Beeld JPEG bestand herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een aantal jpg (jpeg)-bestanden die alleen een wit vierkant vertonen. Ze zijn dus corrupt. Is er een gratis programma waarmee ik eerst kan testen of die bestanden hersteld kunnen worden? Gratis omdat ik het met een probeerversie van een betaald programma getest heb dat echter alleen het resultaat wilde laten zien als ik het aan zou schaffen...
Hier zo'n voorbeeld:
1630498779745.png
 
Lukt het u om de extensie te veranderen naar jpg, omdat ik mij af vraag of het door u gebruikte programma "Microsoft Office Picture Manager" overweg kan met jpeg bestanden.

Of probeer eens een andere viewer.
 
Lukt het u om de extensie te veranderen naar jpg, omdat ik mij af vraag of het door u gebruikte programma "Microsoft Office Picture Manager" overweg kan met jpeg bestanden.

Of probeer eens een andere viewer.
dit detail had ik nu niet opgemerkt negeer #2 maar, het vroeger Picture It van MS had ook zijn eigen extentie verschillend van jpeg

dit heb ik ergens gevonden:

Microsoft Office Picture Manager is reported to open following extensions:​


.001 .2015 .alb .bak .bin .crdownload .dat .db .dbk .dup0 .etl.fm .jpf .jpg_160x120 .lay.msg.mxs .nomedia .odg.one .onetoc2 .pub.sc.shs .thumbdata3--1967290299 .thumbdata3-1763508120 .tmp .upg .webp.xpi

maar is .jpg_160x120 = jpeg ?????
 
Laatst bewerkt:
dit detail had ik nu niet opgemerkt negeer #2 maar, het vroeger Picture It van MS had ook zijn eigen extentie verschillend van jpeg

dit heb ik ergens gevonden:

Microsoft Office Picture Manager is reported to open following extensions:​


.001 .2015 .alb .bak .bin .crdownload .dat .db .dbk .dup0 .etl.fm .jpf .jpg_160x120 .lay.msg.mxs .nomedia .odg.one .onetoc2 .pub.sc.shs .thumbdata3--1967290299 .thumbdata3-1763508120 .tmp .upg .webp.xpi

maar is .jpg_160x120 = jpeg ?????

In principe is jpg en jpeg hetzelfde. Maar ooit heb ik wel eens een probleempje gehad met een programma dat met geen mogelijkheid een jpeg bestand wilde openen en na een hernoeming naar jpg was er geen probleem.

Dit soort dingen blijven mij altijd bij.
 
deze link uit testen:


het resultaat hangt af van de ernst van beschadiging ...
normaal dient deze om gewiste bestanden terug te vinden ...
Ik heb dit prog voor (onbedoeld) gedelete bestanden. Het werkt niet voor herstel van corrupte jpg's
 
Niet zo zeer andere extensies proberen, maar een andere viewer !

Ik zie ook wel dat vb. dat je geeft in je eerste screenshot een ietwat ongewone naam heeft ... en het is géén JPEG, maar een JPG - toch qua extensie.
Kan je dat wat vereenvoudigen misschien ?
 
Een beschadigd bestand is en blijft meestal een beschadigd bestand en is niet meer te repareren. Er zijn wel tools die van alles beloven, maar levert uiteindelijk geen positief resultaat. Er zijn nu eenmaal gegevens of informatie weg uit zo'n foto en die zijn er niet meer bij te verzinnen.
Maar het bestand kan ook op beschadigde sectoren van een harddisk staan en dan kun je nog wel iets proberen met bijvoorbeeld de opdracht sfc /scannow via de opdrachtprompt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan