Opgelost Gboard verdwenen ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik zag deze morgen dat ik geen bericht meer kon typen maar dat ik enkel de mogelijkheid verkreeg om een bericht in te spreken ..
aangezien het spreken me nog steeds moeilijk valt omwille van de destijds opgelopen hersenbloeding wens ik het Gboard terug te willen gebruiken ..
doch ga ik naar mijn systeeminstellingen >taal en invoer >virtueel toetsenbord en klik ik verder op toetsenbord beheren dan zie ik het Gboard nergens vermeld staan en bijgevolg kan ik deze ook niet selecteren ..
enkel de optie Google spraakgestuurd typen (automatisch) is er aanwezig en, kan ook niet uitgezet worden aangezien deze schakelaar in het grijs vermeld staat .

het gaat om een Alcatel X1 met android 8.1 er op
 
dat had ik ook al gevonden doch aangezien Gboard nergens meer vermeld word op mijn smartphone kan ik deze ook niet instellen of activeren ..

de smartphone resetten naar de fabrieksinstellingen is de enige optie die hier open blijft ... hier ben ik nu mee bezig !
 
ok de smartphone werd gereset en ik kan vervolgens het toetsenbord terug gebruiken ..
vraag me wel af hoe dit kon gebeuren dat het Gboard niet meer aanwezig was ..het Gboard zorgt er namelijk voor dat het virtueel toetsenbord kan gebruikt worden ..
aangezien deze verdwenen was werd vervolgens het Google spraakgestuurd typen (automatisch) geactiveerd !

this dus verholpen nu ..
diende wel verschillende apps terug te installeren zoals itsme en bnparibas pcbanking ..en anderen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan