Word Eigen woordenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
Eerst en vooral aan iedereen een gezond en voorspoedig nieuwjaar 2022.

Nu mijn vraag is het mogelijk om een eigen woordenboek te maken en hoe?
De bedoeling hiervan is om een woordenboek te maken van ons dialect zodat ik niet steeds de juiste schrijfwijze heb en woorden kan bijvoegen.
Ik zou het denk ik ook in kunnen voeren in het Nederlands maar dan zal alles in het honderd lopen als je normale teksten moet ingeven.

Vriendelijke groeten Serge
 
Spreken we over Word ? :cool:

Het kan blijkbaar wel, maar het is verschillend van versie tot versie....
Welke heb je ?
Je kan makkelijk toevoegen aan bestaande, maar dat had je al door ...
 
Ja, Word.
Ik dacht het wel maar gekund nooit weten dat ge iets over het hoofd ziet.
De bedoeling was voor in de loop van tijd een samen te stellen in het Hasselts, omdat er veel woorden inzitten met speciale leestekens, maar dan zal in het anders moeten oplossen.
Toch bedankt voor de snelle teactie
Serge
 
Philip, zo snel geef ik niet op was ook al eens verder gaan zoek.
Had ooit wel eens gelezen dat het kon, maar om niet oneindig te gaan zoeken dan is er toch PC Tuts;).
Ik ga dit even uitproberen en laat u weten wat het resultaat is, OK
Serge
 
@Patje001 Dat is niet wat TS wil bereiken : is wel goed om tikfouten te corrigeren maar je kan er geen woordenboek mee bekomen dat je dan met anderen kan delen ... is enkel (en beperkt) voor gebruik door je eigen installatie van Word.
 
@Patje001 Interessant maar ik zie nog altijd het verband niet met de vraag ...

Kan je TS dan even uitleggen hoe hij met wat je aanreikt een 'Hasselts dialect'-woordenboek kan maken en dat in zijn Word en die van vrienden en kennissen kan delen aub ?
 
yep, had ik gezien, maar niet doorgestuurd omdat het niet meteen een voorbeeld van heldere uiteenzetting kan genoemd worden.
In post # 4 heeft TS echter wel een duidelijke uitleg én hij is aan het testen ...
 
Het is mij gelukt om een nieuw woordenboek bestand te maken. Dit bestand staat nu onder C: Users Serge Roaming Microsoft Uproof
Met backslash tussen maar die staat precies niet op mijn mac.
Het probleem is nu dat ik het niet bij de taalvoordeuren krijg.
Patje, dat gaat als het een extern programma is maar ik heb zelf een nieuw bestand aangemaakt, dat zou moeten lukken, maar niet dus tot nu morgen nog eens rustig verder zoeken.
 
Eerst en vooral aan iedereen een gezond en voorspoedig nieuwjaar 2022.

Nu mijn vraag is het mogelijk om een eigen woordenboek te maken en hoe?
De bedoeling hiervan is om een woordenboek te maken van ons dialect zodat ik niet steeds de juiste schrijfwijze heb en woorden kan bijvoegen.
Ik zou het denk ik ook in kunnen voeren in het Nederlands maar dan zal alles in het honderd lopen als je normale teksten moet ingeven.

Vriendelijke groeten Serge
Wat wilt u feitelijk: een woordenboek met de juiste schrijfwijze of een verklarend woordenboek?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan