Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste Allemaal,

8.1. is binnengekomen. Dit is eigenlijk probleemloos verlopen. Het duurde wel wat, toch een 45 min of zo, incl. herstarten.

Je ziet hieronder de 'geschiedenis' van gisteren. Bovendien kreeg ik via een abonnement (About.com) het volgende binnen:

► Windows 8.1 Update

Windows LogoWindows 8.1 Update is the second major update to the Windows 8 operating system.

This update, previously referred to as Windows 8.1 Update 1 and Windows 8 Spring Update, is free for all Windows 8 owners. If you're running Windows 8,1, you must install Windows 8.1 Update to continue receiving patches after April 8, 2014.

Windows 8.1 Update includes a number of user interface changes, especially for those using Windows 8 with a keyboard and/or a mouse.

For basic Windows 8 information, like system requirements, see my Windows 8: Important Facts. See my Windows 8.1 summary for more on Microsoft's first major update to Windows 8.

Windows 8.1 Update Release Date
Windows 8.1 Update was first made publicly available on April 8, 2014 and is currently the most recent major update to Windows 8.

The next major update to Windows 8 is rumored to be planned for later in 2014.

Download Windows 8.1 Update
To upgrade from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update for free, visit Windows Update and apply all available updates. The Windows 8.1 Update patches are KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and KB2934018.

Tip: If you don't see any Windows 8 Update related updates in Windows Update, check to make sure that KB2919442, first available in March 2014, is installed first. It should be listed in Windows Update. It's also still just April 8th, so you may just need to be patient as the updates roll out.

While more complicated, you also have the option of upgrading manually from Windows 8.1 to Windows 8.1 Update right now:

Windows 8.1 Update (KB2919355) for 64-bit Windows 8.1
Windows 8.1 Update (KB2919355) for 32-bit Windows 8.1
Note: The Windows 8.1 Update actually consists of 5 individual updates. Select them all after clicking the Download button. First install KB2919442 if you haven't already, followed by the ones you just downloaded, in this order exactly: KB2919355, KB2932046, KB2937592, KB2938439, and then KB2934018.

Not sure which download to pick? See How To Tell if You Have Windows 8.1 64-bit or 32-bit for help.

If you haven't yet updated to Windows 8.1, you'll need to update to Windows 8.1 Update via the Windows Store. Think of this as a one-stop upgrade to both Windows 8.1 and Windows 8.1 Update. See my How to Update to Windows 8.1 Update tutorial for more help.


8-1-UPDATE.jpg

Behalve dat in mijn taakbalk de "Store" knop geinstalleerd krijg, zie ik niets anders veranderd. Zelfs de naam van het Operating Systeem is onveranderd. Het noemt dus helemaal niet "8.1 Update". Vreemd toch?

Mvg |||| Walter
 
@ Leono
je kan deze in feite niet weigeren laat staan uitstellen ...
ga je deze bijvoorbeeld uitstellen nu voor laat ons zeggen 3 maanden dan zul je in deze 3 maanden ook geen andere update's ontvangen !
dit is dus een verplichte update welke je dient te installeren ...
daarbij waarom zou je deze niet installeren ...enkel diegene die dus een niet legaal geactiveerde Win8.1 gebruiken hebben iets te vrezen volgens mij (dit werd echter nog niet bevestigdt ! )
 
...daarbij waarom zou je deze niet installeren ...enkel diegene die dus een niet legaal geactiveerde Win8.1 gebruiken hebben iets te vrezen volgens mij...
Het probleem is dit: mijn vriendin heeft een laptop met Windows 8, maar vindt internet te duur.

Om Windows 8.1 bij haar er op te zetten heb ik haar laptop een keer naar mijn eigen woning gebracht en was toen een hele middag bezig vanwege de zeer vele achterstallige updates.

Ik vroeg mij af of ik nu, bij deze nieuwe grote update, nog tijd heb om deze lastige klus nog even uit te stellen.
 
je bedoeld dus voor een paar dagen ....wel ik denk van wel ...

*ik zou er eerder werk van maken om deze juist zo snel mogelijk up2date te hebben ..
stel dat ze op het internet gaat en de pc is niet up2date ook al heeft ze de win8 er op staan dan nog loopt ze een gevaar omwille het feit dat ze dus niet up2date is !
 
...je bedoelt dus voor een paar dagen ...
Neen, ik bedoel minimaal voor een paar weken, of zelfs maanden. Wij hebben allebei geen auto (vervoer is lastig) en ze wil de laptop ook niet langer dan een paar uur missen. Overigens gaat zij nooit het internet op, dus dat gevaar is er niet.

Waarom het gaat is: blijft deze update onbeperkt beschikbaar? (Ik vermoed eigenlijk van wel, want ik heb laatst mijn Windows 7 opnieuw moeten installeren en dan krijg je honderden oude updates binnen).
 
Dat zal wel zo zijn. Ondetussen blijf je wel verstoten van updates. Waarom twijfelen ?

@Iedereen die de update gadaan heeft: wil je eens in het zoekvenster > dxdiag < typen en lees eens op de eerste blz wat er staat als operating systeem. Bij mij is het zoals voorheen: Windows 8.1 Pro en geen Windows 8.1 update te zien. Is dat niet vreemd? Waarom heeft Microsoft zoveel pizzaz gemaakt over deze update? Er is niet veel veranderd volgens mij.


Bedankt om dat even te doen. Best eerst WinToets + R doen en dan dxdiag intypen.
 
Rompslomp? Computeren moet plezierig blijven. Natuurlijk, als je echt tijdsgebrek hebt is dat wat anders. Je moet in 't leven nu eenmaal prioriteiten stellen.
Denk er nog eens over na, want later wordt het alleen maar moeilijker.

Mvg | Walter
 
Dat heb ik nu extra gedaan. Ik begrijp je bezwaren wel, maar toch weet je ook wel dat het uitstellen het alleen moeilijker maakt. Tenzij je wacht tot je een nieuwe Pc koopt of een complete herinstallatie doet.

Mvg | Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan