Outlook Scannen en mailen als PDF en of JPEG is onmogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indien ik een document en of jpeg wil scannen en deze rechtstreeks wil doormailen via de draadloze printer als PDF of JPEG naar een geadresseerde lukt het mij niet. Al de overige print als scan functies van de draadloze printer werken.
PC: HP Pavilion All-in-One 27 inch -
Besturingssysteem: Windows 11 Home 64 bits Versie: 22000.434
MS Outlook 2019 (MS office professional 2019 waarin mail 2016)
Printer: HP Desktop Jet 3630

Weet er iemand raad?
Bedankt alvast,
Walter
 
Wat bedoel je met rechtstreeks doormailen ? vanuit het scan-programma van de printer ?
Wat als je het bestand even bewaart in vb. je Downloads folder en dan toevoegt aan je mail ...?
 
Bedankt voor je respons,
Het is idd van scan-programma. Ik kan ook het bestand bewaren in de downloads folder maar ik verlies dan heel veel tijd. Dit omdat ik dikwijls verschillende bladzijdes achtereen moet door mailen. Via het scan-programma gaat dat normaal veel vlotter.
 
Er haakt niemand in. Het is wel zo dat ik een heel andere e-mail layout krijg wanneer ik via de scan programma mail naar pdf. De pdf is te zien als bijlage maar de mail wordt niet ontvangen. Het is heel gecompliceerd blijkbaar. Het is ook niet te zien op verzonden items.
 
ik heb een brother all in one printer maar ik scan eerst mijn document en dan haal ik het uit mijn download folder maar ik heb eens opgezocht staat uw E-mail programma als Standaard wand een nederlans forum heb ik dit gevonden volgen het zelfde probleem klik hier

windows 10
Ga naar "standaardprogramma's". Onderaan bij "opnieuw instellen" staat "standaard-apps per app instellen" > klik er op. In de linkerkolom gaat u op zoek naar uw mailprogramma bvb "windows live mail" > klik hierop. Selecteer "dit programma als standaard instellen" en dan op "ok"

Ga in Windows 11 naar de Instellingen-app door op je toetsenbord de combinatie van de Windows-knop en 'i'-toets te gebruiken of ga naar de instellingen via het startmenu. In de Instellingen-app kies je links in het menu voor Apps en vervolgens voor Standaard-apps.
 
Ik gebruik voor gescande documenten thunderbird email en heb nergens last van.
Mischien is het de combinatie van software met E-mail programma dat je probleem veroorzaakt.
Patje001 in opmerking #6 geeft goed aan wat je moet checken in windows 11.
 
probeert dit eens open Configuratiescherm type in het zoekvak "scanners en camera's"

klik op het eerst 1
1643638582705.png

klik op eigenschappen 2

1643638685501.png

3/

1643638770524.png

ik denk dat dit het is wat je zoekt !!! maar dan ga hij wel het elke keer in de mail zetten als dit bij Hp ook zo is
kan PhilipV zou dit de oplossing zijn ???
 
Wat je daar kiest is enkel een keuzemenu en de bewerkingen die met elk van die gebeurtenissen gekoppeld worden kan je dan daaronder kiezen, maar in mijn installatie van Brother wordt een software meegeleverd nl. Control Center 4.
En alle knoppen staan bij mij geconfigureerd om gewoon die toepassing op te starten...

1643641642349.png

en het is daar dat je dan funktionaliteiten kiest ...

1643641682215.png

Maar bij HP zal dat dus weer helemaal anders zijn...
 
maak es een paar scherm afbeeldingen van je HP applicatie ( niet de HP Smart ) en publiceer ze even!
zo ziet het eruit bij Canon:
1643666756849.png
1643666807996.png
1643666889194.png

deze gebruik ik bitter weinig, reden: VueScan bied meer mogelijkheden aan en simpel in gebruik ( mijn mening althans ) en de UI blijft hetzelfde voor ierder merk van scanner.

nu zit iederéén maar te gissen ... omdat we het ons niet kunnen voorstellen hoe het eruit ziet bij jou ...
 
Laatst bewerkt:
Beste Wivy,
Ik heb hetzelfde probleem zoals vermeld hierboven door "Patje001" op zondag 12u06. Gelieve te klikken op de link "KLIK HIER" . Dan zie je exact wat ik ook als melding krijg. Ook heb ik de software van de printer HP deskjet 3630 opnieuw geïnstalleerd. Dit zonder succes.
Ik wil hierbij ook iedereen bedanken die meegedacht hebben om een oplossing te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan