Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
@Allen met Bluetooth-ervaring,

Ik heb een Bluetooth USB-stickje in mijn Desktop geplaatst. Stuurprogramma is herkend door Win10, maar de schakelaar staat er niet waar het zou moeten volgens wat ik op het net vind.
Dat is mijn scherm. Je ziet het wel in de lijst staan: CSR8510 A10, zie foto:

BT.jpg

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

WW
 
Hoe bedoel je schakelaar ?

Als je een apparaat via Bluetooth wil laten werken zal je hem moeten pairen om een verbinding tot stand te brengen. Dit doe je met de schakelaar op het apparaat en waarschijnlijk een schakelaartje op de USB stick.
 
Bedankt voor je suggestie, maar dàt is het juist.
Bekijk deze foto die ik van het internet heb geplukt.
Deze 'software' schakelaar komt bij mij (nog) niet voor:

BT2.JPG
 
Staat Bluetooth ingeschakeld op de computer ?

Ga eens via Start naar Instellingen en dan Apparaten.
Dan zou je Bluetooth moeten zien staan.
Als het goed is zie je dan jouw CSR8510 A10 staan en dan zou je die moeten kunnen koppelen. ( Tenminste in Windows 7 werkt dit zo ) Maar ja of dat in Windows 10 ook zo is ???
 
Wawa dient volgens mij op Bluetooth of andere apparaten toevoegen te klikken en zodoende de CSR8510 A10 te verbinden ...dit is volgens hem gebeurd tijdens het aansluiten van deze usb stick maar denk dat deze installatie maar deels volbracht werd *...daar ikzelf geen Bluetooth apparaten gebruik kan ik dit niet nagaan !
*mogelijk dat deze deze op het moment van installeren nog geen verbinding kon maken met de stick !
 
Bij apparaten toevoegen is deze optie niet. Het kan voor toetsenbord, muis, etc., maar niet voor een stickje waarmee ik muziek wens te sturen naar mijn HiFi-systeem, waar een ontvangertje wacht op verbinding...

BT4.jpg

Hier zie je dat dit er niet bij is.

Je ziet trouwens hier terug dat het stickje CR8510 A10 in de lijst staat.
 
Het gaat hier over een Bluetooth Receiver (ontvanger) oftewel een Bleutooth Receiver/onvanger die aangesloten wordt aan de Audio uitgang van de PC.
In mijn geval is het een USB-aansluiting voor een transmitter die de uitgang van Audio niet gebruikt.
Op mijn tweede Pc in Brugge heb ik een oud model van Emtech die geïnstalleerd werd met een CD-Rom waarop een serieus programma en UI staat. Dat werkt wel goed, maar dan moet ik dat heen-en-weer brengen en wordt dikwijls vergeten. Daarom kocht ik een nieuwe, omdat deze Emtech niet meer bestaat. Dat nieuw model zou een software knop moeten genereren, maar dat gebeurt niet. En via het oude Configuratie-scherm werkt het ook niet. Ik heb al eentje teruggedragen en het is vervangen geworden in de winkel, maar nu zie ik dat er eigenlijk niets aan was en het aan mijn Win10 ligt (of ik doe wat verkeerd).
[Ik ben nu weg voor de ganse dag en kan slechts vanavond weer reageren]
 
Het gaat hier over een Bluetooth Receiver (ontvanger) oftewel een Bleutooth Receiver/onvanger die aangesloten wordt aan de Audio uitgang van de PC

je heb dus een Bluetooth Receiver en deze dien je dan aan te sluiten aan de usb Bluetooth luidspreakers ..
de Transmitter dient dan weer verbonden te zijn met de audio uitgang van het toestel waar jij dan de muziek mee afspeelt ...of dit nu een externe speler is of gewoon van af de pc maakt geen verschil ....vervolgens dien je deze dan via een pincode te koppelen ( de standaard pincode is 0000 ) werd me meegedeeld door een medewerker van Vandenborre .
*ook ik ben de gehele namiddag weg ...
 
Q.,
Niet helemaal correct: Dit stickje is een USB en kan dienen voor data en geluid. Zoals reeds verteld heb er er zo eentje van Emtec die goed werkt via een Emtec-softwarepakketje op CD. Jammer genoeg uit productie genomen. Nu heb ik eentje van Hama gekocht, maar de nieuwe zijn allemaal hetzelfde. Dit is wel Type 4 - Class 1 die 100 m. ver draagt.
Er bestaan inderdaad Bluetooth Transmitters die op de hoofdtelefoonuitgang aangesloten kunnen worden, maar een USB is beter omdat de geluidskaart er niet bij te pas komt.

De ontvanger aan mijn Hifi aangesloten heb ik - en het werkt goed met mijn Emtec, dank zij het eigen GUI.
Ik zit dus met een Windows-software-probleem, aangezien ik op het internet zie dat er bij Wondows 10, na aansluiting van een Bluetooth USB-stickje een software switch bovenaan komt te staan bij de Instellingen 'Bluetooth en andere apparaten'. Bij mij dus niet...
 
Laatst bewerkt:
Welk type is het dan van Hama ? Weet je zeker dat hij goed werkt ? Zijn er betere drivers beschikbaar voor Windows 10 ?
Als ik snel even naar de Hama site gaat naar de Bluetooth apparaten, wordt nergens Windows 10 vermeld. Heel veel verder dan een Vista besturing komt het niet met een enkele voor Windows 7.
hama.nl | Bluetooth

 
geef de link eens waar je deze heb aangekocht ...als deze niet te veel kost kan het zijn dat ik der eentje bestel ..niet dat ik het echt nodig heb maar gewoon het feit dat er problemen onder Windows 10 word vastgesteld en dit tevens dat men beweerd dat deze dus onder elke Windows moet werken !
*Lana de link van u verwijst naar de class 2 versies terwijl hij de versie 4 class 1 heeft ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan