Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
@Allen met Bluetooth-ervaring,

Ik heb een Bluetooth USB-stickje in mijn Desktop geplaatst. Stuurprogramma is herkend door Win10, maar de schakelaar staat er niet waar het zou moeten volgens wat ik op het net vind.
Dat is mijn scherm. Je ziet het wel in de lijst staan: CSR8510 A10, zie foto:

BT.jpg

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

WW
 
geef de link eens waar je deze heb aangekocht ...als deze niet te veel kost kan het zijn dat ik der eentje bestel ..niet dat ik het echt nodig heb maar gewoon het feit dat er problemen onder Windows 10 word vastgesteld en dit tevens dat men beweerd dat deze dus onder elke Windows moet werken !
*Lana de link van u verwijst naar de class 2 versies terwijl hij de versie 4 class 1 heeft ..

Dat hebben ze volgens de officiële Hama site niet, klik links maar eens op het + teken bij Bluetooth Class hama.nl | Bluetooth
 
@Wawa ik ga deze dus niet aankopen daar ik 22€ toch wel veel vind omdat ik het niet echt nodig heb ..
de vraag echter aan u ..de usb dongel heb je dus aan de usb Bluetooth luidsprekers gekoppeld je dient dus wel degelijk usb Bluetooth luidsprekers te gebruiken .. deze is dus niet geschikt om rechtstreeks aan te sluiten op je hifi keten zoals bij de Emtec wel kon .
 
Q.,
Wat in bericht 17 staat klopt. Sorry als ik jullie op een verkeerd been heb gezet, want dat is toch ook een stickje? Dus:
Aan de stereo heb ik een TP-Link USB ontvangertje. Vanaf mijn GSM kan ik muziek streamen via Bluetooth. Dat lukt in ieder geval wel omdat mijn GSM de TP-link als een Bluetooth luidspreker ziet. Bluetooth luidprekers hebben een Eigen versterker en een eigen Bluetooth. Wat ik heb is het zelfde, maar naar mijn Hifi i.p.v. een luidspreker. Daar ligt het zeker niet aan.
Het enige probleem is om in mijn Win10 een virtueel schakelaartje zichtbaar te maken om deze aangesloten USB-stick in te schakelen. Dan moet al mijn klank van de PC naar de TP-link ontvanger kunnen gestuurd worden.
 
Laatst bewerkt:
jij dient dan eens in services na te gaan of al de bluetooth service's op automatisch staan maar ook of deze dan gestart zijn ..
daar ik niets gebruikt met bluetooth kan ik ook hier niet nagaan hoe het zit met de schakelaar die jij dus bedoeld ...het kan best zijn dat deze in de eerdere builds wel aanwezig was maar dat men deze in de huidige build weggelaten heeft ...dit omdat dus de bluetooth functies automatisch gestart worden indien er iets aangesloten word dat bluetooth gebruikt .
 
Skippy,
Het is het type die in bericht #17 werd getoond door Q.
Je vindt die inderdaad niet terug bij de drivers van Hama. Op het apparaat staat duidelijk vermeld dat Win10 de driver heeft en niet moet gedownload worden van hun site.
 
Q.,
Bedankt voor het verder opvolgen. De Bluetooth service is opgestart en wordt uitgevoerd:

BT4.jpg

't Is om er wanhopig bij te worden, want als ik Google zie ik niets dan geslaagde gebruikers met de Virtuele schakelaar bovenaan bij 'instellingen' "Bleutooth en andere apparaten", maar die knop is me niet gegund...
 
Ben dit topic zo met een half oog aan het volgen, maar ik kom steeds met dezelfde gedachte terug die ik toch even wil neertypen hier. Volgens mij is hier geen enkel probleem. Bluetooth is aangesloten en aan de drivers te zien ook werkende. Die schakelaar is volgens mij iets waar je je niet blind op moet staren. Wie zegt dat je die BT kan uitschakelen? Veel BT modules zitten bv bij laptops bij op de WiFi card, en die kan je idd uit- en aanschakelen. Maar evengoed kan je die volgens mij ook niet uitschakelen. Zoals hoogst waarschijnlijk deze externe BT stick.
 
Kan zijn, maar... waarom zend het dingetje geen signaal naar mijn ontvangertje = pairen.
Op het net zie ik telkens voorbeelden waarbij onmiddellijk na het plaatsen van de dongel de virtuele schakelaar verschijnt in Windows 10.

BT2.JPG Dat krijg ik dus NIET...

Bekijk bijlage 18604 Ook geprobeerd de klank hier te wijzigen...
 
Q.,
Bedankt voor het verder opvolgen. De Bluetooth service is opgestart en wordt uitgevoerd:

't Is om er wanhopig bij te worden, want als ik Google zie ik niets dan geslaagde gebruikers met de Virtuele schakelaar bovenaan bij 'instellingen' "Bleutooth en andere apparaten", maar die knop is me niet gegund...

wie zegt dat de afbeeldingen die jij op het internet vind niet van een eerdere build is ...ken jij iemand die dezelfde build draait als jij m.a.w. build 15063.540 en die tevens Bleutooth gebruikt waar dus wel deze schakelaar aanwezig is !

betreffende de services wel deze dienen beiden op automatish te staan en beiden moeten uitgevoerd worden !
 
Q.,
Daar heb je een punt. Misschien werkt het bij deze versie anders.
Ik open en start beide services.
Windows zou me dan wel mogen vertellen hoe het nu werkt, nietwaar?
De beide services zijn opgestart en op auto gezet.
Steeds het zelfde.
 
Laatst bewerkt:
Wow, Q. Je hebt iets interessant gevonden. Het kan dus zijn dat de switch niet zichtbaar is door een rare Windows-logica.
► Welke van de opties zou ik proberen?
De eerste of alle drie? Optie 1 verwijderd de bluetooth... en dan?

► of eerst proberen het register aan te passen dat het wordt zoals bij jou?
 
Laatst bewerkt:
ik zou eerder eerst de controle doen betreffende optie 1 en 3 mij ging het voornamelijk om de register aanpassing daar ik zag dat dit hier toch beduidend anders was ...optie 1 en 3 kan ik niet controleren aangezien ik niets ingebruik heb van bluetooth.

**gebruik driver easy dus zeker niet !(ik heb daar geen vertrouwen in )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan