Windows 11 Laatste eind augustus update

Ik heb op 3 verschillende laptops de laatste (augustus) update van Windows 11 geinstalleerd. Het effect daarvan is dat je je oorspronkelijke buraublad achtergrond, kleur of een afbeelding, kwijt bent. Bij opnieuw opstarten is de achtergrond zwart geworden. Ik zag veel adviezen hoe je de achtergrond van je buraublad kan herstellen/instellen, maar met de nieuwste windows-update heeft dit geen effect. Na een restart is de achtergrond weer zwart. Gelukkig geen verandering van alle icons die je op je bureaublad hebt staan. Mijns inziens afwachten op correctie van Windows als je terug wilt gaan naar je persoonlijke beeldscherminstelling voor installatie van deze update. Herkenbaar voor meerdere forumleden?

heb ik ook best een achtergrond in jpg plaatsen op uw pc en deze via rechterklikken als buraublad gebruiken instellen.
dit is een voorbeeld van mijn buraublad, heb ik geplaatst onder windows, en aangeklikt als buraublad gebruiken. u kan alle fotos gebruiken natuurlijk.

Bijlagen

• 11_3.jpg
    11_3.jpg
    39.9 KB · Weergaven: 8
Hier zelfde probleem, maar daarna zelf weer achtergrond zelf heringestelt.nu terug ok.
Waarschijnlijk installeren jullie ook de PREVIEW-updates ... NOOIT doen !

"Op het Windows Release Health-dashboard heeft Microsoft erkend dat de nieuwste preview-update de personalisatie-instellingen van de muis lijkt te verstoren. Deze erkenning volgt op meldingen van gebruikers dat het uiterlijk en de animaties van de cursor terugkeren naar het standaardgedrag, en dat zelfs muiscursors met een hoge DPI worden vervangen door grotere, witte cursors. Op Reddit zijn ook meldingen verschenen dat de bureaubladachtergrond is verwijderd en vervangen door een effen zwarte achtergrond. Microsoft heeft echter niet bevestigd dat deze update de oorzaak is van dit specifieke probleem met het bureaublad."

Waarschijnlijk installeren jullie ook de PREVIEW-updates ... NOOIT doen !
Nee hoor. Deze kemel zit ook in de "gewone" update van Windoze.
Even rechter muisknop op het bureaublad, naar persoonlijke instellingen en schermachtergrond(en) weer instellen en de zaak is weer in orde.
In verband met de muis: Als ik mijn pointers wijzig in Windows naar bijvoorbeeld een grotere versie, dan krijg ik die grotere versie enkel te zien als ik over een link hover. Dus maar weer op de standaard pointers gezet.

Automatische updates uitzetten, daarna de update KB 5120998 verwijderen... en even in de gaten houden of extra aanbevelingen zijn voor nieuwe updates... o.a. hier op pctuts.be .................

Laatst bewerkt:
Klopt en ... er is nu blijkbaar toch een update.
Ik zal het ook in onze downloads even updaten... momentje geduld

Bij de test doet mijn Win wat lastig ... MS houdt niet van pottenkijkers in hun keuken.
Even geduld ... ik test op mijn Virtual Machine ...

en ook dat loopt niet zo vlot, maar dat kan ook aan de VM liggen.

Ondertussen weet ik het : HET IS DEZE NIET - niet installeren ! copy-cat en niet betrouwbaar...

De versie in onze download-sectie is de meest recente, ook al is die al van 2022 ! wordt niet onderhouden, maar werkt nog steeds.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
3
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan