Excel Een zoekfunctie in 7 excel files gelijktijdig, elk hebben maar 1 tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkgerelateerd zit ik met een idee.
De aanwezigheidslijst, de lijst waar iedere werknemer op staat in een firma die 7 op 7 draait bevat de namen en tijdstippen van dienstaanvang en diensteinde.
Nu zou ik graag weten hoeveel dagen van elke week de mensen werken. bvb persoon a werkt op maandag, dag 1, 2, 3, 6 en 7 dus deze werkt 5 dagen deze week.
Hoe zoek ik dit uit voor elke werknemer die op de excel files van komende week staan?
 
Dat zal niet kunnen in de situatie van TS.... je zet immers formules in de bestanden zelf.
In het geval dat voorligt worden bestanden met data aangeleverd uit een ander systeem, puur data ...

De intelligentie zal dus in een ander bestand moeten zitten waarbij de 5 of 7 aangeleverde bestanden doorzocht worden.
Dat zal dus moeten gebeuren met het VBA-equivalent met die funktie : het kan ... maar niet zo makkelijk als je het hier doet uitschijnen.
Wat ik van de topicstarter begrijp is dat hij 7 verschillende Excel sheets ontvangt die doorzocht moeten worden. Het maakt niet uit dat deze van andere systemen komen.
Een Excel sheet is een Excel sheet.
Ik ga er vanuit dat de layout van de verschillende sheet hetzelfde zijn en ook de bestandsnaam hetzelfde blijft.
Dan is het goed mogelijk om de bestanden te doorzoeken.
Ik hoop dat de topicstarter nog langs komt, maar ook ik de tijd vind om langs te komen.
Ben eigenlijk wel benieuwd. De oplossing kan héél gemakkelijk zijn als we weten hoe en wat er aan de hand is.
 
Ik ben zelf ook benieuwd hoe je dat oplost ...heb zelf een ideetje maar wil altijd bijleren.
Maar het zou uiteraard best lukken met werkelijke voorbeeldbestandje(s)... we zien wel of TS iets op tafel legt.
 
Je hebt gelijk, ik zou wat meer moeten langs komen maar heb er niet zo veel de tijd voor gehad.
Voor de tante van mijn vrouw ga ik net nog een topic openen, maar in een andere rubriek.
Ik heb eens gekeken, voor de groepen personen van dezelfde dag en voor andere dagen, de naam en opmaak of layout blijven inderdaad hetzelfde.
De bedoeling is dat iedereen voor elke dag van de week iets kan krijgen.
Voor de verdeling zou ik moeten weten wie er aanwezig is, op welke dag speelt geen rol.
Ik moet weten hoeveel dagen per week de mensen aanwezig zijn.
Er zijn drie groepen per dag, dus 3 excel per dag.
Voor iedere dag van de week gaat dit maal zeven, dus in totaal zijn er dan 21 excel bestanden, zelfde naam en opmaak.
Die namen zijn deel van het probleem, er kunnen geen 2 bestanden gelijk open zijn.
Voorlopig heb ik een lijst met andere naam opgeslagen en plak handmatig alles in 1 kolom.
Dan sorteren en ik kan zien hoeveel dagen iedereen aanwezig is.
Er zijn wel enkele macro in een ander ecxelbestand, waardoor sommige lijnen een kleur krijgen bij het openen.
Dat heeft al iemand gemaakt, maar dat gaat over iets anders.
Het automatiseren van het copy/paste werk, daar ben ik naar op zoek.
Als ik de excel open bvb dat de inhoud van de cellen uit kolom D vanzelf op het klembord komen, en bij het openen van de volgende excel deze vanzelf geplakt worden in kolom D, maar dan in de lege cellen daar onder.
Zo zou er wat tijd gewonnen kunnen worden, dan hoef ik gewoon elke excel te openen, en bij de laatste gewoon sorteren.

Ik moet ze wel 1 voor 1 binnenhalen via een programma waar alleen het hoger kader iets over te zeggen heeft.
 
Ik heb eentje leeggemaakt en een knipsel van gemaakt.
Kolom D staat de naam en voornaam van iedereen, die moet ik samen krijgen en sorteren.
Dan kan ik van iedereen tellen hoeveel elk nodig heeft per week.
Dat is kort samengevat waar ik wil naartoe werken.


Knipsel.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan