E-mail contactpersonen zijn verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben zo ineens al mijn contactpersonen van Windows live mail kwijt ,hoe kan ik deze teug vinden HELP
 
je spreekt over "Windows live mail " wat dus een onderdeel is van De Windows Essentials 2012-suite...welke dus niet meer ondersteunt word sinds 14 januari 2020 !
aanbevolen is om de Windows 10 mail app te gebruiken ..

*kijk eens op de volgende locatie C/ Gebruikers /GEBRUIKERSNAAM /AppData /Local / Microsoft / Windows / LiveContacts indien ze daar niet vermeld staan dan vrees ik er voor ..
**indien ze daar wel vermeld staan exporteer je deze best naar de Windows 10 mail app en gebruik je deze.
 
@jakske Ik meen te weten dat je al verscheidene keren die raad hebt gekregen om Live Mail te laten voor wat het was (en niet meer is...) !
Ik hoop dat je de contactpersonen nog kan ophalen maar dan zou ik METEEN afstappen van die oude mail client en een andere kiezen ... Of de miserie zal steeds in andere details blijven doorgaan, vrees ik ...
 
je spreekt over "Windows live mail " wat dus een onderdeel is van De Windows Essentials 2012-suite...welke dus niet meer ondersteunt word sinds 14 januari 2020 !
aanbevolen is om de Windows 10 mail app te gebruiken ..

*kijk eens op de volgende locatie C/ Gebruikers /GEBRUIKERSNAAM /AppData /Local / Microsoft / Windows / LiveContacts indien ze daar niet vermeldstaan dan vrees ik er voor ..
**indien ze daar wel vermeld staan exporteer je deze best naar de Windows 10 mail app en gebruik je deze.
ik heb dus alles gedaan en onderzocht wat je bedoelde ,maar het staat er echt niet bij zo spijtig
 
ik veronderstel dat je dus de Windows 10 gebruikt maar dus ook een Microsoft account heb ..
meld je hier eens aan en klik vervolgens eens links beneden op "Personen " indien het geluk aan uw kant is dan worden deze daar vermeld ..
let op dit is niet de mail app van Windows 10
 
Alle mail staat altijd ergens op een server en daar heb je geen controle op ... welke client je gebruikt om die op te halen of te lezen is dan toch maar een bekommernis van tweede orde vind ik... Iedereen mail provider kan - technisch tenminste - je mails lezen hé...
 
Thunderbird is ook niet verkeerd Thunderbird — Maak e-mail eenvoudiger. — Thunderbird

Er lopen hier 68 emailadressen op Thunderbird binnen inclusief een aantal spam adressen.
Alles is goed te organiseren en te configureren. Er komen een paar duizend mailtjes binnen per dag en op drukke dagen kunnen het er 10.000 zijn. Uiteindelijk is het zo gefilterd dat ik er maar rond de 10 per dag moet lezen. De rest verdwijnt vanzelf.
Daarnaast gebruik ik Outlook voor mijn hoofd emailadressen en daarnaast ook een Google adres
 
e-mailprogramma's eM Client en EssentialPIM zijn echter prima gratis alternatieven!
De gratis versie van eM Client heeft wel een beperking: er zijn maximaal twee e-mailaccounts te beheren.

EssentialPIM (Free) heeft wel enkele onhebbelijkheden. Zo is de vormgeving niet altijd even gebruiksvriendelijk, ontbreekt een spamfilter en wordt verzonden e-mail automatisch ondertekend met Mail created using EssentialPIM Free (hetgeen je alleen handmatig per bericht kan verwijderen). Daarnaast is het erg ingewikkeld (zo niet onmogelijk) om gegevens uit een andere manager te importeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan