Windows 11 Raar Scherm in Windows 11 Home

Hallo:
Misschien dat iemand mij kan helpen,Wanneer ik de PC opstart dan krijg ik op een gegeven moment een scherm met 6 Windows 11 afbeeldingen en dan moet ik er iedere keer 1 aanklikken voordat hij vergaat met de opstart,dus dan staat er bij 1 afbeelding bijvoorbeeld Window 6 dus als ik daarop klik gaat hij verder met opstarten,kan ook een ander nummer zijn als 6,is iedere keer wisselend en van dat scherm zou ik graag af willen.Wie heeft zoiets ook eens gehad en kan mij hierin adviseren om dat scherm te verwijderen.
Ik heb een Asus Tuf Gaming B550-Plus Wifi2 mobo,met een ingebouwde grafische videokaart AMD Ryzen 5600GT
Nvidia Geforce GTX 1050Ti videokaart en 2x 32 gb geheugen Corsair Vengeance.

Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen.

Bijlagen

• 20260519_142430.jpg
    20260519_142430.jpg
    50.9 KB · Weergaven: 28
1. Bekijk de opstartopties (Boot Menu)
Krijgt u bij het opstarten een ( blauw) scherm met de vraag om meerdere keren "Windows 11" te kiezen?
Dan is er mogelijk een dubbele installatie of een fout opgetreden bij een eerdere update. [1]
  • Druk op de Windows-toets + R, typ sysdm.cpl en druk op Enter.
  • Ga naar het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstarten en herstellen op Instellingen.
  • Controleer bij Standaardbesturingssysteem of hier twee keer Windows staat.
  • Haal het vinkje weg bij Lijst met besturingssystemen weergeven om de dubbele weergave direct over te slaan. [1]

Hallo Aardbei,ik heb het uitgevoerd wat jij hebt geschreven,ik heb dat vinkje weggehaald ,en opnieuw opgestart en ik heb de Pc
helemaal afgesloten,en ik krijg ddie 6 Schermpjes niet meer,dus volgens mij is het opgelost.ik heb nog wel gekeken en die 12 x Windows ,die staan er nog wel in.Als dit normaal is dan zou ik zeggen,heel hartelijk dank voor je hulp,en dan mag er wat mij betreft een slotje op.

waarschijnlijk heb je nu ook een windows.old map op je pc.

De map Windows.old verwijdert u het veiligst via Instellingen > Systeem > Opslag > Tijdelijke bestanden (kies 'Vorige Windows-installatie(s)') of via Schijfopruiming (systeembestanden opschonen). Dit maakt tientallen gigabytes vrij die Windows normaal gesproken na 10-30 dagen automatisch verwijdert.

Methode 1: Via Instellingen (Aanbevolen voor Windows 10/11)
  1. Open Instellingen.
  2. Ga naar Systeem > Opslag.
  3. Klik op Tijdelijke bestanden.
  4. Vink Vorige Windows-installatie(s) aan (en eventueel andere overbodige bestanden).
  5. Klik op Bestanden verwijderen.
Methode 2: Via Schijfopruiming
  1. Typ Schijfopruiming in de zoekbalk en open het programma.
  2. Selecteer de C:-schijf en klik op OK.
  3. Klik op de knop Systeembestanden opschonen.
  4. Vink Vorige Windows-installatie(s) aan.

Terug
Bovenaan