Je computer sneller laten opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
U kunt de pc sneller laten opstarten door overbodige programma's, die samen met Windows opstarten, uit te schakelen.

Wilt u de Windows pc sneller laten opstarten, kunt u al beginnen al de programma's dat u zelden of nooit gebruikt niet automatisch mee te laten opstarten.

Om dit te doen opent u msconfig.


-Windows XP gebruikers gaan naar Start > Uitvoeren. Typ msconfig in het tekstveld en druk op Enter.

-Met Vista en Windows7 kunt u msconfig typen als zoekopdracht in het menu Start en op Enter drukken (het kan ook via Start > Uitvoeren trouwens)

-Bij het venster dat opent selecteert u het tabblad Opstarten
-Verwijder de vinkjes voor de programma's dat u niet automatisch mee wil laten opstarten.
Als je dit gedaan hebt uw computer eens herstarten.

Best je virus programma niet uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
-Verwijder de vinkjes voor de programma's dat u niet automatisch mee wil laten opstarten.
Als je dit gedaan hebt uw computer eens herstarten.

Hier is wel voorzichtigheid geboden. In de opstart zijn ook dingen te vinden behalve de antivirus, die niet uit de opstart mogen gehaald worden.
 
Dag Tutske.

Welk zijn de nodige programmaas die nuttig zijn voor het opstarten. BV Network (internet) - Luidsprekers - problemen gevonden - Audiodeck -Turbo V EVO -T.PROBE -EPU - Virus.
 
Welk zijn de nodige programmaas die nuttig zijn voor het opstarten. BV Network (internet) - Luidsprekers - problemen gevonden - Audiodeck -Turbo V EVO -T.PROBE -EPU - Virus.

Dag Lenka
Plaats anders eens een lijstje van uw automatische opstart. Ik zal dan eens kijken wat overbodig opgestart word.
 
Nog snellere en stabielere computer!

Nog snellere en stabielere computer!

Beste vrienden,
Wist je dat je veel snelheid en stabiliteit kunt winnen door de Windows Services juist in te stellen? Het is een kritisch werk, maar zeker de moeite waard om je systeem beter, stabieler en sneller te doen werken.

Hoe doe je dat?

Er zijn websites en boeken (zoals Schoone.nl) die voorstellen doen. Het is altijd de moeite deze door te nemen, maar de beste plaats is – volgens mij – » blackviper.com «, met de obligate www. er voor natuurlijk.
Je vindt hier uitvoerig uitleg en alle 200 services. Print ze uit (8 pagina’s) en gebruik ze om notities te maken. Je zult merken dat Charles M. Sparks, de eigenaar en schrijver van de site, voor alle Windows-versies suggesties doet en dat er sinds SP1 er wel enkele wijzigingen zijn gebeurd.
Persoonlijk vind ik dat sinds ik dit uitgevoerd heb mijn systeem stabieler draait. Echt snelheidswinst durf ik niet te zeggen omdat ik met msconfig alléén vinkjes heb gezet vóór de programma’s die met Windows moet opstarten (en de virusscanner natuurlijk). Hierdoor is de opstarttijd al zeer kort en draaide mijn systeem relatief stabiel en ook de »betrouwbaarheidsgeschiedenis« in het onderhoudscentrum een hoge score behoud.

Ga in »blackviper.com« naar: > Windows Services en klik jouw versie, bv. Windows 7 Service Pack 1 Service Configurations. Start –> All Programs –> Accessories –> Run –> type in services.msc > Select OK.
Of korter nog > Winkey + R > services.msc > OK. En voer uit wat hij voorstelt. Denk er aan: om een service te wijzigen klik je twee maal links op de bewuste service en de rest is logisch. Straten of stoppen, bij twijfel op Handmatig instellen, maar hij is duidelijk genoeg. Hou ook »Safe« en »Tweaked« in de gaten.
Nog deze tips: maak vooraf een herstelpunt en doe achteraf: »Winkey + R« en typ: »perfmon /report« (let ook op de spatie). Doe één pagina per keer, zodat in geval van problemen gemeld na je Perfmon, kan je de boosdoener vinden door bv. 10 services per test terug te zetten.
Laat je niet afschrikken door het wat ingewikkeld lijken van dit werkje. Je hebt altijd je herstelpunt (start > rechts op Computer > eigenschappen > systeembeveiliging > maken > naam intypen) en je »perfmon /report« om te controleren. Eens vertrokken vind je makkelijk je weg. Het loont echt de moeite!
Succes!
WaWa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan