Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hoi, ik zou graag een herinstallatie doen op deze pc.
Maar als ik met de dvd opstart krijg ik een blauw scherm met vermelding dat Windows wordt afgesloten om beschadiging te vermeiden.
Als ik opstart met een installatie-cd Windows XP blijft hij staan bij A:
De dvd steekt echter in het I: of het J:-station.
En een A:-drive is niet aanwezig.

Hoe kan ik zorgen dat de set-up uitgevoerd wordt op de C-schijf?

(ik weet dat XP nog maar enkele maanden ondersteund wordt, maar het is voor tijdelijk verder te kunnen)
 
er is hier iets me niet duidelijk ...
gezien de vermelding naar de dvd !
wil je dan via een dvd de xp installeren...zo ja betreft het hier dan om een zelf gebrande xp want Windows XP werd nooit op een dvd geleverd..
bijgevolg kan er een driver ontbreken om door te starten zodat de installatie kan gestart worden ...
dus graag een verduidelijking ....
 
er is hier iets me niet duidelijk ...
gezien de vermelding naar de dvd !
wil je dan via een dvd de xp installeren...zo ja betreft het hier dan om een zelf gebrande xp want Windows XP werd nooit op een dvd geleverd..
bijgevolg kan er een driver ontbreken om door te starten zodat de installatie kan gestart worden ...
dus graag een verduidelijking ....

Correctie, het zijn inderdaad CD's.
De originele bijgevoegd bij de PC.
Deze zou via de recoverypartitie de pc terug in fabrieksinstallatie zetten of een naakte XP installeren.
Deze geeft het blauwe scherm.
 
ok , dan nu een vraag welke windows staat er nu op de pc ?
tevens veronderstel ik wel dat je in de bios heb aangegeven om van deze cd op te starten ..!
 
Laatst eens een poosje aan het zoeken geweest bij een ASUS N56 Laptop die niet vanaf CD wilde booten.
Tot ik deze optie in het BIOS vond: SECURE BOOT
Deze op disabled gezet en daarna kon ik vanaf CD rom booten.
 
ok , dan nu een vraag welke windows staat er nu op de pc ?
tevens veronderstel ik wel dat je in de bios heb aangegeven om van deze cd op te starten ..!
Daar staat nu nog steeds de eerste XP op, wel met updates.
Als ik de cd in één der dvd-stations leg en heropstart vraagt de pc of het de bedoeling is om van het DVD-station op te starten, zo ja druk op een toets.
Dus ja, hij start op via zijn DVD-stations.
Alles wordt gecontroleerd en geïnstalleerd.
De originele cd geeft het blauwe scherm de installatie-cd (geen originele) blijf staan bij A:
Dus ik denk dat de de bios goed staat.
 
Is er een floppydrive aanwezig ?

Er waren ook CD rom's in omloop die d.m.v. 5 of 6 boot floppy's geinstalleerd konden worden. Het diskettestation is dan Drive A:
 
dus er staat al XP op de computer je kan dan ook in plaats van een herinstallatie te doen trachten de Xp te herstellen ....

**Windows XP installatie herstellen
**Pas deze methode alleen toe als alle anderen methodes falen ..
bijv : systeemherstel heeft niets geholpen ..”er kunnen namelijk gegevens en instellingen verloren gaan bij deze methode .

1..plaats de windows cd in uw computer
2..reset de computer (herstarten )
3..druk op een toets zodra het bericht “”DRUK op een toets als u de computer vanaf de cd-rom
wilt opstarten “word weergegeven .
4..in het welkom’s scherm bij setup druk u op ( ENTER )om de setup te starten dus niet op ( R ) .
5..accepteer de gebruikers overeenkomst door op F8 te drukken
6...als de inhoud van uw schijf word getoond , selecteer u met de pijltjes toetsen de partitie waarop windows xp is geinstalleerd.
(meestal is die standaard al geselecteerd en hoef je hier niets te doen)
7...druk nu op ( R ) om uw installatie te repareren...deze optie is helaas niet altijd beschikbaar en is afhankelijk of je de xp home gebruikt of de pro versie
note : Na de reparatie -installatie moet alle updates , patches (service pack’s ) opnieuw geinstalleerd worden ..
 
