Status
Niet open voor verdere reacties.

NonkeLuc

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb 3 Externe HD's met films en zou die graag alle 3 aansluiten op één mediaplayer.
Heeft er daar iemand ervaring mee?

Heb enkele weken terug Xstreambox Ultra De Android TV Box gekocht met 3 USB poorten.
Die doet het niet, met veel geluk werkt er 1 poort maar ook die valt regelmatig weg.
Ook het streamen met Kodi valt voortdurend uit.
En telkens wanneer je het toestel aanlegt moet je de ethernet-kabel uittrekken en opnieuw insteken.
Zoveel lof voor een toestel dat niet functioneert, daar zit een reukje aan.

Hopelijk heeft er iemand ervaring met een toestel waarop je kan vertrouwen.

NonkeLuc.
 
zoals ik het versta heeft de Xstreambox Ultra zo wie zo al problemen met de usb poorten ...zou het dus niet aan het toestel zelf kunnen liggen aangezien je vermeld dat zelfs de ene bruikbare poort regelmatig weg valt .
*zelf gebruik ik dus gene Xstreambox Ultra en heb dus ook geen ervaring met dit toestel .

je kan je vraag wel hier stellen ...
klik daarvoor op "vragen? stuur een bericht"

Ashampoo_Snap_2017.04.15_11h23m40s_002_.png
 
Dat zou best kunnen.
Ik gebruik al jaren een WD TV Live Hub Media Center en die werkt perfect.
Jammergenoeg kun je er maar 1 Externe HD en 1 USB-stick op aansluiten.
Dus telkens de kleinkinderen komen en een film willen kijken
moet ik de ene verwijderen om de andere aan te sluiten.

Zal zien welke reacties er nog komen anders stuur ik die media-player terug.
Van support is er ook niet veel sprake,
ze verwijzen mij naar hun Facebook-pagina maar daar is er niets over te vinden.
Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad van een aankoop.

Heb ook een AppleTV 4 maar daar kan helemaal niets op aangesloten worden van Externe HD.
 
stel je vraag eens op de site waar ik je naar linkte ...wellicht weten zij meer .. zoals ik zei ik gebruik het toestel dus niet en in de handleiding vind ik er ook niets over om externe schijven te verbinden .
 
ik gebruik zelfs een WD TV Live en een nas (storage aangesloten op netwerk ), op die manier heb je de usb niet nodig voor de externe schijf. En heb je de usb vrij om een usb stick in te steken.
Ik heb geen ervaring met de android box die je vermeld. maar heb wel op andere toestellen al gezien dat usb poorten soms te weinig stroom geven om een externe schijf van stroom te voorzien.

Dit kan je oplossen door een usb hub te gebruiken die apart van stroom wordt voorzien. (dit is in sommige gevallen een oplossing, ik heb geen ervaring met die xstreambox)
 
Ik heb een Eminent 7485. Ben daar heel tevreden mee. Heeft maar 2 USB poorten. Ook nog een SD kaartslot. Maar dat is zeker meer dan genoeg.
Op USB sluit ik een HD of stick aan. Maar intern kan je ook een HDD insteken. Dus kan wél 3 harde schijven aan.
Eerlijk ik zou niet weten wat ik er zo al op moet aansluiten. Heb intern een 1TB schijf gestoken. Wat daar allemaal op kan?????? Zou dus niet weten waarom een 2de aan te sluiten. Als je intern of externe een schijf van 1 of 2TB aansluit, heb je toch niets méér nodig. Alle films zitten apart in mappen en submappen.
Op vandaag is er de EM 7580. Em7580 tv streamer by openelec kodiEminent Full HD TV Streamer. Type: Streamer / VanRoey.be Webstore
Ik zie dat er daar wel 3 USB's op zitten.
 
ik gebruik zelfs een WD TV Live en een nas (storage aangesloten op netwerk ), op die manier heb je de usb niet nodig voor de externe schijf. En heb je de usb vrij om een usb stick in te steken.
Ik heb geen ervaring met de android box die je vermeld. maar heb wel op andere toestellen al gezien dat usb poorten soms te weinig stroom geven om een externe schijf van stroom te voorzien.

Dit kan je oplossen door een usb hub te gebruiken die apart van stroom wordt voorzien. (dit is in sommige gevallen een oplossing, ik heb geen ervaring met die xstreambox)

Inderdaad, met de Kodi is het niet zo handig en zijn er regelmatig problemen.
 
Heb ondertussen een Eminent 7680 gekocht met 3 USB-poorten.
Werkt veel beter dan Xstreambox (want die loopt voortdurend vast), zéééér vervelend.

Maar ook bij Eminent is de voeding te zwak om twee of meer externe HD's aan te sluiten, twee USB-sticks lukt wel nog.
De oplossing was een USB-Hub mét voeding. Nu kan ik 4 externe HD's aansluiten zonder problemen.

Topic afgesloten, mag dus een slotje op.

 
Een actieve USB hub is inderdaad in de meeste gevallen de beste oplossing.. Zeker als er meerdere apparaten die veel stroom vragen via een USB poort aangesloten moeten worden. Mensen realiseren zich vaak niet dat de stroom die een USB poort kan leveren maar beperkt is en dan werkt een passieve USB hub niet goed voor dit doel.

Ik zet hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan