Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste Allemaal,

8.1. is binnengekomen. Dit is eigenlijk probleemloos verlopen. Het duurde wel wat, toch een 45 min of zo, incl. herstarten.

Je ziet hieronder de 'geschiedenis' van gisteren. Bovendien kreeg ik via een abonnement (About.com) het volgende binnen:

► Windows 8.1 Update

Windows LogoWindows 8.1 Update is the second major update to the Windows 8 operating system.

This update, previously referred to as Windows 8.1 Update 1 and Windows 8 Spring Update, is free for all Windows 8 owners. If you're running Windows 8,1, you must install Windows 8.1 Update to continue receiving patches after April 8, 2014.

Windows 8.1 Update includes a number of user interface changes, especially for those using Windows 8 with a keyboard and/or a mouse.

For basic Windows 8 information, like system requirements, see my Windows 8: Important Facts. See my Windows 8.1 summary for more on Microsoft's first major update to Windows 8.

Windows 8.1 Update Release Date
Windows 8.1 Update was first made publicly available on April 8, 2014 and is currently the most recent major update to Windows 8.

The next major update to Windows 8 is rumored to be planned for later in 2014.

Download Windows 8.1 Update
To upgrade from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update for free, visit Windows Update and apply all available updates. The Windows 8.1 Update patches are KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and KB2934018.

Tip: If you don't see any Windows 8 Update related updates in Windows Update, check to make sure that KB2919442, first available in March 2014, is installed first. It should be listed in Windows Update. It's also still just April 8th, so you may just need to be patient as the updates roll out.

While more complicated, you also have the option of upgrading manually from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update right now:

Windows 8.1 Update (KB2919355) for 64-bit Windows 8.1
Windows 8.1 Update (KB2919355) for 32-bit Windows 8.1
Note: The Windows 8.1 Update actually consists of 5 individual updates. Select them all after clicking the Download button. First install KB2919442 if you haven't already, followed by the ones you just downloaded, in this order exactly: KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and then KB2934018.

Not sure which download to pick? See How To Tell if You Have Windows 8.1 64-bit or 32-bit for help.

If you haven't yet updated to Windows 8.1, you'll need to update to Windows 8.1 Update via the Windows Store. Think of this as a one-stop upgrade to both Windows 8.1 and Windows 8.1 Update. See my How to Update to Windows 8.1 Update tutorial for more help.


8-1-UPDATE.jpg

Behalve dat in mijn taakbalk de "Store" knop geinstalleerd krijg, zie ik niets anders veranderd. Zelfs de naam van het Operating Systeem is onveranderd. Het noemt dus helemaal niet "8.1 Update". Vreemd toch?

Mvg |||| Walter
 
@ Wawa
bedoel je dat je nu de melding krijgt dat het " Installatieprogramma voor Windows-modules" niet meer werkt of geladen kan worden !

je bent zo vaag in je berichtgeving !
 
dan zit er een fout in deze image m.aw. er zit een fout in het besturingssysteem dat je nu via het terug zetten van deze image in gebruik heb genomen !
is het op dit besturingssysteem welke je dan genomen heb om ook de update te installeren van de win8.1
 
De Image was van 9 april, kort na het updaten. Het was bij het nazien van het beschikbare herstelpunt. Anders had ik het nooit geweten. Niettemin loopt alles nu vlotter dan ooit. FSC /scannow en Perfmon /report geven O.K.
Moet ik wat anders nog nazien?
Mvg | Walter
 
sfc /scannow heeft niets met het " Installatieprogramma voor Windows-modules" te maken ...in het Engels word deze dan "Windows Modules Installer Worker" genoemd .
ook wel de " TiWorker.exe " en dit heeft dus met de Windows update's te maken !
lees hier meer over
straffer nog is dat indien er problemen zijn bij het " Installatieprogramma voor Windows-modules" dat deze zelfs niet met een sfc /scannow gevonden of hersteld worden .
het " Installatieprogramma voor Windows-modules" heeft voornamelijk te maken met de Windows installer betreffende de update's ....
 
Q.,
Methode 1 zei: geen bestandsgeschiedenis beschikbaar. ???
Methode 2 zei: geen updates beschikbaar.
Methode 3 (nog) niet gedaan. Cleanboot is me niet zo duidelijk.

Hoe kan ik nu zien of er nog wat loos is? Alles loopt pico-bello. Je zegt het maar.

Grtn | Walt
 
@ Walter
lees het stuk er op na " How to perform a clean boot "
het komt er op neer dat je alles uitzet wat niet nodig is om windows te laten starten dit met de bedoeling om na te gaan of je dan nog de melding betreffende het " Installatieprogramma voor Windows-modules" te zien krijgt .
is dit niet het geval dan ligt de oorzaak bij 1 of ander programma die jij heb uitgezet om de clean boot optie toe te passen en om deze te achter halen dien je 1 voor 1 al de uitgezette programma's terug in te schakkelen ..
telkens je er 1tje heb ingeschakelt dien je opnieuw op te starten om te zien of de melding terug komt ...
**het is veel werk om dit te achterhalen !
 
Geen probleem, ik heb ondertussen gelezen hoe ik Claen boot moet doen. Maar toch dit voor alle duidelijkheid: ik heb geen melding gekregen. Het was alleen de naam van een aangemaakt herstelpunt. Dit lees ik via Gereedschap van Cleaner.
Dus: denk je dat er effectief een probleem is?
Grtn ÷ Walter
 
Dus: een herstelpunt met de naam : "installatie programma voor Windows modules". Dat betekent toch niet dat er een probleem is?
Vooraleer ik de nacht doorbreng met Claen boot.

Of????

Grtn Walter
 
dat had je inderdaad ook eerder kunnen vermelden ...neen er is dan geen probleem op je systeem zelf ..
ook ik zie nu dat ik een herstelpunt heb met deze naam , ook werd dit herstelpunt vandaag pas aangemaakt !

Ashampoo_Snap_2014.04.13_22h50m52s_015_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan