E-mail Gewijzigde beveiliging door Microsoft

Speurneus

Steunend lid
Vip Lid
Goedemorgen. Ik help (vaak ouderen) met hun computerprobleem en krijg het doorgaans ook wel opgelost, maar deze keer niet.
Het gaat om een bekende (82 jaar), die Windows 10 gebruikt en voor zijn e-mail Thunderbird. Sinds een week of twee kwam er geen mail meer op dat (hotmail.com) account binnen en kon hij ook niets meer verzenden. Na wat zoeken op internet bleek dat Microsoft de verificatie heeft gewijzigd, waardoor het dan niet meer werkt. De oplossing zou zijn om bij de serverinstellingen de Authenticatiemethode in te stellen op "OAuth2" in plaats van "normaal wachtwoord". Dat zou zowel bij de inkomende als uitgaande mail moeten gebeuren. Bij de inkomende mail lukte dat meteen, waarna de "gemiste" mailberichten meteen alsnog binnenkwamen. Dat zou dan ook zo ingesteld moeten worden bij de uitgaande mail (smtp), maar daar kon dat niet omdat die "OAuth2" daar niet in het uitrollijstje stonden, wel 4 anderen. Die anderen heb ik uiteraard wel geprobeerd, maar met geen van die instellingen lukte het om nog mail te versturen. Heeft iemand enig idee hoe ik die optie daar wel krijg bij smtp ?
 
Ja Philip., ik zie nu dat in # 4 de juiste servernaam staat. Ik ben op het verkeerde been gezet door een (kennelijk achterhaalde) instelling die ik eerder vond op internet, zie de bijlage. Ik ben er vrij zeker van dat het weer gaat werken als ik dat aanpas, dat kan pas later vandaag. Je leest het nog !
Goeiemorgen Philip.
Vanmorgen d.m.v. Ultraviewer de naam van de server aangepast. Daarna kwam bij de authenticatie meteen de optie OAuth2 te voorschijn. TB afgesloten en opnieuw gestart en voilà! Er kon weer e-mail verstuurd worden ! Ik vind het zelf onbegrijpelijk dat ik niet heb gezien dat de naam van de server niet juist was. Bij de inkomende mail zet TB het zelf wel juist neer, maar bij de uitgaande dus niet. Probleem nu echt opgelost !
Ik heb me inmiddels aangemeld als VIP lid, heerlijk, zo zonder alle reclame !
 
Terug
Bovenaan