Internet Algemeen Firefox - alle inhoud is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Omdat lij FF en TH beiden zo traag werkten en haperingen vertoonden bij gebruik heb ik beiden herinstalleerd vanuit de [basis.exe] die op mijn PC stond.
Thunderbird : alles is vlot verlopen en alle inhoud en mails staan terug + melding venster om te "opdaten"
Firefox : ik ben alles kwijt : geen mappen - geen inhouden - geen geschiedenis - geen bladwijzers - zie bijlage -

Hoe kan ik alle inhouden terug krijgen ?

FLAMINGO 🥸:mad:
 
Het enige wat je van Firefox moet bewaren zijn de bladwijzers: één keer per week exporteren als HTML-bestand. Kijk eens in Bladwijzerbeheer of er nog iets staat bij Herstellen. (Bovenaan klikken op Importeren en reservekopie maken).

Wat bedoelt u met mappen? Mijn Firefox heeft geen mappen, nochtans geen zichtbare.

Alles behalve de bladwijzers is een kwestie van opnieuw instellen: addons, thema, woordenboeken, zoekmachines, werkbalk, enzovoort.

Veel werk, maar verder geen probleem.
 
Aan allen,

Ik heb nog vela andere zaken ontdekt in verband met het verdwijnen van alle inhoud & bladwijzers in mijn Firefox :
  • Wanneer ik in Firefox nar de "Profiles" ga zien, dan is daar ALLES WEG.
  • Op mijn desktop heb ik ook Chrome staan en daar staat alles WEL NOG.
  • Maar waar in Chrome kan ik de Profiles zien.
  • En hoe kan ik die dan overbrengen naar Firefox ?
En heb ook een laptop waar ik Windows 11 heb op geïnstalleerd, om daar te experimenteren met deze nieuwe Windows.
Daar staat ook Firefox op geïnstalleerd maar ............. ook daar is ALLES WEG !!!!!!!!!!!!
Die 2 toestellen hebben toch niets met elkaar te maken en zijn niet verbonden.

Maar wat ik mij ook nog herinner, toen in het voorbije weekend mijn Firefox uitviel, is wat ik te zien kreeg op mijn PC-scherm :
Een gehele hoop in kleuren van berichten in het Engels.
Ik heb die dan ook direct weggedaan denkende dat dit publiciteiten waren.
Maar bij navraag meldde iemand mij dat deze VIRUSSEN zouden kunnen zijn, die binnengeslopen waren in FIREFOX.En het daarmee is dat zowel mijn Firefox op mijn desktop als op mijn laptop geraakt zijn !!!

Ik ,gebruik mijn PC reeds tientallen jaren en het is de 1ste keer dat ik getroffen ben door een virus.

Wat kan ik nu het beste doen voor mijn PC terug in orde en veilig maken ?

FLAMINGO 🥸:mad::devilish:
 
@flamgen Je zoekt de toedracht véél te ver ... het is gewoon zo dat alles wat je aanhaalt uit je FIREFOX-ACCOUNT is verdwenen, waar die dingen worden bewaard. Je mag dus zoveel herinstalleren wat je maar wil, op zo veel toestellen als je wil - van zodra je aangemeld bent op Firefox is je profiel ... léég !

Een virus kan, maar dan zal het niet in je Firefox zijn maar op één of meerdere van je PC's ..
Herstellen is misschien mogelijk maar dan zal je moeten zoeken op een "herstel" van een Firefox-account : ben geen gebruiker van FF, iemand anders kan je misschien beter helpen...
 
Beste PhilipV,

*** Een virus kan, maar dan zal het niet in je Firefox zijn maar op één of meerdere van je PC's ..***
Dan vindt ik het zeer eigenaardig dat het virus op 2 verscheidene ¨PC's toeslaat - Desktop en laptop die niet met elkaar verbonden zijn en dat juist op beiden Firefox leeg is.

*** Mag ik weten met welke U werkt : Chrome of ? ***

Ik heb ook Chrome staan en daar is alles OK met de volledige inhoud der Bladwijzers.
Ik ben mij aan het verdiepen om te werken met Chrome aangezien het gebruik van mijn Identiteitskaart daar wel haat en met Firefox niet.
*** Maar waar in Chrome kan ik de Profiles zien. ***
*** En hoe kan ik die dan overbrengen naar Firefox ? ***


Beste Leono,

*** Even wat scannen met diverse "tools". ***
Graag wat mer uitleg - en welke "Tool" ?



FLAMINGO 🥸
 
Logisch denken ! Het virus hoeft slechts op één PC toe te slaan hé ... eens het daar je Firefox heeft leeggehaald, is het door de syncronisatie van je account natuurlijk op alle andere ook leeg !

Ik werk met Chrome, maar het begrip 'Profiles' kan ik in dit verband niet plaatsen ...
 
Beste PhilipV,

De "Profiles" in Firefox is de plaats waar alle inhoud is opgeslagen : Bladwijzers en hun BackUP - Certificaten - Instellingen - Wachtwoorden - Adresboek - zie bijlage uit mijn BackUP --

En de "Synchronisatie" staat op beiden UIT.

CHROME :
Mijn mails krijg ik binnen in mijn Thunderbird van Mozilla.
Wanneer ik daarin een item open om naar een beveiligde zone te gaan, dan opent dit steeds in Firefox - en zoals U weet kan ik daarin nog steeds niet werken met mijn iD -
Hoe kan ik dit item dan openen in Chrome ?

FLAMINGO 🥸
 

Bijlagen

  • Profiles.jpg
    Profiles.jpg
    110.4 KB · Weergaven: 26
synchronisatie UIT wil enkel zeggen dat je niet syncroniseert tussen verschillende PC's.
De gegevens van je account waarin die zaken worden opgeslagen staan op de MOZILLA server en slechts daar ! Dus benaderen vanuit verschillende PC's geeft altijd hetzelfde resultaat, in jouw geval dus een leeg profiel.
 
Je kan dit openen in Chrome door Chrome je standaard-browser te maken ipv. Firefox.

Of elke keer opnieuw de link in TB rechts te klikken - copy hyperlink en die dan paste in de adresbalk van Chrome, die vooraf opent...
 
Volgens mij kent Chrome geen profielmap. Hoewel: volgens PhilipV dus wel.

Dat synchroniseren heb ik nooit goed begrepen. Onlangs meldde ik mij aan bij Firefox, voor het eerst sinds een jaar of acht. (Vanwege aanschaf van een smartphone, vroeger ooit een account aangemaakt om te kijken wat je ermee kon). Ik werd nu inderdaad geconfronteerd met zeer oude gegevens (vergeten wachtwoorden bijvoorbeeld), maar verder was alles oké (actueel).

„Tools“: AdwCleaner, ESET Online Scanner, Malwarebytes, Housecall, Norton Power Eraser, enzovoort. Allemaal gratis te gebruiken. En natuurlijk de eigen anti-virus laten scannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan