Windows 11 Windows 11 24H2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Qtex
  • Startdatum Startdatum
@PhilipV hetgene jij meedeeld betreffende het vast hangen van de update (lees upgrade ) en het niet willen starten van taakbeheer via CTRL_ALT_DEL ondervond ik ook hier ... al dus heb ik datgene gedaan wat Porrelaar vermeld betreffende het 3x na elkaar uitzetten van de pc ..daarna ging deze wederom naar de 23H2 .

De aanhouder wint (soms) ! Is nu aan het herstellen -> <Wijzigingen aan de computer ongedaan maken>
Hout vasthouden dus ...

Is hersteld, maar meldt failure van de install : 0xc1900101 - 0x40021
Duidt op foute of ontbrekende hardware drivers ... waarom die nu pas in 24H2 de kop opsteken en niet in 23H2 zou (vind ik op internet) wel eens eerder aan de ISO dan aan de PC kunnen liggen.

Blijven we nog maar even met dit toestel werken met 23H2 hé ...

Laatst bewerkt:
je win 11 proberen te herstellen met een inplace-repair versie 23H2 uiteraard ... ?
als dit niet lukt google naar 'sysprep fouten (opsporen of herstellen)' indien je dit cmd gebruikte:

1728164782525.png

Laatst bewerkt:
Eerst de ISO gedownload en geïnstalleerd op mijn werk pc zonder problemen als update. Maar duurde wel even.
En dan op test pc maar werkte niet en via Rufus ISO aangepast en terug een ISO van gemaakt om op ventoy te kunnen zetten en werkte super op test pc
Maar updates duren wel veel langer dan op Linux mint. Is altijd zo geweest op Windows

@The End je heb gelijk .. heb waarschijnlijk een andere bril nodig ..
gelukkig .... oef! het lijkt allemaal op elkaar, ik weet het ...

ik heb een gemodifeerde stick gemaakt met rufus en win 11 24h2 werkte , staat hier ergens vermeld ...
één maal met register aanpassingen en éénmaal met script (aangebracht door lange pier, stond op eleven forum)

#1 en #"3

bugjes:

Die (afgekort) POPCNT-instructie heet voor Intel processors SSE4.2 en voor AMD processors SSE4A. Zie hier: https://www.neowin.net/news/how-to-check-if-your-old-computer-can-run-windows-11-version-24h2/

De AMD processor in de pc van Qtex heeft de instructieset SSE4A, dus dat is OK. Dat is dus niet de reden waarom de upgrade naar 24H2 niet lukt bij Qtex. Wat dan wel de reden is, weet ik helaas niet.
Mijn excuses aan Qtex, maar bovenstaande informatie las ik weliswaar op een website, maar die informatie is niet juist. Ook AMD processors moeten beschikken over de instructieset SSE4.2. De instructieset SSE4A is niet voldoende.

Ik las namelijk zojuist de volgende informatie:

"AMD added the SSE4.2 instruction set to its Bulldozer processors in 2013—the POPCNT instruction was supported in earlier AMD CPUs, but only under the incomplete SSE4a instruction set, which Windows 11 doesn't appear to support. There’s no workaround for missing CPU instructions."

Vertaald:
"AMD voegde de SSE4.2-instructieset toe aan zijn Bulldozer-processors in 2013. De POPCNT-instructie werd ondersteund in eerdere AMD-CPU's, maar alleen onder de onvolledige SSE4a-instructieset, die Windows 11 niet lijkt te ondersteunen. Er is geen oplossing voor ontbrekende CPU-instructies."

Bron: https://www.howtogeek.com/windows-11-has-stopped-working-on-older-cpus/

De processor van Qtex kwam in april 2009 op de markt. Hij is helaas niet geschikt voor Windows 11, versie 24H2.
Qtex moet met deze pc blijven bij versie 23H2 van Windows 11. Die versie wordt nog ondersteund tot 11 november 2025. Hij kan dus nog een jaar vooruit.

Terug
Bovenaan