Opgelost Iso bestand converteren naar format voor DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

Hoe kan ik een iso bestand van een film converteren naar een formaat afspeelbaar op DVD player ?

Alvast mijn dank

Groeten Albert
 
Valt te zien van welk medium die ISO genomen is. Kans is groot dat dit van een DVD is... in dat geval gewoon de ISO als bronbestand kiezen om een DVD te branden met zoiets als volgende: http://www.freeisoburner.com/

Geen conversie nodig in dat geval.

Je kan die ook eenvoudig in Windows 'mounten' door gewoon er even op te dubbelklikken.
Dan maakt die een virueel DVD station aan met de inhoud van die CD/DVD. Dan kan je eigenlijk al zien wat er effectief op staat en in welk formaat.
 
Hallo

Het Iso bestand is afkomstig van een DVDen Ik heb Iso burn geinstalleerd,

Na branden is de DVD niet afspeelbaar op de DVD recorder, er is een bericht dat de DVD niet juist geformatteerd is ?
Is dit op te lossen ???

Albert
 
Heb op een DVD+R gebrand, op PC start deze video, op de DVD speler echter niet, ik krijg op het TV scherm, schijf is niet juist geformatteerd, zou het helpen om een niet herschrijfbare DVD in te zetten ?

Albert
 
Nee, een DVD-speler (alleenstaand toestel, géén interne in PC) kan gewoon géén ISO bestanden lezen.

Je moet het ISO - bestand overzetten naar een DVD movie formaat en niet gewoon de ISO op de DVD zetten.
Daarna bestaat je DVD uit video.ts en audio.ts bestanden ...

Deze kan het voor mekaar krijgen :


Je zult wel de engelstalige gebruiksaanwijzing meester moeten geraken.
In wezen komt het hierop neer :

Run it and click 'Title' and load the video file.
Click 'Output' and select 'DVD folder structure'.
Click 'Preferences' > 'Paths' to choose where the output should go; then 'Video' and select 'NTSC' if you are in North America (PAL for anywhere elese).
Click 'Start'.
When the output is complete, use ImgBurn to burn the folder ('Write files/folders to disc') and verify it plays ok on a standalone DVD player.
 
Laatst bewerkt:
Nee, een DVD-speler (alleenstaand toestel, géén interne in PC) kan gewoon géén ISO bestanden lezen.

DVD is (hopelijk) op een DVD medium gescheven met ISO Burner. Dan zou die terug in origineel DVD formaat moeten geschreven worden, daar ISO images zijn met alles op en aan. Dus die ISO is niet gewoon op de DVD geschreven.
 
@DDragon80 Zou ik ook denken, maar de reacties van TS geven daaromtrent géén uitsluitsel.
Het programma dat ik in #9 aanhaal is uiteraard niet het enige, maar heb ik gevonden als het meest toegankelijke via de interface om duidelijk weer te geven wat elke optie precies doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan