Software installatie-dvd's HP PSC 1417 (deel II)

Goede middag
Ik had gezegd dat er een slotje mocht op de topic van begin januari. Maar nu wil ik vandaag scannen en zie ik dat die optie niet meer beschikbaar is bij mijn printerinstellingen. Kan iemand mij a.u.b. "in computerleektaal" helpen hoe ik die scanoptie terug actief krijg ? Alvast bedankt!

PhilipV
Sorry, dat ik niet eerder reageerde, maar blijkbaar krijg ik weer geen notificaties. In het begin keek ik dagelijks of er reacties kwamen en toen kwam er niets. Nadat ik bij STW ben geweest met mijn printer is er niets meer gebeurd, tenzij dat ik het hier vertelde en ik wachtte nu af tot de verantwoordelijke daar terug was (vandaag) en mij opties gaf over ev. refurbished toestellen, maar dat zal hij eerst ook moeten bekijken en dat kan misschien niet direct na een week van afwezigheid. Bedankt voor de tips...

éénmalig:

1740470097405.png

éénmalige aankoop: Basic os Standaard versie. de Pro raad ik echt niet aan dagelijks gebruik.

dit is het abbo-type:

1740470371135.png

NIET echt een aanrader! na x maanden abbo kon/kan je het éénmalige aanschaf betaald hebben!

deze app bediende eerst een inkjet printer van HP, nu mijn Canon laser printer, dus geen nieuwe licentie bij verandering van printer!

verschil tussen de drie versies: https://www.hamrick.com/purchase-vuescan.html

Laatst bewerkt:
Vandaag was die baas van de sociale dienst pas terug aanwezig wegens omstandigheden. Er was dus nog niets gebeurd met mijn vragen. Ik heb nu een uitleencomputer met Windows10, die ik een paar dagen mag uitproberen i.v.m. de driver die nog zou ondersteund worden via W10. Dat heb ik ondertussen uitgeprobeerd. Het is gelukt om te printen en ook om te kopiëren (heb ik wel niet nodig, maar heb ik gewoon uitgeprobeerd). Maar helaas lukt het scannen nog steeds niet... Heb het geprobeerd met die driver ook, maar ik weet niet goed waar ik op moet klikken. Ik heb dus ook Windows laten zoeken. Die detecteert dan de laatst gebruikte printer waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik veronderstel dat het de vorige printer is, die voorheen met die laptop gebruikt werd... Ook die Scan Doctor heb ik uitgeprobeerd. Ik denk dat ik zo kon printen, maar voor het scannen gaf hij verschillende foutmeldingen en daarvoor zou ik contact moeten opnemen met de helpdesk van HP. Maar ik vond dat dit geen zin had, aangezien dat ze die printer/scanner niet meer ondersteunen... Ik mag nu uitproberen tot dinsdag, dan is die medewerker terug aanwezig en als het daartegen niet lukt, zou hij mij eventueel helpen, maar ik heb daar eigenlijk niet zo'n goed oog in, aangezien ze van die zaken die PhilipV had teruggevonden ook niet op de hoogte waren... Het was juist sluitingstijd, dus ik kon niet veel vragen. Ik stelde o.a. vragen als het niet lukte hoe ik die driver moest installeren en ik kreeg als antwoord, dat hij dat niet wist, want dat hij dat enkel via updates doet. En aangezien dat er geen updates meer komen... Als ik het goed begrepen heb, kan ik nu printen omdat Windows die algemene printersoftware (?) heeft geïnstalleerd waar PhilipV ook over sprak. Als bijlage die driver die ik hier ontvangen had en waarvan ik dus niet goed weet waarop ik moet klikken. Heb daar ook wat zitten experimenteren, zonder succes helaas. Als die refurbished apparaten geen optie zijn, wat ik dus ten vroegste a.s. dinsdag weet, zal die Vuescan misschien een optie zijn om tijdelijk voort te kunnen... Alvast bedankt iedereen voor de tips...

Bijlagen

Terug
Bovenaan