Pfff. ik heb ze nog. Als je het nodig hebt, zal ik het hier plaatsen. Het is een exe bestand waar je op moet dubbelklikken, de rest volgt vanzelf. Alles wordt onder Dos aangegeven wat je moet doen.
Hou 6 lege geformatteerde diskettes bij de hand.

xp.jpg
 
dus er staat al XP op de computer je kan dan ook in plaats van een herinstallatie te doen trachten de Xp te herstellen ....

**Windows XP installatie herstellen
**Pas deze methode alleen toe als alle anderen methodes falen ..
bijv : systeemherstel heeft niets geholpen ..”er kunnen namelijk gegevens en instellingen verloren gaan bij deze methode .

1..plaats de windows cd in uw computer
2..reset de computer (herstarten )
3..druk op een toets zodra het bericht “”DRUK op een toets als u de computer vanaf de cd-rom
wilt opstarten “word weergegeven .
4..in het welkom’s scherm bij setup druk u op ( ENTER )om de setup te starten dus niet op ( R ) .
5..accepteer de gebruikers overeenkomst door op F8 te drukken
6...als de inhoud van uw schijf word getoond , selecteer u met de pijltjes toetsen de partitie waarop windows xp is geinstalleerd.
(meestal is die standaard al geselecteerd en hoef je hier niets te doen)
7...druk nu op ( R ) om uw installatie te repareren...deze optie is helaas niet altijd beschikbaar en is afhankelijk of je de xp home gebruikt of de pro versie
note : Na de reparatie -installatie moet alle updates , patches (service pack’s ) opnieuw geinstalleerd worden ..
Dat was dus de werkwijze die ik volgde en waarmee ik vastliep.
I.p.v. het keuzevenster krijg ik het blauwe scherm met XP afgebroken om schade te vermijden,met de cd van de pc en met een installatie-cd van xp stop deze op a: i.p.v. het keuzevenster.
Ik geraak dus niet aan puntje 4
 
OK jammer.
Om spraakverwarring te voorkomen, er is dus geen diskettestation aanwezig. Je zegt hierboven "meer" dus hij was er ooit wel ?
Niet als A en niet als B station dus.
Neen, nooit aanwezig geweest in deze pc.
Ik bedoelde eigenlijk dat deze pc één van de eerste pc's was waar geen diskettedrive meer werd ingebouwd.
 
Hulpprogramma voor Windows XP Home Edition met Service Pack 2: Installatiediskettes voor opstarten vanaf diskette

Wanneer u de Setup-diskettes hebt gedownload, beschikt u over één groot programmabestand.
Wanneer u het gedownloade bestand uitvoert, worden de bestanden uitgepakt en wordt het volgende bericht weergegeven:

Dit programma maakt de Setup-opstartdiskettes voor Windows XP.
U hebt 6 lege, geformatteerde HD-diskettes nodig om deze opstartdiskettes te kunnen maken.

Geef op waar de installatiekopieën naartoe moeten worden gekopieerd:
Typ de stationsaanduiding voor het diskettestation (meestal is dit A).
Nadat u de stationsaanduiding voor het diskettestation hebt getypt, verschijnt het volgende bericht:

Plaats een van de diskettes in station stationsletter. Dit wordt de Windows XP Setup-opstartdiskette.

Druk op een willekeurige toets als u klaar bent.
Wanneer u op een toets drukt, wordt het bestand uitgepakt en worden de bestanden gekopieerd.
Plaats desgevraagd een lege diskette in het station totdat alle zes de diskettes zijn gemaakt.
Als het proces wordt onderbroken, moet u het programmabestand opnieuw uitvoeren om de diskettes te maken.

Voorzie elke diskette van een etiket met het nummer dat door het programma is toegewezen aan de diskette.
U moet de diskettes in de juiste volgorde gebruiken tijdens het uitvoeren van Setup.

Uw computer met behulp van de eerste Setup-diskette opstarten om met de nieuwe installatie van Windows XP te beginnen
Nadat u alle zes de diskettes hebt gemaakt, plaatst u de eerste diskette in het diskettestation en start u de computer opnieuw op.
De computer moet zodanig zijn ingesteld dat de computer vanaf het diskettestation kan opstarten.
Wellicht moet u hiervoor de BIOS-instellingen van de computer wijzigen.
Setup wordt gestart. Plaats de volgende diskette wanneer dit wordt gevraagd.
U moet de cd-rom van Windows XP gebruiken om het Setup-proces te voltooien.

bron enkel van toepassing op xp sp2


opmerking : ik zie nu pas dat de TS dus geen diskette station heeft wellicht komt deze post een ander te goede...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan