Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een compleet kale, nieuwe geassembleerde computer. Daar staat dus niets op. Online kan ik WIN10 pro kopen maar hoe kom ik daar....zonder enig besturingssysteem, programma of webbrowser? Altijd praat iedereen over herinstalleren, updates, upgrade, recovery enz. maar nergens over een nieuwe installatie op een compleet nieuwe computer zonder verbinding naar buiten...!
Hoe krijg ik nu win10 pro daarop geïnstalleerd? Is daar een stappenplan voor?
 
Alle software kwijtraken is echt geen optie. Daar heb ik jaren over gedaan een aantal ervan is bovendien essentieel voor mijn werk Dat is echt uitgesloten.
Kan het echt niet anders...?

Hier is de afbeelding van het scherm

1572696188728.png


en dit is de afbeelding als je op Deze PC klikt:

1572696323421.png
 
Klopt het dat met de C-partitie niets aan de hand is? Bureaublad staat op de D:-schijf en die is niet toegankelijk. Je kunt daar ook geen enkel bestand benaderen.
Misschien een andere optie.
Alle software staat toch in Program Files (86) en Program Files in C:\ En op de D-schijf staan alleen bestanden. Als je nu die hele C-partitie op een externe HD via USB zet dan zou je toch dat WIN10 gebruikersprofiel kunnen terugzetten zonder dat je iets kwijtraakt?

.
 
ik zie dat je acronis true image op je pc heb staan ..waarom plaats je dan geen back-up terug .
je spreekt over de D schijf ..deze staat zelfs nergens vermeld ..
kun je via een rechts klik op start eens naar schijfbeheer gaan en daarvan een printscreen neer zetten ..
*heb jij mogelijk systeembestanden van locatie veranderd om ruimte te besparen op de C schijf ..dan ben je te ver gegaan door ook het bureaublad van locatie te veranderen .

**acronis secure zone is een onderdeel van de acronis true image ..dus ga voor het terug plaatsen van een eerder aangemaakte back-up
Ashampoo_Snap_zaterdag 2 november 2019_13h41m38s_002_.jpg
 
Ik heb dat prog nog nooit gebruikt. Veel te ingewikkeld. Ik heb wel Aomei eerder gebruikt i.v.m. de overzetting van WIN7 naar WIN10 enkele weken geleden (met veel hulp). Het bestand Windows 7.old heb ik dus ook nog op een externe HD bewaard.

Volgens mij is C: een partitie van die D-schijf van 2 Tb.

1572699267624.png



*heb jij mogelijk systeembestanden van locatie veranderd om ruimte te besparen op de C schijf ..dan ben je te ver gegaan door ook het bureaublad van locatie te veranderen .
Ik zou niet eens weten hoe dat moet....
 
rechtsklik op de partitie zonder schijfletter en wijs deze vervolgens de letter D toe

Ashampoo_Snap_zaterdag 2 november 2019_14h03m07s_003_.jpg


*met de Windows7.old ben je niets meer .. tenzij je natuurlijk terug wilt gaan naar de W7 maar waarom zou je !
**de laatste partitie van 86.39gb is waarschijnlijk deze van de acronis secure zone ..
straf is het dat je de acronis true image gebruikt maar niet weet hoe je deze dient te gebruiken ..
 
Laatst bewerkt:
In 2014 is mijn pc gecrasht en toen heeft een pc-boer er dat Acronis opgezet. Kostte me nog veel geld ook...

Ik ben inderdaad overgegaan naar WIN10 omdat de ondersteuning voor WIN7 op 14 jan. stopt.

Hier de letter D toegevoegd.
1572700919122.png
 
en kan je nu bij het opstarten dan ook naar het bureaublad gaan .. indien dat nog niet het geval is dien je via start>instellingen >bijwerken en beveiliging>systeemherstel >geavanceerde opstartopties > klik verder op problemen oplossen en daarna op geavanceerde opties start hier nu vervolgens een opstartherstel.
 
en kan je nu bij het opstarten dan ook naar het bureaublad gaan .. indien dat nog niet het geval is dien je via start>instellingen >bijwerken en beveiliging>systeemherstel >geavanceerde opstartopties > klik verder op problemen oplossen en daarna op geavanceerde opties start hier nu vervolgens een opstartherstel.
Bij geavanceerde opties heb ik de keuze tussen alles kwijtraken of alle apps kwijtraken. Dat zijn al mijn programma's toch waar ik eerder over meldde dat ik die erg graag wil behouden?
 
dan is er geen twijfel mogelijk ..je gebruikers account is beschadigd en deze dien je te herstellen of je maakt je een nieuwe aan en deze wijs je dan ook de administrator rechten toe … heb je al eerder naar een topic verwezen om deze te herstellen .
 
foutje van me , dacht dat de prullebak en deze pc de uitzonderingen waren !
dan zit er haast niets anders op om je gebruikersaccount te herstellen of om een eerder gemaakte acronis back-up terug te plaatsen .
*aangezien je nooit eerder de acronis back-up heb gebruikt om je systeem te herstellen bezie je best het filmpje..
 
Je kunt natuurlijk wel een backup maken van je computer om die herstellen naar een eerdere situatie, maar als je dat nu doet dan backup je toch een foute situatie. Anders begrijp ik het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan