Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo zeer gewaardeerde PCtuts genoten.
Graag jullie hulp bij een probleem dat ik zelf door iets heel doms hebt laten ontstaan.
Via delen C schijf en geavanceerde instellingen delen. kijk ik via de xtreamer naar opgenomen films enz.
Een probleem was dat de C schijf af en toe niet zichtbaar was in de xtreamer. Na opnieuw opstarten weer zichtbaar. Alle virus en defender programma's uitgezet en verwijderd. maar het probleem bleef.
Via de C schijf delen gecontroleerd en alles oke. Toen (dom,dom) via beveiliging C schijf machtigingen van gebruikers verwijderd. Ik had het idee dat via beveiligingen het probleem werd veroorzaakt.
Nu heb ik een mega probleem de C schijf is niet meer toegankelijk. Bij het aanklikken geeft hij aan.C:\ is niet toegankelijk Toegang geweigerd. Ook geeft hij soms een foutcode aan.0x80070005.
Ik kan niet meer in de C schijf en alles wat daarmee samenhangt inkomen.
Heel graag jullie advies.
vriendelijke groet,
ngj.
Akoya laptop P 7818. W10
 
jij dient op te starten met of wel de dvd of te wel de recovery cd (kunnen ook een usb zijn ) in beiden gevallen dien jij dus de opdrachtprompt zien te bereiken ...in de opdrachtprompt geef je dan de opdracht net user administrator /active:yes in ...
herstart nu en je zou nu de "Administrator" vermeld moeten zien (dit is dus niet jouw gebruikers account ) jouw gebruikers account heb je de toegang geweigerd door de machtiging van de gebruikers te verwijderen... doch onder deze Administrator zou je dit wederom kunnen herstellen ..... mocht je na het herstellen van je eigen gebruikersprofiel de "Administrator " willen verwijderen dan dien je wederom de opdrachtprompt(administrator ) te openen en de opdracht net user administrator /active:No ) in geven ...na het afmelden dan van deze "Administrator " zou je deze dan niet meer vermeld mogen zien maar zie jij dus weer je eigen account ..
 
Beste Qtex,
Dank voor de snelle reactie. 2. dingen. Ik heb de recovery 64 een poosje geleden gedownload. Hij staat in de downloads, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet gebruiken. Ik kon door continu op het vergrootglas van zoeken te tikken in het zoekcentrum komen en opdrachtprompt activeren. Heb net user administrator/ active:yes in gegeven. Hoe moet ik een herstart doen? Als ik opnieuw opstart zie ik niks. Of doe ik alles fout. Kan je mij stap voor stap informeren wat ik exact moet doen?
 
dus indien ik je goed versta heb jij de mogelijkheid niet om op te starten vanaf de recovery cd of usb stck aangezien de iso zich nog in de map download bevind .... jij heb echter wel de "Administrator " geactiveerd .... echter begrijp ik hier niet hoe je in de opdrachtprompt bent geraakt indien je dus niet kon opstarten vanaf je gebruikers profiel ..
welk vergrootglas bedoel je hier ..wanneer zie jij tijdens een opstart een vergrootglas (dit heb ik nog nooit gezien ).
 
Hallo,
Op het buroblad naast het windows startsymbool zie je een vergrootglas (zoeken) Nee ik heb geen recovery cd. De computer start normaal op en toont dan het buroblad.
Ik kan niet meer , als ik de C schijf hebt aangeklikt in het menu komen. Hij geeft aan geen toegang. Kan ik trouwens nog een recovery schijf maken of lukt dat ook niet meer. Ik hoop dat dit genoeg info is. Alvast dank voor de hulp.
 
vergeet de optie om op te starten vanaf de dvd of de recovery cd aangezien ik er van uit ging dat je hellemaal niet meer in je account kon geraken .... je bent dus wel degelijk in je account ingelogd veronderstel ik nu maar je bent je rechten kwijt om ook maar iets te doen ...je geraakt dus niet meer in de C om zodoende de gebruiker(s) terug de nodige machtigingen te geven ..
doe een rechts klik op start en kies voor de opdrachtprompt ( administrator ) en geef vervolgend de opdracht in ...die ik je eerder meedeelde ...vervolgens klik je op enter en je zal zien dat deze "Administrator " geactiveerd werd ... meld je af ..>rechts klik op start en kies "afmelden "
je zal vervolgens een aanmeldscherm te zien krijgen waar dus jouw account weergegeven word als ook De Administrator .
meld je aan met deze Administrator ...ga vervolgens terug naar C> eigenschappen >beveiliging klik op gebruikers gevolgd door geavanceerd ... geef deze gebruiker (jij dus ) terug de nodige machtigingen ..
*waarschijnlijk dien je deze dan over te nemen van de Administrators
 
Beste Qtex,
Als ik rechts klik op start zie ik geen opdrachtprompt . Allen als ik op zoeken druk en opdrachtprompt in tik. Ik tik in net user enz. Ik meld me af en de computer start opnieuw op maar u met mijn naam en vraagt om een wachtwoord. Helaas geen aanmeldscherm. Ga ik toch naar C , zie ik niets anders en geeft hij aan dat ik een leesmachtiging nodig heb.
Heb je nog een andere tip?
 
Even ter aanvulling,
Op mijn oudere laptop (W10) met rechterknop op start en zie je de opdrachtprompt staan. Als ik die aanklik zie ik C:WINDOWS\systeem32.
op m'n defecte laptop kan ik alleen via het zoeksymbool opdrachtprompt zichtbaar maken. Daar staat C:\Users\Bert.Heb je hier wat aan?
 
als jij rechts klikt op start zie je geen opdrachtprompt ( administrator ) vermeld staan zeg je ... zie je dan de powershell vermeld staan !
indien zo klik je op start >instellingen >persoonlijke instellingen en je klikt rechts op "taakbalk"
zet dan de powershell uit en de opdrachtprompt komt er weer te staan ...je dient daadwerkelijk de opdrachtprompt (administrator ) te gebruiken en niet de gewone opdrachtprompt ...


je zie normaal gezien 2x een vermelding van de opdrachtprompt indien je rechts klikt op start ...
1x staat er (administrator ) achter en deze dien je te gebruiken ...
zie afbeelding ..
b870eb94c5-Ashampoo_Snap_2017.11.02_21h58m21s_003_.png
 
Dank, heb hem er inmiddels weer staan. Maar met aanklikken geeft hij de volgende tekst. Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dat al is geinstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaard programma's van het Configuratiescherm.
Help hoe nu verder?
 
klik op start en scrol naar de map "systeem" open deze en je zie de opdrachtprompt vermeld staan ...je klikt op meer en je kiest er voor om deze vervolgens op te starten als administrator ..

b8ae4de427-Ashampoo_Snap_2017.11.02_22h12m26s_004_.png
 
Helaas geeft hij aan: geen toegang tot C:\Windows\system32cmd.exe
Ik moet heel lang klikken op het w symbool om uiteindelijk in het tegelscherm te komen.
Wat nu?
Dank alvast voor al je moeite.
 
indien je herstelpunten heb en je kunt deze benaderen dan zou je terug kunnen gaan voordat het probleem zich voordeed ...anders vrees ik er voor dat je dus een nieuwe gebruiker dient aan te maken ..
 
indien je toegang verkrijgt tot de map downloads dan kun je inderdaad een recovery cd of usb stick maken ....
kies je voor een usb stick dan gebruik je best rufus of je brand je een cd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan