Opgelost Gmail wordt steeds uitgelogd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enige tijd wordt mijn Gmail-account steeds uitgelogd nadat de computer werd afgesloten.
Bij het opstarten staan al mijn Gmail-accounts op de status 'Uitgelogd'.
Ik werk met Chrome als browser en die blijkt nog steeds ingelogd.
Er is geen software geinstalleerd om cookies te blokkeren.
Heb reeds via de Instellingen van Chrome bij 'Resetten en opruimen' beide opties uitgevoerd (Computer opruimen en daarna Instellingen terugzetten).
Maar ook dit lost het probleem niet op.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is.
Frank
 
je spreekt over "al mijn gmail accounts " weet dat je enkel maar met 1 account kunt aangemeld zijn ..
heb je meerdere accounts dien je telkens je een ander wilt gebruiken je eerst af te melden met die die in gebruik was ..
*zelf gebruik ik twee gmail adressen en het is niet mogelijk om met beiden gelijktijdig aangemeld te zijn .. op hetzelfde systeem ..
het is wel mogelijk om op je smartphone een ander gmail adres te gebruiken dan deze op je computer in gmail ... beiden staan immers onder hetzelfde account geregistreerd.
 
Volgens mijn ervaring kan je perfekt 2 of zelfs meer GMail-accounts gelijktijdig openen voor het lezen van mails met de webinterface (elk op zijn eigen tab) of met een client ... Weet ik, want doe ik gewoon ...
Wat niet kan is Chrome met méér dan 1 mailaccount verbinden en gelijktijdig openen, maar dat is dan de browser, niet de mail.
 
Ik ben standaard op met meerdere Gmail-accounts verbonden. Via je profielfoto en 'nog een account toevoegen' kan je tot 10 accounts opvolgen.
Des te lastiger is mijn probleem van het automatisch afmelden omdat dit automatisch ook voor al die gekoppelde accounts is.
Dus als iemand een idee heeft hoe dit op te lossen is dit meer dan welkom.
 
ik heb vast gesteld dat je probleemloos kunt wisselen tussen de verschillende "accounts " doch het afmelden van 1 account houd in dat ook al de anderen accounts automatisch afgemeld worden ..dit is niet te wijzigen tenzij google dit zelf zal aanpassen !
 
@Qtex
Dit is inderdaad het probleem. Ik meld mezelf nooit af. Op mijn laptop gebeurt dit sinds enkele weken automatisch na elke opstart van het toestel. Doordat mijn hoofdaccount automatisch wordt afgemeld zijn ook alle gekoppelde account afgemeld.
Dit is enkel zo op mijn laptop. Op mijn desktop blijft alles OK.
Ik heb ondertussen reeds een image van 06/2020 teruggezet omdat ik zeker weet dat alles toen nog in orde was. Maar ook na het terugzetten van de image blijft het probleem. Mijn conclusie: of het is een probleem met mijn Google of het is een probleem dat veroorzaakt wordt door een Windows update.
 
Gebruik je Twostep ?
Als je dan niet synchroniseert, zal hij denk ik afmelden.
Kijk eens in je account of je laptop een vertrouwd device is.

Of gebruik je op de laptop een programma dat je geschiedenis wist (of je hebt er in chrome voor gekozen).
CCleaner is een bekend voorbeeld.
 
dit is wat Google zegt
Ingelogd blijven
Als Google u blijft uitloggen, kunt u de volgende stappen uitproberen:

je vind alles terug hier https://support.google.com/accounts/answer/54490?hl=nl#:~:text=Ingelogd blijven,het cachegeheugen van uw browser.
volgens wat ik hier lees kan het aan die cookies liggen

Cookies in- of uitschakelen
Als u uw Google-account wilt gebruiken in een browser (zoals Chrome of Safari), schakelt u cookies in (als u dit nog niet heeft gedaan).
Belangrijk: Als u een bericht ontvangt dat cookies zijn uitgeschakeld, moet u ze inschakelen om uw account te gebruiken.
Computer AndroidiPhone en iPad
In Chrome
  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer
    oZJp7C8suuvQXVA_2weMCXstGD7JEvNrzX3wuQrPtL=w18-h18.png
    DTIisAOczrSdzNCBxhIKWrjXjHucxNwocghoUa39gw=w18-h18.png
    Instellingen.
  3. Klik onder 'Privacy en beveiliging' op Site-instellingen.
  4. Klik op Cookies.
  5. U kunt nu het volgende doen:
    • Cookies inschakelen: Zet de schakelaar naast 'Geblokkeerd' op 'Aan'.
    • Cookies uitschakelen: Schakel Sites toestaan cookiegegevens op te slaan en te lezen uit.
Meer informatie over hoe u meer cookie-instellingen kunt wijzigen in Chrome.

ik kan er ook dik naast zitten hé wat soms ook help of wel uw geschiedenis wissen of uw google chrome resetten
 
Graag gedaan.(y)
@Patje001, ik laat door Ghostery en Privacy Badger zo veel mogelijk cookies blokkeren.
Heb een hekel aan al die stiekeme volgers. Dus sommige sites werken niet, jammer dan.
Als de site voor mij belangrijk is, "net zolang drammen tot het werkt"
Google heb ik geen problemen mee. Heb twostep aan staan, dus niemand komt in mijn account.
Gebruik daarnaast LastPass, dus voor elke site een eigen sterk wachtwoord.
Wachtwoorden bewaren in Chrome vind ik niet slim (gevaarlijk), net als een PC zonder wachtwoord.

P.S. CCleaner is Roomser dan de paus. Denken echt dat een PC rapper gaat zijn als U essentiële data uit chrome verwijderd.
Meer dan een paar kilobytes is het niet, maar die ruimte is natuurlijk onmisbaar.
Neen, Uw PC wordt trager want na elke schoonmaak moet deze data weer aangemaakt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan