Status
Niet open voor verdere reacties.
F

freddie

Gast
Heb tot 2 keer toe een schone installatie gedaan van Windows 7 Ultimate op een tweedehands PC.Geinstalleerd vanaf de dvd speler.
De installatie is goed gegaan, alleen als ik nu een muziek cd af wil spelen vanaf de dvd speler geeft hij de melding:
D:/
Toepassing is niet gevonden.

Heb al wat gezocht op het web,maar nog niks bruikbaars kunnen vinden wat geholpen heeft.
Kijk ik bij mijn computer en klik op de dvd dan staat er niks in, terwijl er een muziek cd in zit.
Klik ik aan de linkerkant onder d: dan vind hij wel de tracks.

Wie heeft er misschien een oplossing voor mij.

Groetjes Freddie.
 
Het gaat niet om de speler die ik gebruik,maar ik wil zien wat er op de cd staat of op de dvd.en daar krijg ik de melding:geen toepassing gevonden i.p.v. de bestanden op de cd.Heb geen probleem met software op de dvd.Die zie ik gewoon staan.Alleen geen muziek.
 
In het grijze verleden ook eens een soortgelijk aan de hand gehad op een ander forum. Met het verschil dat je dus wel deels een DVD kan lezen met jouw player.

Pas na een hele lange discussie kwamen we er achter dat de topicstarter een foutje had gemaakt. Het bleek niet om een DVD player te gaan maar om een CD player.
Toen werd alles duidelijk, want dat gaat natuurlijk niet.
 
dus indien ik je goed versta Pluis wil je hier zeggen dat de TS dient te controleren of de drive die hij gebruikt ook geschikt is om cd's te lezen /branden want het kan dus zijn dat dit drive station enkel bedoeld is voor dvd's...
wel dat vermoeden had ik ook al willen uiten ...
ik kan me hier ook nog herinneren hetzelfde meegemaakte te hebben en dit terwijl de eigenaar beweerde dat zijn drive geschikt was voor cd /dvd bleek dus achteraf enkel voor cd te zijn .
dit is al meerdere jaren geleden ..
 
Ik begin eerder een vermoeden te krijgen dat het apparaat geen cd-schijfjes meer kan lezen. Een cd/dvd apparaat heeft een lens om cd's te lezen en een lens om dvd's te lezen. En dit kan het eenvoudigst gecontroleerd worden door een cd schijfje te gebruiken waarop geen audio bestanden gebrand zijn, maar gewone data , zoals documenten, afbeeldingen , of één of ander installatieschijfje. Als er dan nog zelfde problemen zijn, moet je denk ik niet verder meer gaan zoeken.
 
freddie,

ik kom nog eventjes terug op reactie #21, want het is me nog niet duidelijk (sorry):

na het voltooien van de Windows installatie meteen ook alle drivers hebt gedownload en geïnstalleerd, te beginnen met de chipset.

Heb je daadwerkelijk na de installatie van Windows alle drivers opgehaald bij de hardwarefabrikant(en) en geïnstalleerd in de juiste volgorde? Is het een merk PC of een samengestelde PC?
 
Knipsel.PNGDVD RW.jpg

Heb inmiddels ook al cd schijfjes geprobeerd te openen met data en werkt perfect.
Cd's met software ook.
Hij doet precies wat hij doen moet.
Het enige probleem waar ik ook wat foto's van mee stuur is om muziek te openen.
CD of DVD maakt niet uit.
Heb verder ook al de mogelijkheden/instellingen geprobeerd m.b.t. instellingen van w7.
 
vraagje ?
aangezien je dus een probleem ondervind met een PCI kaart ...
betreft het hier om interne drive station of eerder een externe aangesloten op een usb
van welk merk is deze PCI kaart ?
 
Ik moet toegeven dat ik helaas niet alles gelezen heb. Maar bij de eerste post heb ik al wel een vraag. Je hebt een 2de hands PC en je installeerd daar een redelijk dure Windows 7 Ultimate op? Het OS gaat mischien duurder zijn dan die PC. Niet dat zoiets niet mag, integendeel, maar ik heb hier meestal terecht bedenkingen bij.
Is dat een legale officiele installatie CD van Windows 7 Ultimate? Of gaat het hier om een gedownload samengesteld installatie medium? Want toepassing niet gevonden lijkt me eerder op een niet correcte bestandskoppeling van dat medium ten gevolge van slecht geinstalleerde/geconfigureerde software.
 
Helaas moet ik je dat antwoord schuldig blijven.Dit gaat me een beetje te moeilijk worden.Weet wel dat het een intern station is.deze melding zag ik staan onder apparaatbeheer.Staat bij onbekend apparaat.Serieele poort.
 
Het is een legale dvd van Windows 7..Zelf wat geslipstreamd met update's etc.Maar werkte altijd perfect.Heb deze ook op mijn laptop staan met geen problemen.
 
Helaas moet ik je dat antwoord schuldig blijven.

Niet eenvoudig blijkbaar, maar we proberen eruit te komen. Ben je na het installeren van Windows naar de website van de PC-fabrikant gesurft om daar drivers op te halen? Een andere mogelijkheid is, dat het niet om een merk PC gaat, ben je dan naar de fabrikanten van de hardware gesurft voor de drivers, beginnende met het moederbord?
 
Helaas heb ik dat allemaal niet gedaan.Wist niet dat het zo moeilijk ging worden.Het is een HP computer.Zal daar eens gaan kijken of ik wat kan vinden.Maar dacht dat als er geen uitroeptekens onder apparaatbeheer staan dat alles dan in orde is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan