Software Installatie-dvd's

Eerst en vooral: mijn beste wensen ! Mijn "kantoortje" bevindt zich op de tweede verdieping, waardoor er niet zo vaak een grondige opruimbeurt gebeurt... Ik was een dvd aan het zoeken om mijn oude printer op een andere laptop te installeren en kwam volgende dvd's tegen. Mijn vraag : heeft het zin om deze nog bij te houden ? Office 97, NL Pro/Internet Explorer 5.0/MS Windows98. Waarschijnlijk op jullie niveau een domme vraag, maar ik ben maar een computerleek. Alvast bedankt .

De vorige post : dit is NIET ZO in België !!!
Mag niet in het restafval want wordt niet verbrand ...

1735905244634.png

@hinkiepinkie Die DVDs en CDs zou ik allemaal wegdoen of inkaderen en in je privé computermuseum hangen.

Ik weet niet of het volgende een optie is voor je:
Misschien is het mogelijk om die printer onder Linux te gebruiken.
Je zou dan een (lichte) linux op die laptop kunnen zetten en die als printserver gebruiken.
Een recente (lichte) versie van Linux is uiteraard wel veilig voor verbinding met het netwerk.
Eventueel installeer je NoMachine op die linux en op je eigen PC/laptop, zo kan je de laptop vanop afstand bedienen.

Nog een mogelijkheid is gewoon een niet-geregistreerde Windows 11 op de laptop zetten.
Windows zal blijvend werken inclusief printerdeling (gevonden op de Microsoft fora).
Je kan de persoonlijke instellingen niet aanpassen, maar dat is voor een printserver ook niet nodig.
Ook moet je vermoedelijk de truukjes voor niet-compatibele hardare toepassen en daardoor ook de updates af en toe in het oog houden.

PhilipV #14
Zo is deze "hele problematiek" begonnen. Ik wou de printer op de meer recentere laptop, Lenovo, die ik dagelijk gebruik, installeren. Maar die printer is dus ook oud en daarvan kan ik de driver zelfs niet meer via de website van HP terugvinden. Daarom ging ik kijken tussen die oude stock van dvd's of ik toen een dvd van HP voor de installatie van de printer had meegekregen... Niet dus. Sorry, maar ik ben nog van de oude stempel en ik heb een hekel aan de wegwerpcultuur. Ik maak er dus zonde van dat ik die oude printer zou moeten vervangen, terwijl dat hij nog voldoende werkt voor mijn normen en gebruik... Dat zal je toen ook wel gemerkt hebben met het probleem van de defecte toetsen... Ik probeer dan een tussenoplossing te zoeken om toch nog een tijdje met die laptop te werken en tot hiertoe ben ik tevreden met dat tussensysteem... Meer vraag ik niet...

@hinkiepinkie Al op de HP website gezocht naar de 'HP Universal Printer Driver'?
Daarvan bestaan versies voor pcl6 en voor PostScript. Die zouden ook onder Windows 10 en 11 werken.
Waarschijnlijk kan je daarmee verder.
Ik heb hier nog een paar exemplaren daarvan in een backup.

MerlinTG, echt waar ik apprecieer het echt als mensen mij willen helpen en tips geven, maar telkens zeg ik uitdrukkelijk dat ik maar een computer leek ben. Pcl6 en PostScript, dat is allemaal Chinees voor mij, hoor... Het type van mijn printer is HP PSC 1400 van de All-in-Series... Op mijn laptop Lenovo staat Windows11.

@hinkiepinkie pcl6 en postscript zijn printertalen waarmee de printer wordt verteld wat, waar en hoe hij precies moet afdrukken.

HP ondersteunt jouw printer niet meer vanwege te oud.
MAAR !!!
Ik heb drivers gevonden voor je HP PSC 1400, zowel 32-bits als 64-bits.
Ze zouden onder Windows 10 en 11 werken volgens de bron.
Ik heb ze gescand met Malwarebytes en Defender. Geen vier russen gevonden. ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
@hinkiepinkie: Ik heb in een ver verleden ook zo'n dergelijke printer gehad en ben eens gaan neuzen in mijn CD/DVD archief.
Ik heb nog een CD gevonden voor de HP PSC 1400/1500/... printer.
Als je wil kan ik die naar een map schrijven en opladen zodat jij die vervolgens kan downloaden en van daaruit (op hoop van zege) de originele setup kan uitvoeren.
De totale grootte is 647,44 MB.
Ik heb ook de installatie-handleiding in een pdf-document.

Terug
Bovenaan