Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste Allemaal,

8.1. is binnengekomen. Dit is eigenlijk probleemloos verlopen. Het duurde wel wat, toch een 45 min of zo, incl. herstarten.

Je ziet hieronder de 'geschiedenis' van gisteren. Bovendien kreeg ik via een abonnement (About.com) het volgende binnen:

► Windows 8.1 Update

Windows LogoWindows 8.1 Update is the second major update to the Windows 8 operating system.

This update, previously referred to as Windows 8.1 Update 1 and Windows 8 Spring Update, is free for all Windows 8 owners. If you're running Windows 8,1, you must install Windows 8.1 Update to continue receiving patches after April 8, 2014.

Windows 8.1 Update includes a number of user interface changes, especially for those using Windows 8 with a keyboard and/or a mouse.

For basic Windows 8 information, like system requirements, see my Windows 8: Important Facts. See my Windows 8.1 summary for more on Microsoft's first major update to Windows 8.

Windows 8.1 Update Release Date
Windows 8.1 Update was first made publicly available on April 8, 2014 and is currently the most recent major update to Windows 8.

The next major update to Windows 8 is rumored to be planned for later in 2014.

Download Windows 8.1 Update
To upgrade from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update for free, visit Windows Update and apply all available updates. The Windows 8.1 Update patches are KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and KB2934018.

Tip: If you don't see any Windows 8 Update related updates in Windows Update, check to make sure that KB2919442, first available in March 2014, is installed first. It should be listed in Windows Update. It's also still just April 8th, so you may just need to be patient as the updates roll out.

While more complicated, you also have the option of upgrading manually from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update right now:

Windows 8.1 Update (KB2919355) for 64-bit Windows 8.1
Windows 8.1 Update (KB2919355) for 32-bit Windows 8.1
Note: The Windows 8.1 Update actually consists of 5 individual updates. Select them all after clicking the Download button. First install KB2919442 if you haven't already, followed by the ones you just downloaded, in this order exactly: KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and then KB2934018.

Not sure which download to pick? See How To Tell if You Have Windows 8.1 64-bit or 32-bit for help.

If you haven't yet updated to Windows 8.1, you'll need to update to Windows 8.1 Update via the Windows Store. Think of this as a one-stop upgrade to both Windows 8.1 and Windows 8.1 Update. See my How to Update to Windows 8.1 Update tutorial for more help.


8-1-UPDATE.jpg

Behalve dat in mijn taakbalk de "Store" knop geinstalleerd krijg, zie ik niets anders veranderd. Zelfs de naam van het Operating Systeem is onveranderd. Het noemt dus helemaal niet "8.1 Update". Vreemd toch?

Mvg |||| Walter
 
Q.,
O.K. Uiteindelijk begrijpen we elkaar. Dàt is het herstelpunt waar ik het over had. Zo'n herstelpunt komt toch nadat het bewuste 'ding' is geïnstalleerd? Dat wou ik aanvankelijk mededelen.
Sorry voor de onduidelijkheid. Het is beter zo, want ik begon bijna met msconfig + de rest. Ergens leert er misschien iemand iets van.
Nu kan ik rustig slapengaan en jij ook. Welterusten, Q.
Grtn,

Walter
 
Laatst bewerkt:
heb ik gedaan ;-) op externe HD
*maar wat ik ook eens wil meegeven is als je terug naar fabrieksinstellingen ga ,
dan formatteer HP al je Hd's die intern zitten ook als je je gegevens op de D: hebt geplaatst dus als de die niet extern staan zijn ze ook weg :)
 
bedankt voor deze waarschuwing betreffende de HP gebruikers dat de gehele schijf word geformateerd is dan enkel bij HP
*bij Acer of eender ander merk kan jij als gebruiker beslissen of je enkel de C partitie wenst te recoveren of de gehele schijf opnieuw wenst in te delen !
 
Ik heb nu al 3 Updates (KB2919355)

Windows 8.1 Update voor op x64-computers (KB2919355)
Installatiedatum: ‎17/‎04/‎2014 4:57
Installatiestatus: Geslaagd
Type update: belangrijk
Windows 8.1 Update is een verzameling beveiligingsupdates, essentiële updates en updates. U moet Windows 8.1 Update installeren om er zeker van te zijn dat uw computer Windows-updates zoals beveiligingsupdates in de toekomst kan blijven ontvangen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.
Meer informatie:
Windows RT 8.1, Windows 8.1, and Windows Server 2012 R2 Update: April 2014

Windows 8.1 Update voor op x64-computers (KB2919355)
Installatiedatum: ‎9/‎04/‎2014 8:10
Installatiestatus: Geslaagd
Type update: belangrijk
Windows 8.1 Update is een verzameling beveiligingsupdates, essentiële updates en updates. U moet Windows 8.1 Update installeren om er zeker van te zijn dat uw computer Windows-updates zoals beveiligingsupdates in de toekomst kan blijven ontvangen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.
Meer informatie:
Windows RT 8.1, Windows 8.1, and Windows Server 2012 R2 Update: April 2014

KB2919355: Update voor Windows
Installatiedatum: ‎20/‎03/‎2014 18:55
Installatiestatus: Geslaagd
Type update: belangrijk
Fix for KB2919355
Meer informatie:
Windows RT 8.1, Windows 8.1, and Windows Server 2012 R2 Update: April 2014
 
de bovenste krijg ik nu ook aangeboden deze is dus2.6Mb groot en zal dan waarschijnlijk een aanvulling zijn op de eerdere uitgegeven KB2919355
het installeren van deze update verliep zonder een probleem en was na 5 minuten gebeurd inclusief het opnieuw opstarten.

f66ca0ef49-Ashampoo_Snap_2014.04.17_07h29m01s_001_.png


nu deze geinstalleerd is ben ik er op uit gekomen dat het eigenlijk om KB2959977 gaat en niet om KB2919355 zoals er word aangegeven !

f6cde1cb79-Ashampoo_Snap_2014.04.17_07h50m07s_001_.png


dit is dus een patch dat het eerder probleem moet verhelpen ...lees meer hierover
 
Ik krijg langs geen kanten de update geïnstalleerd. Ik heb reeds alle geboden oplossingen geprobeerd, maar zonder resultaat! Zelfs als ik de patch KB2959977 wil installeren krijg ik de melding dat deze niet voor mijn laptop geldig is. Heel raar, het is een hp laptop waar windows 8 er van het begin opstond en automatisch werd geupgrated naar windows 8.1.
Ik heb geen zin om mijn laptop te formatteren. Ik heb altijd de laatste updates geïnstalleerd, dus daaraan kan het niet liggen.
Zijn er buiten herinstallatie nog andere oplossingen???
 
[FONT=Segoe UI, Arial, sans-serif]Na wat googlen ben ik er toch uit geraakt en was dit de oplossing voor mij: Doe exact wat hieronder beschreven staat:

[/FONT]
  1. Fix Windows Update: http://support.microsoft.com/kb/971058/
  2. Open cmd (administrator)
  3. Scan Windows system components:
    sfc /scannow
  4. Remove KB2919355 package:
    dism /online /remove-package /packagename:package_for_KB2919355~31bf3856ad364e35~amd64~~6.3.1.14
  5. Clean up the WinSxS folder:
    dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup /resetbase
  6. Clean up disk with system files remove:
    cleanmgr.exe
  7. Restart computer
  8. Run Windows Update and instal.

SUCCES!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan