Netwerk P/ongeluk verwijderde bestanden van Nas terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
ik heb p/ongeluk een map met foto's van mijn Nas (WDMyCloud) verwijderd. Weet iemand of er nog een mogelijkheid is, om die terug te halen? Zo ja, hoe dan? Dan hoor ik dat nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Probeer zeker iets van de suggesties van de anderen hierboven, maar het moet me wel van het hart dat een WD-drive (welke smaak of model dan ook) maar een halfbakken NAS is... Heb er hier zelf ook ééntje draaien (enkel als backup-doel) en je kan in mijn model zelfs geen interface/desktop oproepen van het OS (Linux).

Maar er zitten ertussen die beweren dat te kunnen terughalen, niet door te vertrouwen op je NAS-data schijven, maar door te gaan grasduinen in de bestanden die in de Cloud gezet zijn. Ik heb geen idee wat het retentiebeleid van je hoster in de Cloud is voor gewiste bestanden, maar daar zal het dus vanaf hangen.
 
Dank voor deze Info Philip. Ik zal deze zeker ter harte nemen en ik begrijp nu ook, dat de kans dat het gaat lukken om de verwijderde bestanden terug te kunnen halen, wel heel erg klein is. Enfin, ik zal nog zien wat de (on)mogelijkheden zullen zijn. Groet,
Cor
 
Al die links gaan over een data recovery van een NAS.....
Ja, maar kijk eens goed - betrouwen allemaal op de RAID van die NAS.
Zoals ik hoger al zei : WD drives zijn maar halfbakken NAS toestellen en beschikken slechts over één schijf - dus geen RAID en dus ook geen redundancy om op terug te vallen.

De enige hoop zit dus in die Cloud storage.
 
@PhilipV Ik mis blijkbaar iets. Ik gebruik recuva in dit soort gevallen.
Dat deze WD maar een schijf heeft is eerder voordeel. Geen extravagante RAID die recuva niet herkend.
TS heeft ze zelf verwijderd, dus als hij er niet meer naar toe geschreven heeft, (lange pier waarschuwde al)
zal recuva ze vinden (zelfs inclusief mapstructuur).
Dan kan hij ze opslaan op een andere externe schijf.
Dus Cor die WD met rust laten en Recuva zijn werk laten doen en naar een andere schijf veilig stellen.
 
Als ... idd. maar die Als is het probleem denk ik ...

Vraag aan @truus22 : heb je meteen gemerkt dat je ze had gewist én daarna die schijf niet meer beschreven ?
Dan heeft de oplossing die Wisperbird naar voren schuift kans op slagen.
 
Er is geen sprake van "naar voren schuiven" !!!
Lange Pier gaf deze oplossing als eerste, gisteren 14:42, het enige dat ik deed was het een beetje uitleggen.
Zelfs als Cor er naar geschreven heeft, is er nog geen man overboord.
Recuva zegt welke bestanden nog wel hersteld kunnen worden.
Alleen als recuva de schijf niet ziet, heeft Cor een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan