Windows 10 Bestanden van Spotnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Waar slaat Spotnet de bestanden op voordat ze volledig gedownload zijn. Ik bemerk dat als ik de bestanden uit Spotnet wis tijdens downloaden, omdat ik beslis ze niet te gebruiken, dat er plaats op mijn HDD ingenomen wordt die niet te verklaren is.
Ergens worden de downloads opgeslagen tot ze volledig zijn. Eenmaal volledig worden ze in de map Downloads geplaatst. Ze worden dan verwijderd als alles uitgepakt is in de map Grabit Downloads.
Maar waar staan ze voor ze volledig gedownload worden.
 
Deze gegevens waar alles opgeslagen moet worden kun je zelf instellen. Standaard staat dit zoals qtex aangeeft, maar misschien heb je dit ooit zelf veranderd.

Ga eens boven in Spotnet naar Bewerken en dan Instellingen. Ga dan naar Geavanceerde Instellingen en je ziet waar alles opgeslagen wordt. Hier kun je dus ook veranderen waar je het wilt opslaan.
Ik zelf wil dit bijvoorbeeld niet op mijn C schijf dat een SSD is, maar naar de gewone D schijf van 4TB. Ik vind Downloads op een SSD een beetje zonde van de ruimte.
InterDir is dus de map met inclomplete download.
 
Gezocht naar de map "incompleet" en ondanks dat alles moet getoond worden, niet gevonden.
De map "Downloads" staat op mijn D schijf. Niets in te vinden.
In Grabit de map "cache" staat er niet bij.
Ik kan wel mijn probleem oplossen want ik heb een clone van 2 dagen geleden. Maar dat geeft me geen antwoord op mijn vraag.
 
Open GrabIt - Edit - Preferences - Folders - Cache - daarachter staat de plaats waar deze map zich bevindt.

Ashampoo_Snap_vrijdag 17 januari 2020_13h59m22s_001_.jpg
 
Open GrabIt - Edit - Preferences - Folders - Cache - daarachter staat de plaats waar deze map zich bevindt.

Had ik al gevonden, maar staat er niet meer in.
Het rare is dat Grabit de bestanden eerst in de cache plaatst op de C. Uiteindelijk na volledige download pas in de downloadsmap plaatst. Ik had de downloadmap verplaatst naar de D:
Dat zou de reden kunnen zijn dat de C volloopt bij het onderbreken van de download. Heb dit opgemerkt toen ik een blueray binnenhaalde en tot vaststelling kwam dat ik de film zonder ondertiteling geselecteerd had. Dus afgebroken. Pas nadien zag ik dat de C: zomaar bijna volgelopen was. Had er geen verklaring voor. Normaal zou dit toch minstens moeten gewist worden door Grabit.
Ondertussen toch de 2 dagen oude clone teruggezet en probleem verholpen.
Knipsel.JPG
 
bezie de afbeelding eens die ik in het bericht van J.W. bijgezet heb .. je zie vervolgens dat ik bij al de vensters naar de Grabit map op de G schijf verwijst bijgevolg komt er niets op de C te staan ... mijn C schijf (SSD van nu ruim 3 jaar oud ) en deze heeft nog steeds 180GB vrije ruimte .
 
Ja, dat had ik gemerkt en ondertussen ook verwezen naar de map voor de cache. Goed gedacht.
Maar ik vind het fout dat bij het afbreken of het wissen in Grabit, dat die bestanden daar achterblijven. Had een C schijf 500GB met amper 133GB bezet. Plots had ik maar 6GB er van over. Dat kan toch niet van die ene blueray komen.
 
nee das niet normaal maar ben jij zeker dat dit daaraan ligt heb jij toevallig niet op een bestandje of een link geklikt in een mail .. this maar omdat je eerder zeide een blueray opgehaald te hebben dan zou deze al ruim 360GB groot moeten geweest zijn (dat denk ik dus niet ) maar aangezien je de reken som maakt : schijf van 500 GB- de bezetting + de 6 gb vrije ruimte 140GB = 360
 
Ook al gebeurt bij mij: een film van ongeveer 5 GB downloaden.
Film in stukken geplaatst op een 20tal verschillende nieuwsgroepen. Downloaden duurde veel te lang.
Downloaden afgebroken en beginnen te controleren.
In elke nieuwsgroep zaten een aantal bruikbare rar-files die elkaar opvolgden.
Het probleem was dat er in elke nieuwsgroep ook voor vele GB onbruikbare bestanden ((samen 10-tallen GB) geen rar-files) gedownload werden.
 
nee das niet normaak maar ben jij zeker dat dit daaraan ligt heb jij toevallig niet op een bestandje of een link geklikt in een mail .. this maar omdat je eerder zeide een blueray opgehaald te hebben dan zou deze al ruim 360GB groot moeten geweest zijn (dat denk ik dus niet ) maar aangezien je de reken som maakt : schijf van 500 GB- de bezetting + de 6 gb vrije ruimte 140GB = 360

Ja, zeker ben ik. Heb de eerste maal mijn clone teruggezet na de ontdekking van een volle schijf. Daarna overal gekeken. 2de maal bewust geprobeerd om te zien waar het van kwam. Opnieuw teruggezet. Dan een 4 kleine films opgehaald, merkte dat de ondertiteling er niet bij was. Gestopt en gewist in Grabit. Kwam tot de vaststelling dat schijf ongeveer 4GB meer plaats kwijt was. Opnieuw gezocht en als laatste vraag naar reden hier geplaatst.
Als vermoedelijke oplossing de cache ook op mijn D: in Downloads gezet. Dan hoef ik niet meer te zoeken en kan ik wissen als ik verkeerd gedownload hebt.
 
Ook al gebeurt bij mij: een film van ongeveer 5 GB downloaden.
Film in stukken geplaatst op een 20tal verschillende nieuwsgroepen. Downloaden duurde veel te lang.
Downloaden afgebroken en beginnen te controleren.
In elke nieuwsgroep zaten een aantal bruikbare rar-files die elkaar opvolgden.
Het probleem was dat er in elke nieuwsgroep ook voor vele GB onbruikbare bestanden ((samen 10-tallen GB) geen rar-files) gedownload werden.
ja, die onbruikbare bestanden stonden ook in mijn downloads. Maar die kon ik wel wissen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan