Windows 10 Desktop crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier een oude desktop die ik soms gebruik, het gaat over een Medion MD8852.
Desktop start op en valt ineens uit, zoals een stroomonderbreking, vind natuurlijk nergens iets terug, WhoCrashed vind niks en ook in de logboeken niets te vinden.
Waar moet ik beginnen zoeken? voeding probleem?
 
Al maar goed die van TS een heel andere is:
" Dell Optiplex Power Supply Connector Power Supply Model HP-150SS / PS-5231. The plug is an ATX 20 pin plug, but it's incompatible with ATX standards (different pinout, no 3.3V) "
Reden ik nooit ofte nimmer een Dell, Hp... of andere dozenschuiver PC zal kopen. Altijd kans er niet-standaard onderdelen in zitten.
 
Best grappig ... Dell en HP dozenschuivers noemen ! :devilish:
Ik kan eigenlijk @Deus geen ongelijk geven. Het is nu niet omdat ze heel erg vaak verkocht worden dat het daarom de beste deals zijn dat je kan doen. Ik ben ook heel erg weigerachtig tegenover die merken hoor. Want de moederborden zijn vaak custom, dus niet verwisselbaar met een ander moederbord, en hetzelfde geldt evengoed voor de voedingen. Je krijgt heel erg vaak ook een aangepaste voeding in die apparaten. Als ik een klant over de vloer krijgt en vraagt aan mij of hij een HP, Dell of ander zulke computer zou kopen of een custom build met NORMALE componenten, dan zeg ik altijd neem maar eentje dat ik zelf samen stel, want stel nu dat de voeding de geest geeft met een HP, Dell of ander zulke merk computers, is het een hele zoektocht om zo een voeding te vinden. Neem nu je geeft zo een nieuwe HP aan een kind van 9 of 10 jaar. Na enkele jaartjes gaat dat kind naar het middelbaar, krijgt daar dan de smaak van gamen te pakken. Dan kan je met zo een computer niets aanvangen. Want de voeding heeft net genoeg kabels om DIT moederbord draaiend te krijgen en geen kabeltje meer. Dan kan dat kind er geen videokaart in steken, want je kan het niet voeden, want de voeding is te krap gemaakt. Al meermaals meegemaakt zelf. Je moet niet denken van er een gewone ATX voeding in te proppen, want bij een gewone ATX voeding het je een 20/24 pins connector, Ha nee, want HP, Dell en zo hebben er een custom connector met bv 18 pinnen. Dan is het einde verhaal. Dan kan je alles doen wat je wil, maar dan is het over en uit. Dit is een verhaal dat ik zelf heb meegemaakt met een klant. Gevolg, HP in dit geval de deur uit en ik mocht dan een zelf gebouwde computer maken. Ouders niet blij, kind wel blij met de nieuwe computer. Die HP was amper 3 jaarjes jong, nog helemaal niet afgeschreven, maar dat kind kon er niets mee meer aanvangen toen hij de weg van het gamen ingeslagen had.

Iets anders wat ik heb meegemaakt met ogen blijkelijk 2 identieke HP computers, De ene had een slecht moederbord en de andere een goed moederbord, maar een slechte voeding, gevolg: of ik moest op zoek gaan naar een identieke HP computer met een goede voeding, om die ene computer terug werkend te krijgen, want die voeding van die ene computer was niet compatibel met die andere computer. Geen 24 pins connector, maar de ene had een 18 pins connector en die andere slechts 14 pins connector, maar had dan wel weer op 2 andere plaatsen een 8 pins connector, terwijl dat ander moederbord een 4 pins connector zitten had samen met zijn 18 pins connector. Dus ik begrijp @Deus zijn omschrijving van dozenschuivers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deus
OK... ik volg de redenering, maar dan is ELK merk een dozenschuiver, behalve de zelfbouw en dat is héél weinig mensen gegeven.
Bij Dell en HP kan je tenminste op hun website met behulp van je productienummer tot in het kleinste detail terugvinden wat de componenten zijn. Dat moet je dan met vb. MEDION maar eens proberen :cool:
 
OK... ik volg de redenering, maar dan is ELK merk een dozenschuiver, behalve de zelfbouw en dat is héél weinig mensen gegeven.
Bij Dell en HP kan je tenminste op hun website met behulp van je productienummer tot in het kleinste detail terugvinden wat de componenten zijn. Dat moet je dan met vb. MEDION maar eens proberen :cool:
Medion is dan ook een budget merk
 
OK... ik volg de redenering, maar dan is ELK merk een dozenschuiver, behalve de zelfbouw en dat is héél weinig mensen gegeven.
Bij Dell en HP kan je tenminste op hun website met behulp van je productienummer tot in het kleinste detail terugvinden wat de componenten zijn. Dat moet je dan met vb. MEDION maar eens proberen :cool:

bij HP:

1706702465870.png

welk merk dit dit na ...... ? je kan ze waarschijnlijk op één hand tellen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan