Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste Allemaal,

8.1. is binnengekomen. Dit is eigenlijk probleemloos verlopen. Het duurde wel wat, toch een 45 min of zo, incl. herstarten.

Je ziet hieronder de 'geschiedenis' van gisteren. Bovendien kreeg ik via een abonnement (About.com) het volgende binnen:

► Windows 8.1 Update

Windows LogoWindows 8.1 Update is the second major update to the Windows 8 operating system.

This update, previously referred to as Windows 8.1 Update 1 and Windows 8 Spring Update, is free for all Windows 8 owners. If you're running Windows 8,1, you must install Windows 8.1 Update to continue receiving patches after April 8, 2014.

Windows 8.1 Update includes a number of user interface changes, especially for those using Windows 8 with a keyboard and/or a mouse.

For basic Windows 8 information, like system requirements, see my Windows 8: Important Facts. See my Windows 8.1 summary for more on Microsoft's first major update to Windows 8.

Windows 8.1 Update Release Date
Windows 8.1 Update was first made publicly available on April 8, 2014 and is currently the most recent major update to Windows 8.

The next major update to Windows 8 is rumored to be planned for later in 2014.

Download Windows 8.1 Update
To upgrade from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update for free, visit Windows Update and apply all available updates. The Windows 8.1 Update patches are KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and KB2934018.

Tip: If you don't see any Windows 8 Update related updates in Windows Update, check to make sure that KB2919442, first available in March 2014, is installed first. It should be listed in Windows Update. It's also still just April 8th, so you may just need to be patient as the updates roll out.

While more complicated, you also have the option of upgrading manually from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update right now:

Windows 8.1 Update (KB2919355) for 64-bit Windows 8.1
Windows 8.1 Update (KB2919355) for 32-bit Windows 8.1
Note: The Windows 8.1 Update actually consists of 5 individual updates. Select them all after clicking the Download button. First install KB2919442 if you haven't already, followed by the ones you just downloaded, in this order exactly: KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and then KB2934018.

Not sure which download to pick? See How To Tell if You Have Windows 8.1 64-bit or 32-bit for help.

If you haven't yet updated to Windows 8.1, you'll need to update to Windows 8.1 Update via the Windows Store. Think of this as a one-stop upgrade to both Windows 8.1 and Windows 8.1 Update. See my How to Update to Windows 8.1 Update tutorial for more help.


8-1-UPDATE.jpg

Behalve dat in mijn taakbalk de "Store" knop geinstalleerd krijg, zie ik niets anders veranderd. Zelfs de naam van het Operating Systeem is onveranderd. Het noemt dus helemaal niet "8.1 Update". Vreemd toch?

Mvg |||| Walter
 
Je kunt proberen de vijf updates 1 voor 1 te installeren om te zien welke de problemen geeft. De boosdoener kan je tijdelijk 'verbergen'. In dit geval kan je doorgaan zonder deze ene update. Aan de hand van het nummer kan je dan oordelen hoe belangrijk deze is, tot je tijd hebt om het uit te zoeken. Ten minste kan je zo verder zonder telkens te moeten herstellen.
 
Ik heb hier momenteel een Windows 8 laptop "op bezoek". Net een grondige opschoonbeurt uitgevoerd en alle ontbrekende updates geïnstalleerd.

Windows 8.1 werd niet voorgesteld tijdens het zoeken naar updates, werd niet gedownload en werd dan ook niet geïnstalleerd.
 
Windows 8 upgraden naar 8.1 is niet meer verkrijgbaar vanaf 12-1-2016
Vul bij productnaam windows 8 en klik op zoeken
Microsoft Product Lifecycle Search

Waarom moeten Windows 8-klanten binnen twee jaar na de algemene beschikbaarheid overstappen naar Windows 8.1?

In het verleden hebben we een vergelijkbare ondersteuningsmethode gehad voor Windows-servicepacks. Wanneer er een Windows-servicepack wordt gepubliceerd, biedt Microsoft klanten 24 maanden ondersteuning voor het vorige servicepack of de originele RTM-versie. Servicepacks zijn doorgaans een verzameling correcties. Windows 8.1 bevat echter nieuwe functies en verbeteringen. We hebben Windows 8.1 ontworpen om klanten de mogelijkheid te bieden om deze update te implementeren op eenzelfde manier als servicepacks. Daarom hebben we het bestaande beleid voor de ondersteuning van servicepacks ook toegepast op Windows 8.1.

Windows 8.1 Support Lifecycle Policy FAQ

Windows 8.1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Windows 8 upgraden naar 8.1 is niet meer verkrijgbaar vanaf 12-1-2016


*via deze link is de win8 upgrade iso nog steeds op te halen ...
je kan zelfs met de win8 key de win8.1 iso op halen door datgene te doen wat er staat geschreven..in deze link :
Windows 8.1 Tip: Download a Windows 8.1 ISO with a Windows 8 Product Key

dit bovenstaande werd zelfs door me toegepast en het werkt ...


het is me gelukt om de upgrade iso Windows 8.1 legaal vast te krijgen vanaf de Microsoft download pagina ..
( dit scherm open laten staan tijdens de procedure )

je gaat als eerste een legale upgrade Win8 code dienen te gebruiken die je destijds heb aangekocht voor 30€
( hopelijk ben je nog in het bezit van deze en heb je net als ik deze destijds uitgeprint ! )

deze code geef je in nadat je op de licht blauwe download button heb geklikt om de win8 te downloaden
( klik niet op de Win8.1 button )

** je dient dus gebruik te maken door een upgrade key in te geven van de Windows 8 als dan de download begint stop je deze en je sluit deze ook af .
klikt nu vervolgens op de licht blauwe download button aan van de upgrade naar de Win8.1 en je download gaat verder ...
maar nu haal je de Win 8.1 op in plaats van de win8

ik haalde de iso binnen van de Windows upgrade 8.1 ( de iso is iets van 3GB groot )

b74b28386e-Ashampoo_Snap_2013.10.26_09h51m34s_002_.png


b77627ab6c-Ashampoo_Snap_2013.10.26_10h01m32s_003_.png


b78eb115ff-Ashampoo_Snap_2013.10.26_10h07m37s_004_.png


b7d634bc89-Ashampoo_Snap_2013.10.26_10h27m13s_005_.png
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is nog » micrososft.windowscommunicationsapps « binnen gekomen. Waarvoor dat dient, weet ik niet. Baat het niet, het schaadt niet!

Windows 8.1 update doet het verder zeer goed (vind ik toch).

Mvg | Walter
 
ja dat ze ma vlug 8 overslaan ze en 9 op de markt brengen heb juist win 8 opnieuw geïnstalleerd wegens fouten bij opstart nu alles loopt vlotjes tot de updates beginnen e dan is het problemen e ik denk zelf dat het aan stardock8 is dat het probleem zou kunnen zijn dat Windows dan niet meer goed opstart hebben jullie ervaring hier mee ? ik dacht zal Win 7 er op zetten maar de drivers zijn niet compatibel :) dus zal het toch 8 zijn .
 
ja had dat eerst , maar vond dock beter , maar heb nu de downloads via wsusoffline binnengehaald van win 8 en zo es testen wa denk je zou dit goed moeten zijn of toch via de normale weg ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan