iso bestand branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Recent haalde ik een iso bestand van een dikke 6Gb binnen. Zonder dual-layer cd/dvd speler kan dit blijkbaar niet gebrand worden op 1 dvd-schijfje. Poging om dit bestand over te zetten op een stickje, wordt geweigerd wegens "te groot" (?!), terwijl er ruim voldoende plaats is op deze stick. (zo kan ik bv. bij een vriend dit laten branden). Het progje "Rufus" geeft aan dat er een bepaalde 'compressie' gebruikt wordt en doet het dus ook niet. Kan er mij iemand vertellen hoe ik dit kan oplossen ? Bedankt bij voorbaat.
 
ik stel me hierbij een vraag aangezien jij spreekt over een iso bestand van 6 GB ...heb je deze vervolgens van spotnet opgehaald want zelfs een Windows 10 pro x64 iso is zelfs geen 6GB groot aangezien deze maar 3,74GB zijn of het moet zijn dat deze iso je de keuze geeft tussen een 32 bit en een 64 bit
**via het Media creation tool 1809.exe is het immers ook mogelijk om zo een usb stick aan te maken ..de stick dient minstens 8gb te zijn en bij voorbaat leeg want deze word eerst geformateerd ..


** stel dat deze iso via spotnet opgehaald werd dan kan er inderdaad een compressie methode toegepast zijn welke Rufus niet herkend ..
werd de iso verkregen via het Media creation tool 1809.exe dan is deze zelfs 6,70 GB groot indien je zowel de 32 als de 64 bit in deze iso wilt hebben .. enerzijds geeft dan Rufus geen foutmelding betreffende de compressie methode die toegepast werd ..
 
Rufus neemt vanzelf de NTFS aan en dit is niet te wijzigen of je zou eerder een GPT indeling moeten gekozen hebben in plaats van een MBR indeling wat opgaat voor een Bios en een UEFI-CSM systeem.
 
Onlangs haalde ik een iso bestand van 6.2 Gb binnen. Het programma wilde ik installeren op een 2de pc en wou dus dit iso bestand branden op een DVD schijf (4.7) wat uiteraard niet lukte. Google gaf aan om het te proberen met "Rufus", doch eveneens geen resultaat. Weet iemand hoe dit kan ? Dank bij voorbaat.
 
Ik vond niet direct jullie reactie in de vernieuwde 'omgeving', vandaar dat ik een 2de bericht plaatste vandaag. Sorry. Maar in de eerste plaats bedankt voor de respons. Het bestand haalde ik via Spotnet binnen en probeerde het met rufus op een geformatteerd FAT32 stickje van 16Gb over te zetten. Dit lukte dus niet wegens 'een niet ondersteunde compressie'. Vreemd dat nadien rufus wel nog opstartte, doch ik het bestand niet meer kon inladen !? Dus poging #2 met Windows (1809) zelf, die het dus ook het te groot vond voor een gewone DVD ! Mocht ik het bestand gewoon kunnen overzetten op gelijk welke drager, dan was ik al heel content want mijn maat heeft een dual layer die allicht de klus kan klaren.
 
het gaat dus om een iso bestand dat een niet herkenbare compressie meegekregen heeft ..nu ben ik er zelf benieuwd naar ..
vermeld eens de naam van deze spot zoals deze vermeld staat op spotnet ..
 
Laatst bewerkt:
als test ben ik deze nu zelf eens aan het ophalen maar blijf anders weg van deze unattended software .. je weet nooit wat er allemaal geinstalleerd word en dan heb ik het niet over de software die aanwezig is in deze bundel ..
 
Overschot van gelijk ! Zelf heb ik officiële videopakketten van PowerDirector 16 en Magix Video Deluxe 2016, doch om iemand te plezieren had die me gevraagd om dat programma eens uit te testen omdat hij 'gehoord had' dat dit eenvoudiger was dan de mijne... Omdat ik hiervoor een oude pc voor zulke zaken gebruik, is het risico voor mal- en andere ware hier zogoed als nihil. In elk geval al heel erg bedankt voor de moeite en ben benieuwd naar een evt. oplossing ?
 
deze is opgehaald maar word nu in spotnet uitgepakt als dit klaar is ga ik deze via rufus proberen op een stick te zetten dit alles gebeurd dan ook in VMWare ..kwestie van geen besmetting op te halen .. als rufus dezelfde melding geeft dan kun je of de iso mounten of zoals Tuts vermeld deze uitpakken ..
mounten gaat ook via de Windows 10 verkenner .. rechtsklik op de iso en openen met verkenner ...je krijgt een virtuele drive die deze iso geladen heeft ..
rechtsklik op deze om deze weer uit te werpen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan