Hoe omgaan met verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Men realiseert zich vaak niet dat door alles te willen terugdraaien 'zoals het vroeger was' de leercurve voor iets nieuws onnodig véél langer wordt gemaakt ... en waarom Windows 11 installeren als je dan meteen daarna al het mogelijke doet om het op Windows 10 te laten lijken ? Kan ik met mijn klein verstand niet bij.
Dank u, ik dacht dat ik er alleen zou voor staan. Ik dacht dat het door mijn studies kwam, dat wij verplicht worden om nieuwe dingen aan te pakken en niet terug te willen naar het oude. Wat trouwens een prachtig pakket is om te volgen.
 
Dank u, ik dacht dat ik er alleen zou voor staan. Ik dacht dat het door mijn studies kwam, dat wij verplicht worden om nieuwe dingen aan te pakken en niet terug te willen naar het oude. Wat trouwens een prachtig pakket is om te volgen.

Dat is een menselijke eigenschap. Hoe ouder we worden, hoe moeillijker we nieuwe dingen kunnen en willen aanpassen en begrijpen.
En de mens zal altijd het warm water terug heruitvinden en verkopen. De manier waarop we het bekomen wordt soms beter, soms slechter. Maar het is anders, dus een manier om zogezegd het terug te kunnen 'verkopen'.
Wat niet wilt zeggen dat ik tegen bovenstaande verandering ben. Maar ik ben me wel bewust dat veel verandering niet altijd een objectieve meerwaarde is in het gewenste eindresultaat.
 
Dat is een menselijke eigenschap. Hoe ouder we worden, hoe moeillijker we nieuwe dingen kunnen en willen aanpassen en begrijpen.
En de mens zal altijd het warm water terug heruitvinden en verkopen. De manier waarop we het bekomen wordt soms beter, soms slechter. Maar het is anders, dus een manier om zogezegd het terug te kunnen 'verkopen'.
Wat niet wilt zeggen dat ik tegen bovenstaande verandering ben. Maar ik ben me wel bewust dat veel verandering niet altijd een objectieve meerwaarde is in het gewenste eindresultaat.
Kan me wel vinden in u uitleg DDragon. Daar ik nu lessen volg(diploma gericht), worden wij echter verplicht om te werken gelijk het voorgeschoteld word door de makers. We mogen wel het ons zo makkelijk mogelijk maken binnen dit medium, maar tweaken van een app of programma mogen we niet. Soms vind ik dit moeilijk, maar steeds erg leerzaam. Hoe ouder we worden, hoe moeilijker we nieuwe dingen kunnen en willen aanpassen en begrijpen? Daar heb ik het wat moeilijk mee eerlijk gezegd. Ik vind het net leuk, leerzaam om nieuwe dingen bij te leren. Nieuwe layout, vernieuwingen, nieuw besturingssysteem, Ben nu door school ook raspberry OS aan het leren, dat is een op Linux gebaseerde OS, erg leuk, alles installeren via sudo apt .... of iets anders in Terminal, is totaal nieuw voor mij, maar o zo leuk, leerzaam. Python heb ik nu ook mijn babystapjes achter de rug. Man je kan niet geloven hoe spannend dit is voor mij. Kortom ik amuseer me 3 dagen per week rot op school.
 
Fijn voor U dat het meevalt. Maar DDragon80 heeft ook gelijk en ik kan het weten als oudste van de bende.
Ik heb tot pakweg eind mijn 60er jaren altijd bijgeleerd. Met de 70 te naderen heeft dit afgenomen. Dit lijkt zelfs een zeldzaamheid te zijn want mensen beginnen al halfweg zijn 30e af te nemen. Op vandaag 73 jaar sta ik ook voor Windows 11 en eerlijk de interesse, om alles voor de zoveelste maal her uit te vinden lijkt zoek. Heb geen zin om voor de zoveelste maal alles overnieuw te doen. Want al die nieuwigheden, daar zitten we toch niet op te wachten. Indertijd hadden we WordPerfect. Reeds lang achterhaald en vervangen door de zoveelste vernieuwing van Word. Maar we doen amper meer ermee dan indertijd met het stockoude WP.
Maar een hele goede raad, blijf leren. Je vaart er zeker wel bij. Het houd de geest gezond en is meestal ook goed voor de centjes. Je kan er mee opklimmen. Dat heb ik ook meegemaakt.
 
Fijn voor U dat het meevalt. Maar DDragon80 heeft ook gelijk en ik kan het weten als oudste van de bende.
Ik heb tot pakweg eind mijn 60er jaren altijd bijgeleerd. Met de 70 te naderen heeft dit afgenomen. Dit lijkt zelfs een zeldzaamheid te zijn want mensen beginnen al halfweg zijn 30e af te nemen. Op vandaag 73 jaar sta ik ook voor Windows 11 en eerlijk de interesse, om alles voor de zoveelste maal her uit te vinden lijkt zoek. Heb geen zin om voor de zoveelste maal alles overnieuw te doen. Want al die nieuwigheden, daar zitten we toch niet op te wachten. Indertijd hadden we WordPerfect. Reeds lang achterhaald en vervangen door de zoveelste vernieuwing van Word. Maar we doen amper meer ermee dan indertijd met het stockoude WP.
Maar een hele goede raad, blijf leren. Je vaart er zeker wel bij. Het houd de geest gezond en is meestal ook goed voor de centjes. Je kan er mee opklimmen. Dat heb ik ook meegemaakt.
Dank u MIK, ik hoop dat ik ook tot pakweg eind mijn 60er jaren altijd wil leergierig wil zijn. Daar zou ik goed kunnen mee leven. Ik ben pas heel veel later op de computer trein gestapt. We waren toen al aan Win 98 bezig toen ik op de trein stapte. Heb nog een stapje terug gedaan toen naar een laptopje met Win 95 erop die je helemaal erop moest gaan zetten met disketten. Ik was in het begin heel erg blij toen ik een CD spelende kreeg op mijn Packard Bell computer. Nu zit er in de nieuwste zelfs haast geen DVD of CD rom speler of writer meer in. Morgen terug les, kijk er al hard naar uit. Besturingssystemen morgen.
 
Verandering is geen enkel probleem, maar vaak vinden veranderingen plaats vanuit economische motieven: "Nieuw!", om de vraag van de consument aan te wakkeren.

Veranderingen zijn slechts zelden verbeteringen en daar wringt de schoen: het zijn vaak geen verbeteringen.

Verandering van spijs doet eten: dat wel.

En helaas: wat men zou moeten veranderen dat doet men niet en waar niemand op zit te wachten, dat verandert men.
 
Verandering is geen enkel probleem, maar vaak vinden veranderingen plaats vanuit economische motieven: "Nieuw!", om de vraag van de consument aan te wakkeren.

Veranderingen zijn slechts zelden verbeteringen en daar wringt de schoen: het zijn vaak geen verbeteringen.

Verandering van spijs doet eten: dat wel.

En helaas: wat men zou moeten veranderen dat doet men niet en waar niemand op zit te wachten, dat verandert men.
Daar ben ik het volkomen met u eens. Er zijn inderdaad andere dingen die beter zouden veranderen die helaas niet veranderen.
 
De meeste schreeuwen het van de daken als ze NIET akkoord zijn hoor.
Als iets goed is hoort men weinig. Alleen als iets slecht is. Groot voorbeeld wat ik hoor op sociale media. Precies daarom doe ik er ook niet aan mee.
Je zou verschieten als je wist hoeveel er met je eens zijn.
 
Betekent verandering automatisch verbetering? Was het maar zo.
Verandering 'wakkert' wel de 'hoop' op verbetering 'aan', niet?
Win11 bijvoorbeeld is voor mij nu nog 'window dressing' (letterlijk), maar ik denk toch dat Microsoft oprecht grotere stappen op het vlak van beveiliging van hun OS wil zetten (Hacking, phishing en ransomware tieren iets te veel, toch?). Hun strengere systeemeisen, wijzen daar alvast mijn inziens op. (Vandaar dat ik al die 'omzeil-tweaks' om het OS te installeren, niet bijzonder genegen ben.)
De 'ouderen' (niet alleen zij!) onder ons staan dikwijls wat huiverig tegenover 'verandering'. De angst om het niet meer te kunnen bevatten, is bij hen dikwijls wat groter. Terecht? Beveiliging verhogen zonder in te boeten op gebruiksgemak is een moeilijke opgave. Op pakweg 1 à 2u, moet iedere ervaren Windows gebruiker toch in staat worden geacht om de nieuwe versie (vlot) (basic) te kunnen gebruiken. In vergelijking met de 'upgrades' van sommige bank-, ondersteunings- en overheidsapps, om nog te zwijgen over het 'bekomen' van het CST-certificaat, valt dit nog (relatief) mee.(Neen?)
'(Bij)Leren' tgv verandering is dus een activiteit waar we ons moeilijk aan kunnen onttrekken. En is 'bijleren' op zich al geen (zelf)verrijking, een verbetering dus?
Optimisme is daarenboven een morele plicht.
 
Niets is zo veranderlijk als het weer in onze streken. Verandert soms per seconde.

(Mijn computer staat naast een raam op het Zuid-Oosten).
 
Ik ben bijna 80 jaar en al ongeveer 40 jaar bezig met pc, ik heb zelf Xenix nog geinstalleerd voor mijn schoonbroer (verzekeringsmakelaar) op zijn pc's in 1982.
ik test bijna alles wat uitkomt van OS'sen voor pc en ik ben zeker niet bang voor nieuwe dingen. ik monteer en installeer zelf mijn pc's.
Dos 5/6 - windows 2.0 en hoger.
ps. Xenix (of XENIX) was een besturingssysteem dat in de jaren 80 van de 20e eeuw ontwikkeld en verkocht werd door Microsoft
 
Ik heb veel bewondering voor al deze mensen die op latere leeftijd nog zo met die vernieuwingen om kunnen. Krijg het er door gezondheidsproblemen zeer moeilijk mee en vind dit erg spijtig. Zo zijn er nog mensen en voor deze is het dan heel vervelend dat er zo veel verandert. Ach ja, we zullen met onze tijd mee moeten en zo lang ik het nodige kan doen op mijn pc ga ik niet te zeer klagen.
 
Ik heb veel bewondering voor al deze mensen die op latere leeftijd nog zo met die vernieuwingen om kunnen. Krijg het er door gezondheidsproblemen zeer moeilijk mee en vind dit erg spijtig. Zo zijn er nog mensen en voor deze is het dan heel vervelend dat er zo veel verandert. Ach ja, we zullen met onze tijd mee moeten en zo lang ik het nodige kan doen op mijn pc ga ik niet te zeer klagen.
Wij hebben heel erg heel veel zieke mensen in onze vrienden kring. Daar merk ik ook dat onder die zieke mensen vaak door hun ziekte vaak de kracht ontbreekt om bij te kunnen leren. Dat heb ik inderdaad ook wel al gemerkt. Je kan enkel doen wat je nog aankan, zoal lichaamelijk als geestelijk. Ik ben ook iemand met lichaamelijke problemen hoor. Maar mijn geest is nog scherp en doordat ik nu naar school ga is mijn geest terug aangescherpt heb ik den indruk. Vind dit een leuke gedachte eerlijk gezegd. Mijn leraar is deze week ziek en ik baal ervan dat ik enkel enkele oefeningen kan doen hier thuis, maar niets nieuws bij leer.
 
Om alle ziekten te voorkomen, te vermijden en te bestrijden: drink onveranderlijk zoveel mogelijk losse thee van hoge kwaliteit.

Bij voorkeur ongefermenteerde. (Groen of wit dus).

Spoelt alles door en weg wat schadelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan