Windows 10 Zoekfunctie met meerdere parameters

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

de zoekoptie van Windows is prima, voor simpele opzoekopdrachten.
Ik zoek iets waar je meerdere parameters kan instellen om gerichter te zoeken, zoals een query. Met bvb "AND" "OR" etc.
Ik weet dat ik mijn bestandenlijst kan importeren naar een excelsheet en daar een query kan op loslaten.
Bestaat er geen app om dat rechtstreeks te doen? Ipv heel de rompslomp met importeren, want als er bestanden bijkomen, moet je die import weer uitvoeren.
En ik dacht nog altijd dat de computer ons moet helpen ipv van wij gebruikers de pc :)
Alle nuttige info is welkom, bedankt alvast.
 
voorbeeldje.
Code:
(Get-ChildItem -r c:\ | Where-Object { ($_.Name -like "google*") -or ($_.Name -Like "*.mp3") }).Name

of

Code:
(Get-ChildItem -r c:\ | Where-Object { (($_.Name -like "google*") -or ($_.Name -Like "*.mp3")) -And ($_.LastWriteTime -lt (get-date).AddDays(-3)) }).Name
 
Het spijt me voor de vertraging, maar mijn hondje is woensdag overleden en ik ben zelfstandige. en mijn hoofd stond er even niet naar.
Onze muziekbestandenzijn opgebouwd met een code, 01 is bvb Rock, 02 is Pop enz. Dus een muziekbestand ziet er zo uit, Chuck Berry - Maybellene - 01 - 1956.WAV
Dus het zou handig zijn vanuit de mappen bvb enkel die met code 01 en het jaartal op te vissen. Ik kan dat in afspeelsoftware, maar niet allen van ons hebben dat.
Dus zoek ik een alternatief. Ik heb al gezien dat je advanced search kan gebruiken in Win10, maar heb er me nog niet in verdiept, ik heb het zwaar.
Van deze schat heb ik afscheid moeten nemen.
Shaggy.jpg
 
Doet me terugdenken aan : Gizmo !

Gizmo_kaart_1.jpg

Gizmo_kaart_2.jpg


Mijn beste vriend van toen : 2 jaar bij ons geweest na 2 jaar bij een slecht baasje ! De vriendschap was enorm maar toen kwam die vreselijke ziekte : bloedkanker !
De dag en het beeld op het ogenblik van het spuitje vergeet ik nooit meer, al word ik 100 !

Hele grote dierenvriend, zeker van honden en paarden, maar nu 10 jaar later nog steeds zonder hond ... we houden het voorlopig bij 2 katten.
 
???
Sorry voor de trieste thread hier, ik heb al eentje op het oog, ik werk veel thuis, elektronica en audioreparaties en dan is het leuk een maatje bij mij te hebben.
Ik beoefen zowat het eenzaamste beroep uit denk ik. Dus altijd leuk eens iets te kunnen zeggen tegen de hond (die antwoord nooit terug) maar die ogen spreken boekdelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan