Software installatie-dvd's HP PSC 1417 (deel II)

Goede middag
Ik had gezegd dat er een slotje mocht op de topic van begin januari. Maar nu wil ik vandaag scannen en zie ik dat die optie niet meer beschikbaar is bij mijn printerinstellingen. Kan iemand mij a.u.b. "in computerleektaal" helpen hoe ik die scanoptie terug actief krijg ? Alvast bedankt!

Bedankt Patrick voor de tip, maar kopiëren doe ik eigenlijk nooit. En te koop zetten, daar begin ik niet meer mee, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Verder had ik de inktpatronen al geïnstalleerd, dus ik veronderstel niet dat ik die dan nog kan voortverkopen. Ik zou de printer dus blijven gebruiken om te printen, zolang het lukt. Ik heb gevraagd aan STW om mij een voorstel te doen voor een refurbished printer waar ik dan in eerste instantie alleen mee zou scannen, want ik wou juist beginnen met een familiealbum in te scannen.

het model printer ken ik maar je kan het nog als kopieermachine gebruiken en zo die inktpatronen opgebruiken
of de inktpatronen op facebook /marketplace te koop zetten
als je niet kan scannen, zal je ook niet kunnen copiëren hé ... want hoe werkt copiëren, denk je @Patrick.S ?
Er wordt eerst gescand vanaf de glasplaat en dan afgedrukt. Dat is copiëren !
Als TS niet kan scannen, kan hij dus ook niet copiëren : gewoon beetje gezond verstand gebruiken aub !

waar ik dan in eerste instantie alleen mee zou scannen, want ik wou juist beginnen met een familiealbum in te scannen.
verwacht daar niet te veel van : niet van deze printer, niet van gelijk welke andere.
De scanfunktie in printers of multifunctionals is immers niet gemaakt om foto's te scannen : de kwaliteit kan best belabberd zijn, en zeker bij kleurfoto's niet het resultaat geven dat je album benadert.

Als je foto-albums wil scannen voor bewaren in de toekomst zou je een foto-scanner moeten aanschaffen.
Enkele lukrake voorbeelden : https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=fotoscanner&suggestFragment=fotoscanner

Ik heb een HPENVY printer gekocht de drivers heb geïnstalleerd via Microsoft store , na de installatie heb ik mij wel moeten registreren bij HP anders
kon ik gewoon weg de scanner niet gebruiken TOCH WEL EIGENAARDIG.
m.v.g.
Guido.

als je niet kan scannen, zal je ook niet kunnen copiëren hé ... want hoe werkt copiëren, denk je @Patrick.S ?
Er wordt eerst gescand vanaf de glasplaat en dan afgedrukt. Dat is copiëren !
Als TS niet kan scannen, kan hij dus ook niet copiëren : gewoon beetje gezond verstand gebruiken aub !
daar zit je dik naast je heb geen pc nodig om een blad papier te kopiëren
zoals je zelf zegt is de printer te oud voor de windows 11
maar om te kopiëren heb je geen windows 11 nodig
om in te scannen en om alles op uw pc te krijgen daar heb wel een pc nodig

het is een printer,scanner en kopiëren "all-in-one printer"
ik heb zo nog een printer gehad, 2 zelfs

Laatst bewerkt:
ik heb het ook niet over het al dan niet gebruiken van een PC, wel over de scanfunctie als voorwaarde om te kunnen copiëren.
als die scan-funktie niet werkt, zal copiëren ook niet werken...

1740154237356.png

niet gratis, maar werkt ... .

De TS kan nietmeer scannen omwille van software issues voor zover ik dit topic lees. Dus via die weg loopt hij vast. Dit staat volledig los van het feit dat er op de printer letterlijk een knop is om copies te maken.
De reden waarom hij via Windows niet kan scannen gaat een software oorzaak hebben. Verkeerde driver, geen driver, ... etc. Dit gaat 99% mogelijks niet liggen aan het "niet functioneren" (hardware) van de scanner mijn inziens.

Terug
Bovenaan