Algemeen backup programma met ook windows mail backup (@telenet.be

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik zoek een goed back-up programma voor een systeem back-up in win 10, met ook de mogelijkheid in zich om een back-up te maken van Windows (live) mail ( @telenet.be. Individuele programma's geven geen goed resultaat, volgens mijn ervaring met KLS mail back-up en Mailstore home, zelfs met het gebruik van een duidelijke handleiding. Misschien zie ik iets over het hoofd.
Easeus todo bac-kup home ( betalend ) heeft dat wel, maar enkel voor @outlook.com ,@Gmail.com enz..., en deze e-mailadres(sen) gebruik ik niet. Of is het mogelijk om in een trek alle email adressen met @telenet.:bravo:be te wijzigen naar @outlook.com enz...?
 
Ik merk vooral dat je een backup wilt nemen van je email. Hier heb ik een tweezijdig gevoel bij. Backup van email kan handig zijn wanneer je per ongeluk emails verwijderd EN dan ook nog je email deleted items folder frequent leegmaakt. Een andere reden zie ik niet onmiddellijk.
Tegenwoordig werken alle email providers met IMAP, welke het toelaat emais te synchronizeren. Alles blijft dus netjes op de servers van de mail provider staan. Ongeacht de email clients hun data verliezen door allerhande omstandigheden (verlies, diefstal, crash,...)
Wil je een backup van je mail omdat je bijvoorbeeld van mail provider wilt veranderen, doe dan een export van die emails. (MS Outlook kan bijvoorbeeld naar een PST exporteren, zeer handig en transparant).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan