Alweer problemen met deze provider

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdorie, ik ben zelf in de fout.
Ik had deze modem gereset, want deze komt van tele2.
Nu ben ik wel admin, voorheen was ik maar een beperkte account.
Nu kreeg ik te horen dat door de reset toen de wifi toegang op enabled staat.
Ik had dit vergeten na te kijken.
Ik heb deze voorlopig op enabled gezet.
Nu moet ik me eens goed verdiepen in deze materie, netwerk had ik nog nooit.
 
Heb ik nu pas ontdekt.
Ik dacht door de reset dat die zo ging staan.
Ik heb nog nooit wifi gebruikt en dacht dus dat je dat zelf moest inschakelen als je dit wou gebruiken.
Bij tele2 stond dit zo ingesteld, vandaar mijn vergissing.
Ik dacht dat dat standaard was, niet dus.
Nu zoek ik een soort tutorial om beter te begrijpen hoe dit alles moet ingesteld zijn, en hoe dit best te beveiligen tegen dat ik draadloos zal gaan.
Ik heb me in deze zaken nog nooit verdiept, ik heb tenslotte maar 1 pc momenteel.
 
Alvast bedankt voor de opzoeking, maar ik ga mijn wifi disabled laten tot eind van de maand nu.
Tot ik weer 30 gig data ter beschikking heb.
Dan ga ik me er eens in verdiepen.
Deze uitleg (ik heb net eens gekeken) staat ook in de snelstart handleiding die tele2 meegeeft.
Alles over de leds en aansluitingen enzomeer.
Maar de beveiligingen kon ik niet instellen met de pass van tele2.
Dit omdat ik maar als gast kon inloggen met zeer beperkte mogelijkheden.
Zo kon ik natuurlijk de modem niet configureren voor mijn nieuwe provider.
Tele2 geeft bij hun abonnement een gratis modem, doch deze blijft eigendom van tele2.
Vandaar de beperkingen.
Nu zie ik dat ik door het rechtstreeks ingeven van het adres naar de dsl pagina en de homenetwerkpagina etc deze pagina's kan bekijken.
De links waren door tele2 idd weggelaten of ware dood.
Dit heb ik gelukkig niet meer nodig, want het is me vorig jaar gelukt de modem volledig te kraken.
Ik ben zelf admin en heb alle rechten.
Ik gebruik deze modem nog steeds, maar bij euphony nu.
Volgend jaar keer ik terug naar tele2.
Bij deze provider was ik het beste.
We zijn daar al meer dan 10 jaar klant geweest, ik wou eens proeven van iets anders maar heb me dit al lang beklaagd.
Ik moet nog letterlijk mijn termijn bij euphony uitzitten.
Daarna neemt tele2 over.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan