Status
Niet open voor verdere reacties.
F

freddie

Gast
Heb tot 2 keer toe een schone installatie gedaan van Windows 7 Ultimate op een tweedehands PC.Geinstalleerd vanaf de dvd speler.
De installatie is goed gegaan, alleen als ik nu een muziek cd af wil spelen vanaf de dvd speler geeft hij de melding:
D:/
Toepassing is niet gevonden.

Heb al wat gezocht op het web,maar nog niks bruikbaars kunnen vinden wat geholpen heeft.
Kijk ik bij mijn computer en klik op de dvd dan staat er niks in, terwijl er een muziek cd in zit.
Klik ik aan de linkerkant onder d: dan vind hij wel de tracks.

Wie heeft er misschien een oplossing voor mij.

Groetjes Freddie.
 
Helaas,heb de registerwijzigingen toegepast,maar zonder resultaat.Volgens mij is het toch maar een klein iets,alleen wat?Software op een schijf herkent hij meteen en vraagt keurig wat ik wil doen,en bij muziek weet ik niet wat er op de schijf staat,want dat geeft hij niet meer aan.Alleen track nummer 1 en ga zo maar verder.Ook niet of ik deze wil openen etc.
 
Volgens mij moet je het gaan zoeken dat er geen programma (toepassing) is gekoppeld aan de muziekbestanden.

De installatie is goed gegaan, alleen als ik nu een muziek cd af wil spelen vanaf de dvd speler geeft hij de melding:
D:/
Toepassing is niet gevonden.

Misschien lees of begrijp ik het verkeerd, maar hieruit begrijp ik.
Je legt een schijfje in de cd/dvd lezer , en je krijgt van Windows een mededeling. Ik kan de bestanden op D:\ niet openen omdat op D:\ geen toepassing te vinden is om de bestanden te openen.

is het D:\ of D:/ dat er te lezen staat.
 
ga eens naar je Configuratiescherm en klik verder op het icoon "Automatisch afspelen "
hier zou normaal gezien het vinkje moeten aanstaan bij "Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken " ook kun je specifiek aangeven wat je met een audio cd wilt doen ..
indien je hier een bewerking dient te doen klik je ook op opslaan .
 
Nog een bedenking bij je herinstallatie: ik ging er automatisch vanuit dat deze volgens de regels der kunst werd uitgevoerd en dat je na het voltooien van de Windows installatie meteen ook alle drivers hebt gedownload en geïnstalleerd, te beginnen met de chipset. Klopt deze veronderstelling of werd er nog geen enkele driver geïnstalleerd? En in het geval dat deze nog niet werden geïnstalleerd: hoe is het gesteld in apparaatbeheer, zijn er geen meldingen te zien?
 
Ik heb alles nagelopen in apparaatbeheer.Er is een apparaat waar een geel uitroepteken voor staat.Deze driver krijg ik niet gevonden.Dit is:pCI Seriële poort.De rest zijn allemaal in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan