Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Hoi,
Ik heb een Lenovo ideapad miix 310 aangeschaft en wil nu graag een externe wd elements harde schijf aansluiten via usb
Hij wordt wel in apparaten gezien als ander apparaat, maar met een melding: dit apparaat zou sneller gelezen worden met een usb 3.0
Lijkt me niet zo belangrijk
Bij apparatenbeheer, staat hij dan wel, dan niet bij schijfstations vermeld. Als ik erop klik verdwijnt hij weer uit de lijst, of krijg ik de melding: dit apparaat werkt correct
Of ik krijg de melding: dit apparaat wordt niet herkent en heeft een storing veroorzaakt.
Maar ik kan hem niet terug vinden in de verkenner of via deze pc.
Op mijn desktop pc werkt de harde schijf naar behoren.

Wie weet raad?
Alvast bedankt
Sonia
 
Ik vermoed dat de Ideapad niet voldoende stroom levert om de externe schijf goed te laten werken en zeker niet als de Ideapad op z'n oplaadbare batterij of accu werkt.

Krijgt de externe WD schijf z'n voedingsspanning uit de USB poort of heeft deze een aparte voedingsadapter?

De oplossing is dan een actieve USB hub gebruiken. Eentje met een voedingsadapter dus.
 
Is er al een partitie gemaakt op de schijf en is ze geformatteerd?
Gezien het hier gaat om een tablet, zorg voor een externe voeding van de schijf. Mogelijks heeft de tablet niet genoeg vermogen om de schijf te blijven zien.
 
de externe harde schijf krijgt de voeding via de usb...extra zo eentje aangeschaft zodat ie de stroomnet niet meer nodig heeft. ik heb een hub, maar ook deze is via de usb aansluiting op de pc aangesloten
 
en jullie hebben alweer gelijk....mijn andere harde schijf MET voedingsadapter doet het wel....bedankt weer voor het meedenken. Ik wordt altijd prima en snel geholpen op de site...

Maar snap het nog niet...ik schaf een hub aan met netvoeding. Dan moet de externe harde schijf in de hub aangesloten worden...hoe krijg ik dan de externe schijf in de laptop aangesloten? ...sorry ben grijs
 
en als ik de tablet op het stroom aansluit?

Kan gebeuren dat hij dan nog niet genoeg stroom levert om de externe schijf goed te laten werken.

Ik heb het hier ook met mijn laptop en een externe USB schijf. Deze doet het ook niet zonder USB Hub met voedingsadapter. Deze voedingsadapter zorg er voor dat de Hub de benodigde spanning / stroom levert aan de externe apparaten en niet de laptop / tablet of pc.

Een USB aansluiting op een gewone PC levert doorgaans net even wat meer stroom zodat hij op de PC wel goed werkt.
 
Kan gebeuren dat hij dan nog niet genoeg stroom levert om de externe schijf goed te laten werken.

Ik heb het hier ook met mijn laptop en een externe USB schijf. Deze doet het ook niet zonder USB Hub met voedingsadapter. Deze voedingsadapter zorg er voor dat de Hub de benodigde spanning / stroom levert aan de externe apparaten en niet de laptop / tablet of pc.

Een USB aansluiting op een gewone PC levert doorgaans net even wat meer stroom zodat hij op de PC wel goed werkt.

Het probleem is opgelost, lag inderdaad eraan dat de hub geen voedingsadapter had.

Bedankt
 
Da's mooi.
Het is een bekend probleem bij vele mobiele apparaten waarbij je een externe disk op aan wil sluiten. De USB poorten leveren meestal net niet genoeg stroom om een externe schijf goed te laten werken.
Ligt ook een beetje aan de schijf, de ene vraagt meer stroom dan de andere, maar in 75% van de gevallen gaat het fout.

Een optie is ook een externe SSD schijf aan te schaffen als je het gemak wilt om het zonder stroomadapter te doen. Een externe SSD schijf vraagt niet zo erg veel stroom, dus dit gaat nagenoeg altijd goed.

Ik zet hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan