Word Eigen woordenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
Eerst en vooral aan iedereen een gezond en voorspoedig nieuwjaar 2022.

Nu mijn vraag is het mogelijk om een eigen woordenboek te maken en hoe?
De bedoeling hiervan is om een woordenboek te maken van ons dialect zodat ik niet steeds de juiste schrijfwijze heb en woorden kan bijvoegen.
Ik zou het denk ik ook in kunnen voeren in het Nederlands maar dan zal alles in het honderd lopen als je normale teksten moet ingeven.

Vriendelijke groeten Serge
 
Aan J.W. Mijn eigen woordenboek, maar het bestand staat al op de daarvoor bestemde plaat. Ik kan er alleen nog niet in.

Philip, het is aangevinkt. Heb nu wel al gevonden hoe ik in de lijst kan. Dus ik experimenteer verder, zal eens beginnen met tekst in te geven en zien of alles op de voorbestemde plaats terechtkom.
In ieder geval bedankt iedereen voor de vele informatie zal proberen om als alles goed werkt verslagje te maken
Serge
 
Even update
Het is mijn dus gelukt zowel in windows als op mijn mac, komt erop neer dat alle bijkomende woorden in een afzonderlijk woordenboek (of bestand) worden opgeslagen. Nu is het wel zo dat die twee niet rechtstreeks met elkaar verbonden zijn. maar dat probleem lost zich wel op even opletten als ik de bestanden binnen haal op mijn mac dat ik de woorden even bijvul.
Het is dus gelukt op de manier dat gij het door hebt gegeven en zoals ik het ook gevonden heb met even zoeken, en de hulp van u om alles te fijn af te stellen.
Dus bedank voor de hulp Serge (Pablo)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan