf en dan naar de map System32.
Zoek nu naar het bestand cmd klik daar met rechtermuisklik op en kies : Uitvoeren als administrator.
Na sfc moet een spatie komen, na de schuine streep niet.

sfc /scannow dus.

cmd kun je gewoon intypen in het zoekveldje naast de Startknop.
Beiden hartelijk dank!

Ik krijg nu dit:
1630766703518.png


Ik begrijp nu dat Microsoft Office Picture Manager niet overweg kan met deze afbeelding. Die stammen uit 2014 en toen was er natuurlijk nog geen Windows 10. Ik heb overigens MOPM zelf weer in Win10 geïnstalleerd omdat dit, net als bijv. Moviemaker, niet meer standaard aanwezig was.

Maar wat is nu de volgende stap?
 
Overigens, een vergelijkbaar probleem treedt op bij een aantal Word-documenten. Is dat misschien ook te wijten aan een andere Windows versie? Een aantal Word-documenten stamt uit 2014 en zien er bij opening zo uit.

1630767410190.png
 
De achterwaartse compabiliteit van Word is enorm groot ! Bestanden van voor de jaarwisseling 2000 zijn zelfs nog te openen, zelfs met de meest recente versies van Office.
Daar moet je het niet zoeken. JPEG/JPG overigens ook zelfde verhaal : die standaarden zijn vast en ongewijzigd sedert decennia !
 
Ik begrijp nu dat Microsoft Office Picture Manager niet overweg kan met deze afbeelding. Die stammen uit 2014 en toen was er natuurlijk nog geen Windows 10. Ik heb overigens MOPM zelf weer in Win10 geïnstalleerd omdat dit, net als bijv. Moviemaker, niet meer standaard aanwezig was.

Maar wat is nu de volgende stap?
Ik zou het anders willen formuleren : Windows 10 kan niet overweg met Office Picture Manager, want dat is inderdaad niet meer ondersteund.
Er werd al in post #9 aangeraden dat programma te dumpen en een andere, eigentijdse viewer voor afbeeldingen te gebruiken.

Of het gebruik van MOPM die bestanden kan beschadigd hebben weet ik niet, durf ik geen uitspraken over te doen.
 
Heb je niet een enorm virus opgelopen ?
Nee, met MBAM en NORTON aan boord moet dat niet mogelijk zijn.

Zoek eens op de schijf waarop deze foto's en documenten staan naar een bestand met de naam voldriver
Geen zoekresultaten...

De achterwaartse compabiliteit van Word is enorm groot ! Bestanden van voor de jaarwisseling 2000 zijn zelfs nog te openen, zelfs met de meest recente versies van Office.
Daar moet je het niet zoeken. JPEG/JPG overigens ook zelfde verhaal : die standaarden zijn vast en ongewijzigd sedert decennia !

Ja, dat ZOU zo moeten zijn......! Maar de realiteit is anders.
Ik zou het anders willen formuleren : Windows 10 kan niet overweg met Office Picture Manager, want dat is inderdaad niet meer ondersteund.
Er werd al in post #9 aangeraden dat programma te dumpen en een andere, eigentijdse viewer voor afbeeldingen te gebruiken.

Of het gebruik van MOPM die bestanden kan beschadigd hebben weet ik niet, durf ik geen uitspraken over te doen.
Ik heb met diverse andere prog geprobeerd om ze te openen: FOTO's, PAINT, PHOTO GALLERY...geen succes.

Dat heb ik dus al bij de komst van Win 10 gedaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan