Windows 10 Desktop crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier een oude desktop die ik soms gebruik, het gaat over een Medion MD8852.
Desktop start op en valt ineens uit, zoals een stroomonderbreking, vind natuurlijk nergens iets terug, WhoCrashed vind niks en ook in de logboeken niets te vinden.
Waar moet ik beginnen zoeken? voeding probleem?
 
bekijk je moederboard eens goed op lekkende/ bolstaande condensatoren?

1706289910886.png
 
Het is nu niet omdat de kast open staat dat het geen warmte probleem kan zijn. Je zegt dat het een oude computer is, als die computer zo oud is dat de koelpasta tussen de processor en de koelventilator uit gedroogd is, dan kan het wel zijn dat je computer uitvalt om zichzelf te beschermen.
Ik heb een intel processor van de tweede generatie en ik heb die koelpasta ervan nu een klein jaartje geleden nog ververst. Ik neem als save zone om de 7 jaar vervangen van de koelpasta.
 
Moederbord heb ik gecontroleerd en zie geen bolle condensatoren staan. Toestel slaat soms af na een paar minuten zonder dat de processor belast wordt, dus kan moeilijk al te warm worden denk ik, maar zal eens de koelpasta vervangen, heb dit liggen en is geen zo´n groot werk.
 
Al van alles geprobeerd, valt steeds uit soms na 2 h soms na 5 minuten.
Geprobeerd zonder resultaat:
Ander geheugen, nieuwe installatie op nieuwe SSD, andere videokaart, enkel andere voeding kan ik niet testen daar ik er geen in mijn bezit heb, en ga er ook gene aankopen voor een desktop van 2009.
 
Al van alles geprobeerd, valt steeds uit soms na 2 h soms na 5 minuten.
Geprobeerd zonder resultaat:
Ander geheugen, nieuwe installatie op nieuwe SSD, andere videokaart, enkel andere voeding kan ik niet testen daar ik er geen in mijn bezit heb, en ga er ook gene aankopen voor een desktop van 2009.
Dit is nochtans wat ik je nu zou aan gepraat hebben, een nieuw voeding. Want volgens mij heeft deze zo van die vervelende fouten die niet consequent voorkomen. Heel erg vervelend allemaal, maar ja daar zijn we ervoor he. Waarom zou je geen voeding verwisselen? Dit hoeft daarom geen modulair exemplaar zijn, maar een degelijke kost iets van een 50€. Lijkt mij wel de moeite waard om dit eens te proberen voor je die computer de eeuwige jachtvelden in stuurt.
https://www.amazon.com.be/-/nl/EVGA...ronics&sprefix=atx+voeding+evga,aps,98&sr=1-1
Ik heb deze al enkele keren in een budget computer gebruikt en ik moet zeggen, dit zijn goede voedingen voor hun prijs.
 
Zoals ik bij het starten vermeld heb, gebruik ik deze desktop niet veel, mijn desktop die recenter is en dagelijks gebruik werkt naar alle tevredenheid.
Heb wel een voeding liggen van een Dell desktop indertijd, maar zie dat dit niet dezelfde stekker is om aan te sluiten op het moederbord.
Denk ook, ofwel voeding ofwel moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan